Mitä hidas ja nopea ihminen tekee eri tavalla?
Miksi hidas on hidas ja nopea on nopea? Voiko hidas kehittyä nopeaksi? Jääkö hidas esim haaveilemaan muuta?
Kommentit (49)
Nopea ihminen luulee että työt tekemällä maailmasta loppuu.
Opettele hyväksymään oma tapasi toimia eläkä vertaa itseäsi muihin. Aina on joku nopeampi. Elämä on kuitenkin enemmän maraton kuin sprinttimatka.
Minä teen tutut asiat nopeasti, uutta oppiessa ja alkuun olen ehkä vähän hitaanpuoleinen. Opin kuitenkin suht nopeasti, joten pääsen hitaudesta yli. Osaan soveltaa ja jopa niveltää, niinkuin taisi 90-luvulla olla tapana sanoa, joten se auttaa mua hahmottamaan maailmaa ja ongelmia tehokkaasti. Ei tarvitse siis joka kerta miettiä alusta asti, vaan voi jo opittua tietoa käyttää uusissakin tilanteissa. Hyvä muisti helpottaa valtavasti kans. Ja itseluottamus: tiedän, että tämä tehdään näin, mitäpä siis tässä turhaan jahkailemaan, hoidetaan pois alta. Tarvittaessa osaan myös keskittyä niin, että olen tehokas, joskus taas tarvitaan moniulotteista multitaskausta.
Ehkä nopeat erottaa hitaista se, että osataan soveltaa ja osataan vaihtaa lennosta työtapaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja mahdollisimman hyvä ja monipuolinen ravinto. Tee "masennuksen rajoissa", siis tee kuitenkin. Ensi kerran kun menet kauppaan, Omega rasvahappoja ja monivitamiini mukaan. Nuku tarpeeksi, vältä liikaa nettiä . Yritä viettää aikaa muiden kanssa. Sen verran mitä jaksat. Hanki huonekasvi. Mene luontoon, kuuntele hyvää musiikkia. Jääkylmä suihku. Kuuma juoma. Lämmin vilttikin kuulemma auttaisi! Lemmikki, tai muut eläimet. Listaa onnistumisiasi, huuda JES!
Kaikki keinot olleet käytössä. Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja olen perehtynyt terveelliseen ruokavalioon. Omegaa ja lisäksi D-vitamiinia ja monivitamiineja olen kokeillut pitkiä aikoja - ei mitään vaikutusta. Verikokeissa ei ole todettu minkään vitamiinien vajetta. Koira on, se on ainoa henkireikäni, kun muuten olen tässä maailmassa ihan yksin. Olen yrittänyt päästä mukaan porukoihin - tuloksetta. Ei ole yhtään läheistä ystävää tai sukulaista.
T. Se kroonisesti masentunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mahdollisimman hyvä ja monipuolinen ravinto. Tee "masennuksen rajoissa", siis tee kuitenkin. Ensi kerran kun menet kauppaan, Omega rasvahappoja ja monivitamiini mukaan. Nuku tarpeeksi, vältä liikaa nettiä . Yritä viettää aikaa muiden kanssa. Sen verran mitä jaksat. Hanki huonekasvi. Mene luontoon, kuuntele hyvää musiikkia. Jääkylmä suihku. Kuuma juoma. Lämmin vilttikin kuulemma auttaisi! Lemmikki, tai muut eläimet. Listaa onnistumisiasi, huuda JES!
Kaikki keinot olleet käytössä. Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja olen perehtynyt terveelliseen ruokavalioon. Omegaa ja lisäksi D-vitamiinia ja monivitamiineja olen kokeillut pitkiä aikoja - ei mitään vaikutusta. Verikokeissa ei ole todettu minkään vitamiinien vajetta. Koira on, se on ainoa henkireikäni, kun muuten olen tässä maailmassa ihan yksin. Olen yrittänyt päästä mukaan porukoihin - tuloksetta. Ei ole yhtään läheistä ystävää tai sukulaista.
T. Se kroonisesti masentunut
Seurakunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitailla pää käy hitaalla.
Sain mensan nettitestistä 131, tein sen hitaasti ja olen muutenkin hidas. :o
Mä tein nopeasti ja sain 147.
Mä tein keskinopeudella ja sain 140. Mutta toisin kuin te, olen tosissani.
Miksi et usko ? t. 131- tuloksen saanut
Siitä testistä ei voi saada tulokseksi yli 130 vai 131. Noi on sen testin maksimipisteet.
Mä sain 125 kun tein toissapäivänä. :D
Tein 2min sitten ja sain 138,puhut paskaa.
Miksi kaikkien pitäisi olla nopeita? Musta tää on paljon persoonallisuus ja tempperamenttikysymys. Nopealla tehokkaalla on omat vahvuutensa ja hitaalla ja harkitsevalla omansa. Toistuvien töiden tekemistä nopeuttaa organisointi, rutiinit ja hyvä järjestys.