Kuinka piano seksin jälkeen pukemaan?
Saako "äijää" hoputtaa? Mahdollistaisi "asamaun pikaiset" suihkua ennen.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Asamaun eikä asamaun! Erisnimet kirjoitetaan aina isolla.
Asamau oli romantiikan ajan säveltäjä, joka jäi aikanaan Chopinin varjoon ja jälkipolvet unohtivat hänen lähes kokonaan. Hänestä jäi kuitenkin paljon tarinoita. Asamau oli erittäin kiihkeä, luova, alkuvoimainen, intohimoinen ja sormitekniikaltaan ylivoimainen. Hän oli taitava ja nopea (useimmille liiankin nopea) ja usein kävikin niin, että aikansa kulttuuriväki jäi valittaen voihkimaan, että nytkö se jo tuli se loppukliimaksi. Asamau panosti tekniikkaan ja hänen kerrottiin olevan mies, joka tuli ja valloitti, mutta ei jäänyt jälkeenpäin suorituksiaan analysoimaan saati kirjoittanut nuotteja tai mitään muistiin. Luovana ihmisenä jokainen kerta oli erilainen, mutta aivan uskomaton kokemus.
Minuuttivalssia epäillään hänen säveltämäkseen, mutta kateellinen kilpailija ehti merkitä sen nuottipaperille ja otti sävellyksen omiin nimiinsä. Hän sai vaivanpalkaksi myös loppuikäisen rannevaivan ja järjettömän karvankasvun käsiinsä.
Vaikuttiko Asamau siis Ranskassa? Tällöin autenttiseen tulkintaan kuuluisi suihkun sijasta bidee.
Miten pianon saa bideen päälle? Nosturilla?
Piano kyllä notkeutuu kun harjoittaa tarpeeksi asamauta. Nostaa jalkaansa ihan reippaasti.
Mun vaarilla oli aika kärsinyt harmooni. Siitä puuttui nuppeja, niitä joissa luki "Vox humana" tai "Vox populi". Yritin joskus kysellä, mitä niille tapahtui, mutta mut hyssyteltiin hiljaiseksi ja sanottiin, ettei sellaiset jutut kuulu lapsille. Jotenkin se liittyi sotaan.
Yritin turhaan etsiä tietoa musiikkikirjastakin. Voiko joku auttaa, onko joku törmännyt vastaavaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin viimeksi olet katsonut lempeästi hiljaista pianoa, rohkaissut sitä ja hipaissut koskettimia? Voisitko tehdä niin?
Tällaisiin hiljaisiin kilttipianoihin sekaantumisessa on kyllä omat riskinsä...
Jep. Vaatimattomuus kaunistaa jne. Mutta sitten kun uskaltaa luottaa niihin sisäisiin kultaisiin kieliin, niin aika epävireisltä ne ikävä kyllä usein kuulostavat. Ja kun ovat jopa vuosia seisoneet yksinään ilman hellää pimputtelua ja säännöllistä viritellyä, niin ei niitä oikein kaunissointisiksi tahdo saada. Vaikka kuinka parhaans yrittäisi... Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Mun vaarilla oli aika kärsinyt harmooni. Siitä puuttui nuppeja, niitä joissa luki "Vox humana" tai "Vox populi". Yritin joskus kysellä, mitä niille tapahtui, mutta mut hyssyteltiin hiljaiseksi ja sanottiin, ettei sellaiset jutut kuulu lapsille. Jotenkin se liittyi sotaan.
Yritin turhaan etsiä tietoa musiikkikirjastakin. Voiko joku auttaa, onko joku törmännyt vastaavaan?
Olen historiankirjoista ymmärtänyt että sota-aikana poljettiin paremman puutteessa kaikenlaisia soittimia. Liekö harmooni saanut osumaa jossain korpikorsussa?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se liittyy saksalaisiin. Upseerit soittelivat iltalomillaan Händelin oratorioita, ja se oli kauneinta, mitä moni harmoni oli koskaan kokenut. Ja sitten se oli kauhea häpeä näille harmoneille, kun sota päättyi niin kuin päättyi.
Kiitos vastauksistanne vaarin harmooniasiaan. Niin se varmaan on, saksalaisten syytä.
Oon aina syyttänyt vaaria, mutta nyt kivi vierähti sydämeltä ja vaari levätköön rauhassa <3
Kunpa tietäisin, mihin se soitinparka joutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin turhaan etsiä tietoa musiikkikirjastakin. Voiko joku auttaa, onko joku törmännyt vastaavaan?Minun mielestäni se liittyy saksalaisiin. Upseerit soittelivat iltalomillaan Händelin oratorioita, ja se oli kauneinta, mitä moni harmoni oli koskaan kokenut. Ja sitten se oli kauhea häpeä näille harmoneille, kun sota päättyi niin kuin päättyi.
Osa näistä harmoneista lähti myös saksalaisten matkaan. Vaan joillakin ketkuilla oli koko ajan ollut oma flyygeli odottamassa Saksassa. Kyllä siitä sydämiä ja koskettimia murtui.
Onko ketään muuta, joka on saanut vammoja liian painavasta pianosta? En tosiaan suosittele Asamauta hiprakassa, voi yliarvioida voimansa ja soittotaitonsa.
Sattuu, mutta lääkäri sanoi että se paranee melkein ennalleen. Voi jäädä mutka 😭, mutta soitto sujuu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Asamaun eikä asamaun! Erisnimet kirjoitetaan aina isolla.
Asamau oli romantiikan ajan säveltäjä, joka jäi aikanaan Chopinin varjoon ja jälkipolvet unohtivat hänen lähes kokonaan. Hänestä jäi kuitenkin paljon tarinoita. Asamau oli erittäin kiihkeä, luova, alkuvoimainen, intohimoinen ja sormitekniikaltaan ylivoimainen. Hän oli taitava ja nopea (useimmille liiankin nopea) ja usein kävikin niin, että aikansa kulttuuriväki jäi valittaen voihkimaan, että nytkö se jo tuli se loppukliimaksi. Asamau panosti tekniikkaan ja hänen kerrottiin olevan mies, joka tuli ja valloitti, mutta ei jäänyt jälkeenpäin suorituksiaan analysoimaan saati kirjoittanut nuotteja tai mitään muistiin. Luovana ihmisenä jokainen kerta oli erilainen, mutta aivan uskomaton kokemus.
Minuuttivalssia epäillään hänen säveltämäkseen, mutta kateellinen kilpailija ehti merkitä sen nuottipaperille ja otti sävellyksen omiin nimiinsä. Hän sai vaivanpalkaksi myös loppuikäisen rannevaivan ja järjettömän karvankasvun käsiinsä.
Vaikuttiko Asamau siis Ranskassa? Tällöin autenttiseen tulkintaan kuuluisi suihkun sijasta bidee.
Piano kyllä notkeutuu kun harjoittaa tarpeeksi asamauta. Nostaa jalkaansa ihan reippaasti.
Joogassahan tehdään näitä asamauharjoituksia, tunnetuimpina koira-asamau ja aurinkoasamau. Siinä kyllä notkistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin turhaan etsiä tietoa musiikkikirjastakin. Voiko joku auttaa, onko joku törmännyt vastaavaan?Minun mielestäni se liittyy saksalaisiin. Upseerit soittelivat iltalomillaan Händelin oratorioita, ja se oli kauneinta, mitä moni harmoni oli koskaan kokenut. Ja sitten se oli kauhea häpeä näille harmoneille, kun sota päättyi niin kuin päättyi.
Osa näistä harmoneista lähti myös saksalaisten matkaan. Vaan joillakin ketkuilla oli koko ajan ollut oma flyygeli odottamassa Saksassa. Kyllä siitä sydämiä ja koskettimia murtui.
Minun lapsuudessani meidän koululla oli tällainen sodan nähnyt vanha harmoni, josta oli vetimiä katkennut. Perjantaisin johtajaopettaja polki sitä aamuhartaudessa, ja me lapset veisasimme. Aika iloton elämä sillä tuntui olevan. Outoa ajatella, että se olisi joskus päässyt kokemaan oratorioita.
Julkkisjuoruna kerrottakoon tässä välissä, että tohtori Housena tunnettu Hugh Laurie on konserttitason pianisti. Ei ihme, että naiset ovat lääpällään.
Onko kukaan soitellut ns. takaa päin? Siis kannen alta kieliä näppäillen? Mun tekis mieli kokeilla mut pelottaa että jään jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsuudessani meidän koululla oli tällainen sodan nähnyt vanha harmoni, josta oli vetimiä katkennut. Perjantaisin johtajaopettaja polki sitä aamuhartaudessa, ja me lapset veisasimme. Aika iloton elämä sillä tuntui olevan. Outoa ajatella, että se olisi joskus päässyt kokemaan oratorioita.
Ihan avoimestiko lasten edessä opettaja harmonia polki? Missä vastuu, missä lastensuojelu?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan soitellut ns. takaa päin? Siis kannen alta kieliä näppäillen? Mun tekis mieli kokeilla mut pelottaa että jään jumiin.
Meidän piano ei tykkää kannen alta räpläämisestä. Sellaista tehdään kuulemma vain aikuispianoelokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan avoimestiko lasten edessä opettaja harmonia polki? Missä vastuu, missä lastensuojelu?
Sitä tapahtui melkein joka koululla. Minun ikäluokkani ihmiset kyllä muistavat. Eikä ainakaan minulle jäänyt muita traumoja kuin että se kesti aina v*tun kauan.
Eilen läimäisin takamukselle, "hyvä tyttö", ja suihkun kautta nettiin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko objektiseksuaali?
Pääkaupunkiseudulla onnistuu myös metroseksuaalisuus
Metroseksiä pianon kanssa, et oo tosissasi...
Suosittelen kitaraa metroleikkeihin.
Täällä Holannissa on juna-asemilla yleisessä käytössä olevia pianoja. Toisaalta täällä on kyllä jo pidemmät perinteet julkisista ja maksullisista. Nämä ovat kylläkin maksuttomia. Joskus menee ihan joukkopimputtelun puolelle... Aika uskaliasta menoa. Eikä vaatteista tietoakaan!
Älkää hyvät ihmiset sortuko yleisiin pianoihin! Niistähän voi saada vaikka mitä tauteja. Ovatko rokotuksetkaan kunnossa? Musiikkiopiston pianotkin suostuvat kevytkenkäisesti kenen tahansa amatöörin hiveltäväksi.
Ihmekös tuo. Ovat musiikkiopistossa samoissa hommissa kuin sihteeriopistossakin, maksua vastaan pimputeltavissa.
Ihan asiatonta leimaamista! Ammattipianot huolletaan joka konsertin jälkeen ja viritetään ennen. Milloinkas teidän rupupelit on viimeksi tsekattu??? Onko teillä todistusta soittokunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Julkkisjuoruna kerrottakoon tässä välissä, että tohtori Housena tunnettu Hugh Laurie on konserttitason pianisti. Ei ihme, että naiset ovat lääpällään.
Mutta onnistuuko Asamaun pikaiset?
Varovasti vaan kiipeät sieltä alas. Mutta ei kai siinä sen kummempi kiire ole.