Kuinka piano seksin jälkeen pukemaan?
Saako "äijää" hoputtaa? Mahdollistaisi "asamaun pikaiset" suihkua ennen.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa suojaus! Käyttäkää kumihanskoja!
Kyllä, ehkäisy ennen kaikkea! Kovin käytettyjen, monella omistajalla olleiden pianojen kohdalla kannattaa kääriä itsensä kokonaan elmukelmuun ja peittää piano sellofaanilla.
Meillä kotona ei suvaittu minkäänlaisia soittimia. Tai jos ihan tarkkoja ollaan isä toi Venäjältä hanurin. Ei siitä sen enempää puhuttu, kuten ei isonsiskon nokkahuilustakaan. Mua kiehtoi piano, kaverilla oli sellainen ja ainakin pari kertaa satuin paikalle.... no, tiedättehän. Se oli jotenkin hyvin kutkuttavaa. Nyt luin opasta ja siinä sanottiin:
”Myös aikuisena voi aloittaa soitto-opinnot ja edetä soittamaan varteenotettavia klassisia pianoteoksia. Kuten lapsetkin, aikuiset tarvitsevat vain motivaatiota, hyvän opettajan ja riittävän harjoittelumäärän. Kenties ensisijainen asia, johon kannustaisin aikuisopiskelijoita, on säännöllinen ja tavoitteellinen harjoittelu.”
Mä kyllä kihelmöin innosta. Mua ei haittaa, vaikka harjoittelisin päivittäin useamman tunnin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä erottaa mies ja naispianon? Mistä ap tietää omansa olevan miespiano? Ihan sillä kyselen, että jos ikinä hommaan itse pianon, niin huomaako eron selkeästi vai onko niinkuin kissanpoikasella, että värkit on niin pikkuiset ettei ihan pentuna välttämättä erota kumpi on kyseessä...
Itse olen aikeissa ostaa pienen sähköpianon. Sellaisen pöydälle laitettavan. Onko noloa selvittää sukupuolta Fazerilla? Osaanko edes huomaamattomasti etsiä sukuelimiä? Missä kohtaa ne mahdolliset kivekset on pienissä sähköpianoissa? Olen tosissani!
Ihan nuorilla yksilöillä kivekset eivät vielä ole laskeutuneet. Jos haluat ottaa varman päälle, suosittelen hankkimaan käytetyn pianon.
Pianoseksuaalisuus on hiton mustavalkoista. Ihan kuin ei muita instrumentteja olisikaan!
Mä tykkään jousikvartetoista, joissa voi olla vähintään neljän kimppassa. Tuomitkaa vapaasti, tiukkapipot...
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona ei suvaittu minkäänlaisia soittimia. Tai jos ihan tarkkoja ollaan isä toi Venäjältä hanurin. Ei siitä sen enempää puhuttu, kuten ei isonsiskon nokkahuilustakaan. Mua kiehtoi piano, kaverilla oli sellainen ja ainakin pari kertaa satuin paikalle.... no, tiedättehän. Se oli jotenkin hyvin kutkuttavaa. Nyt luin opasta ja siinä sanottiin:
”Myös aikuisena voi aloittaa soitto-opinnot ja edetä soittamaan varteenotettavia klassisia pianoteoksia. Kuten lapsetkin, aikuiset tarvitsevat vain motivaatiota, hyvän opettajan ja riittävän harjoittelumäärän. Kenties ensisijainen asia, johon kannustaisin aikuisopiskelijoita, on säännöllinen ja tavoitteellinen harjoittelu.”
Mä kyllä kihelmöin innosta. Mua ei haittaa, vaikka harjoittelisin päivittäin useamman tunnin :)
No niin. Tuo on taatusti kuuluisaa Asamauta.
Vierailija kirjoitti:
Se on Asamaun eikä asamaun! Erisnimet kirjoitetaan aina isolla.
Asamau oli romantiikan ajan säveltäjä, joka jäi aikanaan Chopinin varjoon ja jälkipolvet unohtivat hänen lähes kokonaan. Hänestä jäi kuitenkin paljon tarinoita. Asamau oli erittäin kiihkeä, luova, alkuvoimainen, intohimoinen ja sormitekniikaltaan ylivoimainen. Hän oli taitava ja nopea (useimmille liiankin nopea) ja usein kävikin niin, että aikansa kulttuuriväki jäi valittaen voihkimaan, että nytkö se jo tuli se loppukliimaksi. Asamau panosti tekniikkaan ja hänen kerrottiin olevan mies, joka tuli ja valloitti, mutta ei jäänyt jälkeenpäin suorituksiaan analysoimaan saati kirjoittanut nuotteja tai mitään muistiin. Luovana ihmisenä jokainen kerta oli erilainen, mutta aivan uskomaton kokemus.
Minuuttivalssia epäillään hänen säveltämäkseen, mutta kateellinen kilpailija ehti merkitä sen nuottipaperille ja otti sävellyksen omiin nimiinsä. Hän sai vaivanpalkaksi myös loppuikäisen rannevaivan ja järjettömän karvankasvun käsiinsä.
Vaikuttiko Asamau siis Ranskassa? Tällöin autenttiseen tulkintaan kuuluisi suihkun sijasta bidee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Pääkaupunkiseudulla onnistuu myös metroseksuaalisuus
Metroseksiä pianon kanssa, et oo tosissasi...
Suosittelen kitaraa metroleikkeihin.
Täällä Holannissa on juna-asemilla yleisessä käytössä olevia pianoja. Toisaalta täällä on kyllä jo pidemmät perinteet julkisista ja maksullisista. Nämä ovat kylläkin maksuttomia. Joskus menee ihan joukkopimputtelun puolelle... Aika uskaliasta menoa. Eikä vaatteista tietoakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Täällä Holannissa on juna-asemilla yleisessä käytössä olevia pianoja. Toisaalta täällä on kyllä jo pidemmät perinteet julkisista ja maksullisista. Nämä ovat kylläkin maksuttomia. Joskus menee ihan joukkopimputtelun puolelle... Aika uskaliasta menoa. Eikä vaatteista tietoakaan!
Jossain Rakel Liekin pianokoulun jaksossa taidettiin keskittyä nelikätiseen ja joukkopimputteluun, muistanko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Kumpi on parempi, itä- vai länsimetro? Olis nimittäin hyvä tietää, ennen kuin lähden pianon kanssa liikkeelle.
Hmph, pääkaupunkiseudulla niitä trendikkäitä metroseksuaaleja varmaan näkeekin. Täällä umpijunttilassa Tampereella on sentään rakenteilla ratikka, voikohan sellaiseen kantaa pianon, vai tuleeko sanomista? Kokemuksia?
Kyllä sitä kokeilla voi, kunhan ensin tutustuttaa ratikan ja pianon toisiinsa ja varmistaa että kemiat kohtaavat. Tampereelle terkkuja että pinkki ratikka olisi erityisesti kosketinsoittimien makuun. Hanurikin saattaa ratikassa toisinaan raikua.
Us-ko-ma-ton-ta. Kerrankin fiksu ketju, jossa puhutaan asiasta eikä sen vierestä!
Käyn ihan kuumana kun erosin viimeisestä pianostani 1,5 vuotta sitten enkä ole päässyt koskettimiin kiinni sen jälkeen!
Mistä saisin pianon, nyt heti? Voiko joku vinkata yksinäisestä pianosta, joka ryhtyisi asamauhun kiihkeälle pianistittarelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Älkää hyvät ihmiset sortuko yleisiin pianoihin! Niistähän voi saada vaikka mitä tauteja. Ovatko rokotuksetkaan kunnossa? Musiikkiopiston pianotkin suostuvat kevytkenkäisesti kenen tahansa amatöörin hiveltäväksi.
Mua ei kiinnosts pianon pukeminen vaan riisuminen.
Vierailija kirjoitti:
Meni smoothiet väärään kurkkuun heti kun luin ketjun otsikon. Tiesin, että AV ei petä.
Kiitos viikon parhaista nauruista!
ps. Minulla on nokkahuilu. Se on helppo sujauttaa säilytyspussiin.
Voi ei! Nyt vasta muistin, että nuorempi teinipojistani on aikoinaan puhallellut useamman vuoden poikkihuilua! Ihmekös, että vaikuttaa nykyisin aika metroseksuaalilta. Kaikkeen olenkin antanut lapseni altistua... Onneksi asutaan Hollannissa niin saa ihan vapaasti, ilman paheksuntaa toteuttaa julkista pimputtelua, jos tämä niin pitkälle menee. Pysyn kuitenkin lapseni tukena oli hän millainen vain. Olen sen velkaa.
Se sähköpianon, rumpusetin ja parin kitaran perheen äiti.
Milloin viimeksi olet katsonut lempeästi hiljaista pianoa, rohkaissut sitä ja hipaissut koskettimia? Voisitko tehdä niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Älkää hyvät ihmiset sortuko yleisiin pianoihin! Niistähän voi saada vaikka mitä tauteja. Ovatko rokotuksetkaan kunnossa? Musiikkiopiston pianotkin suostuvat kevytkenkäisesti kenen tahansa amatöörin hiveltäväksi.
Ihmekös tuo. Ovat musiikkiopistossa samoissa hommissa kuin sihteeriopistossakin, maksua vastaan pimputeltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin viimeksi olet katsonut lempeästi hiljaista pianoa, rohkaissut sitä ja hipaissut koskettimia? Voisitko tehdä niin?
Hellyyttä pianoille! Free the piano! Pianonhakkaajat vankilaan!
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiin hiljaisiin kilttipianoihin sekaantumisessa on kyllä omat riskinsä...
Vierailija kirjoitti:
Urkujen pukeminen se vasta hankalaa onkin...
Urkujen kanssa voivat vehdata ne, joita kiihottaa julkinen paikka ja nähdyksi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiin hiljaisiin kilttipianoihin sekaantumisessa on kyllä omat riskinsä...
Niin, voi olla että piano ei suostu lähtemään Asamaun jälkeen ja sitten sen kanssa onkin lopun ikäänsä.
Kyllä piano on parhaimmillaan vakiintuneessa rakkaussuhteessa. Satunnaiset soittelijat painelevat vääriä koskettimia ja nuottienlukutaito on hukassa.