Sairaslomalla liikkuminen
Olen sairaslomalla selästäni 2 viikkoa. Lääkäri sanoi,että pitäisi olla paljon liikkeessä. Saanko mennä kodin ulkopuolelle esim. kaupungille shoppailemaan. Ei jaksaisi enää näitä kodin huoneita kierrellä ja omassa pihassa kulkea.
Kommentit (8)
Ei shoppaamaan vaan kuntoliikuntaa selälle. Sauvakävelyä ja vatsalihasjumppaa
Sairauslomalla sairastavan homma on tehdä voitavansa kuntoutuakseen ja palautuakseen mahdollisimman hyvin. Ei kököttää piilossa ettei kukaan vain erehdy luulemaan että nauttisit elämästä. Elämästä nauttiminen ei nimittäin ole synti, ellei se hidasta toipumista.
Minulla oli ison leikkauksen jälkeen pitkä saikku ja todellakin kävin uimassa ja kävelyillä sitten kun olo antoi periksi, ja lopussa käytin saamaani vapaa-aikaa myös leffassakäyntiin ja vaateostosten tekoon. Ei se ole keltään pois, en ollut töistä pois koska halusin huhhailla vaan koska en ollut vielä työkuntoinen.
Kyllä sairaslomalla liikkua saa ja pitääkin liikkua. Kyllä saat myös kaupassa käydä ostoksilla!
Mikä selälle on käynyt? Hyvä pointti tuo "Sairauslomalla sairastavan homma on tehdä voitavansa kuntoutuakseen ja palautuakseen".
Eikös lääkärit aina sano että oman voinnin mukaan ja kivun sallimissa rajoissa.
Joo mene vaikka shoppailemaan, mutta vältä turhia kantamuksia. (Lääkäri tuskin tosin tuota on ihan tarkoittanut :D)
Multa joskus kiellettiin lenkkeily puoleksi vuodeksi leikkauksen jälkeen. Kyllä mä olin jo kuukauden päästä varovaisesti hölkkäilemässä. Kaikenlainen kantaminen ja rasittaminen kiellettiin kahdeksi viikoksi, mutta kyllä mä seuraavana päivänä jo voinnin mukaan köpöttelin pihaa ympäri ja pieniä painoja kuljettelin samalla viikolla.
Toipuminen on eniten itsestä kiinni :)
Ehkä hula-vanteet tekis hyvää selällesi?
Missä saa nykyään suoraan kaks viikkoa saikkua selän takia?
Kyllä se on piikit hanuriin, pari päivää saikkua ja liikkeelle.