Pelkään aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, kuparikierukkakaan tuskin sopii minulle ja mies on turhautunut kondomeihin
Pelkään hormoneja. Koen sen jotenkin vääränä sekoittaa oma kiertoni synteettisillä hormoneilla. Pelkään niiden sivuvaikutuksia ym. Käytin joskus nuorempana vuoden pillereitä, enkä enää koskaan halua sitä. Kuparikierukka pelottaa ihan yhtä lailla. Minulla on jumalattomat kuukautiskivut ja vuodankin runsaanlaisesti joten en usko kuparikierukan olevan minua varten. Sterilisaatioon on kuulemma vuosien jonot, enkä ole edes varma haluammeko vielä lapsia.
Eli mitä tehdä? Seksi loppunut jo kokonaan kondomien takia.
Kommentit (11)
Pelkkää peppu ja suuseksiä tästä eteenpäin.
Ei ole pimppi se ainoa vaihtoehto..
Mieshän ei tietenkään voi vasektomiaa harkitakaan...
Vierailija kirjoitti:
Sanoin, ettei olla varmoja lapsenhankinnan suhteen.
Missä on sterilisaatioon vuosien jonot? Tämä siis vain ot.
Mikäli sinä et mitään uskalla kokeilla, teidän tarvinnee sitten olla ilman seksiä. Hormonikierukka kyllä vaan kuulostaisi sulle hyvältä vaihtoehdolta...
Olkoon ukko sitte ilman jos ei kumia voi käyttää.
Itse otin kuparikierukan vaikka on aina ollut runsaat menkkakivut ja menkat. Ei ole miksikään nämä muuttuneet kierukasta, eli oli oikein hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se jo onkin. Ja niin on ap:kin kertomansa mukaan. Sekö sitten on hyvä juttu?
Mulla on nykyisin pessaari, Caya-merkkinen. Pitänyt nyt kolme tai neljä kuukautta minut "raskautumattomana". Ei ole hirveän kallis hankkia, vaatii vähän harjoittelua sen käyttö mutta suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että ehkäisy olisi yhteinen asia...
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä harkittu, ap:n mukaan: "Sterilisaatioon on kuulemma vuosien jonot, enkä ole edes varma haluammeko vielä lapsia."
Itsekin pelkäsin hormoneja kun mieliala meni pillereistä sekaisin ja olin koko ajan ärtynyt.Kuitenkin jouduin laittamaan kierrukan kun vuoto niin kovaa että haittasi elämää ja olen todella tyytyväinen nyt.Mitään haittoja ei ole ollut ja vuoto jäi ihan pieneksi satunnaiseksi tiputteluksi. Ei ole tullut painoa,iho ongelmia tai mielialaan vaikutusta363