Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

((=Suurperhekuumeilijat=))Se on viikko 17

23.04.2006 |

Otin valtuudet omiin käsiini ja avasin ennakkoon uuden pinon.

Jospa tämä viikko olisi hieman puheliaampi!

Mukaan myös kaikki uudet!!!

Lisää myöhemmin=)

L+5

Ja nyt ei kuopusta sylissä ja isot kirjaimet taas paikoillaan,kai.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 4 raskautta, 4 synnytystä

2.viikot: 38+ jotain

39+4

40+0

37+0

3.kestot: 4h45min, meni vedet ja käynnistettiin kun ei omin

avuin lähtenyt käyntiin

6h14min, lähti omilla supistuksilla

2h51min ensimmäisestä supistuksesta loppuun

3h, edellisenä yönä meni vedet ja sitten omilla supistuksilla

sairaalassa käynnistyi

4.koot: 1. 2940g 48cm

2. 3350g 51cm

3. 3585g 50cm

4. 3090g 48½cm

5.Tulevasta ei sen kummempaa. Jos vauva suodaan, niin samoilla

linjoilla mennään kuin edellisissäkin. Koskee raskautta, synnytystä sekä vauva-aikaa. Synnytyksissä ei ole kivunlievitystä ollut lukuunottamatta ilokaasukokeilua, jonka totesin täysin tyhjänpäiväiseksi. Olen nimittäin niin piikkikammoinen, että ennemmin kestän aika kamalat kivutkin, kun päästän neuloilla ronkkimaan. Synnytykset on kuitenkin olleet melko nopeita ja vauvat kivan kokoisia ulos punnerrettavia.

Kolmosen syntymä oli kokonaisuutena vaikein, vaikka nopein olikin. Poika syntyi elottomana napanuora kahteen kertaan kaulan ympärillä. Säikähdyksellä selvittiin, elvytyshuoneesta kuului itku jo minuutin sisällä. En siinä tilanteessa ehtinyt vakavuutta vielä edes tajuta. Jälkiä ei jäänyt ja poika on aivan terve syksyllä eskarin aloittava lukutaitoinen nuorimies.

Vierailija
22/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan teille kaikille. Olenkin tänään sairastanut sitä vatsatautia, en onneksi vielä ole oksentanut mutta wc.ssä on tullut senkin edestä juostua. Ja kahteen kertaan olen nukkunut joten siitäkin tietää etten kunnossa ole. Onneksi nyt iltaa kohti tuntuu jo vähän paremmalta..

Isukki lähti parantuneen esikoisen kanssa fillarilenkille ja tytöt sähläävät täällä niin että hermo menee mutta onneksi alkavat kohta katsoa salkkareita niin tulee rauhallista hetkeksi...( = lue saa äitikin olla rauhassa kirjoittelemassa koneella galluppia ja muita juttuja ;)

No niin nyt vastaukset galluppiin:

1) 4 raskautta (2 normaalia alatiesynnytystä ja 1 sektio )

2) Esikoinen syntyi 40+6

Keskimmäinen tytär 40+2

Nuorimmaiset tyttäret sektiolla 38+1

3) Esikoisesta synnytys kesti 11h 15 min

Keskimmäisestä synnytys kesti 5 h

Nuorimmaiset sektiolla ja se oli nopeeta....

4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoinpas taas enteriä liian nopeesti hätähousu kun oon....

4) Esikoispoika 4110 g ja 51 cm

Keskimmäinen tytär 3430 g ja 50 cm

Nuorimmat a-tytär 2690 g 46 cm

b-tytär 2590 g 47 cm

5) Oishan se niin ihanaa kokea se vauva-aika kerran vielä...eihän sitä oikein kunnolla enään muista millaista se oli ja varsinkin kaksosten eka vuodesta mulla ei ole muistikuvia kun pienissä pätkissä..

En osaa sanoa mitä tekisin samoin mitä en ,tilanteet kun vaihtuu ja yhtä oikeaa ratkaisua ei ole..muistan kuinka olin suunnitellut kaiken valmiiks kakkosta odottaessani mutta niin neiti pisti haaveet uusiks kun olikin erilainen vauvana kun isoveljensä..

Olisihan se ihanaa olla kahdestaan vauvelin kanssa kun isommat olisivat eskarissa ja koulussa..kunhan se ihana vauveli joskus meille ekaks suotaisiin..

Levinia oli tosi kiva huomata yhtäläisyyksiä ;) !!

Mä lähden nyt rauhoittelee sotatilaa ja vien typsyt pesulle ja nukkuu ja taidan itekkin mennä TAAS pötköttää... MOIKKIS KAIKILLE !

Vierailija
24/60 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mukavasti saatiin juttua kasaan.

Nyt kohta pian lähden viemään tyttöjä teatteriin harjoituksiin.Tuntuu vievän kaiken aikamme.

Mun menkat ei lopu ja vatsa sattuu.Isoja hyytymiä.Ihmeissäni olen kovin ja ihan itkettää kun ajattelen että taas täytyy juosta lääkäriin.Nyt taitaa olla 7;s päivä vuotoa ja eilen alkoi runsastua ja tuli kivut ja hyytymät!!!?Mitä ihmettä tämä nyt on??Tein oman aloituksenkin" osaiko kukaan vastata" Tai jotenkin noin.

Mutta nyt on mentävä taas.

L+5

Vierailija
25/60 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tama ihmiskroppa kun on niin ihmeellinen ' tehdas' etta kaikenlaista tulee... Toivottavasti saat selvyytta vaivoihis!

Onko sulla tutkittu kystien mahdollisuutta? Ne kun on jossainmaarin myos periytyvia esim. jos aitias on vaivannu aikanaan myos sulle voi niita kehittya ian myota; haittaavat raskautumista jne vaikkeivat muuten oo ' vaarallisia' eika syopaa aiheuttavia... tuli vaan mieleeni. Mutta mene laakriin; se on varmin keino saada selvyys ja miks' kiusata itteensa kivuilla ja saryilla!

Vierailija
26/60 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, Leanna, kysymyksesi. Ihan ensimmäisenä minulle tuli kyllä valitettavasti mieleen keskenmennyt raskaus. Sen sä saisit varmistetuksi tekemällä huomenna aamupissasta testin. Nämä nykyajan testit ovat niin herkkiä, että pienetkin raskaushormonimäärät näkyvät testissä. Olen kyllä ihan samaa mieltä Levinian kanssa, että lääkäriin sun on jokatapauksessa mentävä. Tai ainakin soitettava esim. neuvolaan ja kysyttävä jatko/hoito-ohjeita.

Vautinelikko: Kyllä olen sinua vanhempi. Mulle tuli männä sunnuntaina neljä ja yksi täyteen. Se kuinka vanhaksi itseni tunnen riippuu päivästä, ja siitä minkä ikäisten kanssa olen liikenteessä. Olin tänään kaupoilla esikoisen kanssa; hän ajoi autoa, kantoi kauppakassit jne. Kyllä tuli kovastikin keski-ikäinen olo. Kun taas pikkuneidin kanssa liikkuessa sitä pystyy vielä hyvinkin tuntemaan itsensä " nuoreksi äidiksi" .

Vierailija
27/60 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tämän viikon työt tehtynä ja alkaa ansaitut vapaat ( hah hah mitkä vapaat ?? ) Hommia olen suunnitellut niin paljon että taitaa aikapula iskeä ennenkuin kaikki on tehty.

Leannalle tsemppiä ja tule kertomaan mitä lääkäri sanoi!

Toivottavasti vaan hormonihiiret hyrrää ja vuoto olis laitettavissa niiden piikkiin..

Nyt jatkan matkaa ja lähden ajamaan kotia kohti, toivottavasti isukki on laittanut jälkikasvun nukkumaan ja saadaan viettää iltaa kahdestaan..muuten ei niitä kullamuruja saada lisää ;)

Isotikru

Vierailija
28/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä nostelen pinoa. Missä kaikki luuraavat, no ilmat on niin hyvät ettei paljon viitsi sisällä oleskella. Minäkin vein koiruuden kanssa kävellen typyt tarhaan ( ajoivat fillareillaan ) ja nyt juon aamukaffetta.

Suunnittelen tässä itsekseni just shoppailemaan lähtöä, käyn hakemassa Plantagenista Orvokin taimia ja samalla menen katselemaan löytyisikö jotain pientä kivaa sähkögrilliä jos vaikka iltapäivästä sitten koko porukalla grillattais kevään ekaa kertaa.

No niin..nyt on pakko lähtee että ehtiikin jotain tälle päivälle!

Terkuin Ísotikru

Vierailija
29/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma herailin vasta (huom. tunnin aikaero) ja eka kahvikupponen kasilla!

Kaks' nuorimmaista viela nukkuu; isommat onkin jo kouluissaan..

Laskeskelin just' etta kp12 eletaan; ovista odottelen viikonlopuksi. Aika menee hirmu nopeesti! Vappukin on jo kasilla.

Mutta kun ei viela oo oikein heranny, jatkan myohemmin

Vierailija
30/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä löytynyt minusta vikaa noissa reumakokeissa eikä kuvissakaan. Oireita vaan edelleenkin on, ja tänään erityisen huono kipupäivä. Mutta ei pidä valittaa, kun olenhan mä terve kuin pukki!! Ja jos haluan asian yhtään edistyvän tästä eteenpäin, joudun etsimään uuden lääkärin ja pitäisi päästä vielä reumatologille, jota ei täällä kuulema olekaan. Kiitti vaan taas julkiselle terv.huollolle! :(

Vierailija
31/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

A)Miten asutte?Onko huoneita kaikille lapsille vai tekeekö sopu sijaa?

Asutaan pienessä 2mh, oh, keittiö -70 luvun talossa, ei riitä huoneet kaikille eikä minusta tarviskaan. Sopu sijaa antaa ainakin toisinaan! Esikoinen tosin kaipailee omaa rauhaa kun 6 vuotta iköeroa seuraavan neitiin.. Haaveena rakentaa maalle iso ihana talo, johon mieskin sitten suostuis tekemään lisää lapsia! ;)

B)Kun kuume toteutuu jääkö nyt siihen vai saako kanssa ihmiset yhä hölmistellä että vieläkö?

Jaa' a.. voihan se olla, että JOS nelosen saan, on kuume taas nousussa kun hän kasvaa taaperoksi.. Aika näyttää, tällä hetkellä tyytyisin siihenkin et se neljäs olis viimeinen. Vaikka suurempi perhe haaveissa olisikin.. :D

C)Onko lapset hoidossa,kouluelämässä vai kotihoidossa tai sekäettä? Vielä kotona, mutta tiistaina kutsuu työelämä ja lapsia hoitopaikka. Mutta " onnekseni" 2-vuorotyö, joten osittainen kotihoito anopin ja apen avulla onnistuu silloinkin. Esikoinen jo kolmannella koulussa.

Sitten hömppäosuutta=)

D)Oletko kesä vai talvi ihminen?Vai kenties syksy tai kevät? Eniten syksyihminen, ja kevät hyvänä kakkosena. Nautin ruska-ajasta ja syksyn tuoksuista, keväällä taas kun pääsee rapsutelemaan pihaa ja ihastelemaan horroksesta heräävää luontoa!

E)Onko nimet jo mietittynä mahdolliselle tulokkaalle? Eipä ole tullut mietittyä.. Kuopuksen syntymän jälkeen, kuumeen pian iskettyä, mietin kyllä, mutta en enää. Aina on nimi päätetty vasta lapsen synnyttyä kun näkee miltä hän näyttää.

F)Kesälomasuunnitelmia?Mökkiä,matkaa? Kesä menee töissä, kun mies aloitti uudessa paikassa ja minä puolestani lomitan. Jos mökillä tulisi käytyä ja jossakin huvi-puuha-maassa varmaankin.

Ja jatkoa raskausjutuilla...

1)Montako raskautta? 3kpl ja 3 lasta, tietoista km:a en ole kokenut

2)Millä viikoilla synnytykset? 37+5, 38+6 ja 38+6

3)synnytyksen pituus ja muuta mieleen painuvaa? Esikoiselta tasan 8h, keskimmäiseltä ?, koska synnytys kyllä oli hyvästi käynnissä jo, mutta tehtii perätilan vuoksi kiireellinen sektio. Supistuksia ehti olla epäsäännöllisinä n.4-5h ja säännöllisinä 4h, vedet tuli kotisohvalle jolloin tulikin kiire! Kuopukselta kesto oli epäsäännöllisinä reilu½vuorokautta säännöllisinä 5h, sit olikin valmista. ponnistukset esikolta ja kuopukselta vähän, 5min. ja 1min.!

4)Minkä kokoisia olet pyöräyttänyt tähän maailmaan=)? esikko 3150g ja 48 cm, keskimmäinen 2850 ja 44cm ja kuopus 3140g ja 48cm, ihan kirppuja.. <3

5)Mitä ajatuksia nyt mahdollisesta tulevasta raskaudesta,synnytyksestä,ja vauva-ajasta?Mitä tekisit toisin tai noudatatko samaa hyväksi todettua rutiinia? Eiköhän se menis jo " rutiinilla" , vaikka eihän sitä tiedä minkälainen lapsi sitä tulisi. Sen mukaan sitä mentäisiin mitä tilanne vaatii! Raskausajan osaisin ottaa rauhassa, kahdessa edellisessä supistelut tuli kuvioihin niin ajoissa et nyt jo tietäis olla riehumatta! Rennolla asenteella turhia hötkyilemättä varmaankin, sittnehän sen näkee JOS koskaan näkee..

Nyt mä poistun kattiloiden ja patojen kimppuun..

Vierailija
32/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tosta sun tekstista etta oot ollu reumakokeissa? Tarkistiko ne sulta myos pehmyskudosreuman mahdollisuudet?? Kun mun aidilla sellainen on, niin tiedan etta noita kipuja tulee milloin minnekin ja sellasia pistokipukohtia jne... Ja esim. mustelmia tulee ilman kummempia kohlaamisiakin. Ja tulehdusarvot heittelee ihmeesti, seka myos mieliala' kohtauksia' tulee, siis valilla on sellasia masennuskausia ja sisaanpain vetaytymisia muiden muassa...eika kuulemma nay tavallisissa reumapistokokeissa, jollei erikseen ' haeta' !!

En muista lukeneeni nyt viime aikoina sun oireista, mutta nain akkiseltaan tuli vaan mieleeni.

Jokos muut alkaa saamaan tarpeeks' vanhojen lehtien haravoimisesta ja mullasta kynsien alla, heh hee?

Meikalainen kylla nauttii siita, joten kunhan kiusaan! Meilla sataa vetta tanaan(myos eilen) ja ukkosta on ilmassa kun paassa jyskyttaa rumpumestarien superharkat!!! Mutta kylla se tasta!

Vierailija
33/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanaa pitaa kirjoittaa etta saadaan nousemaan tuolta huipunhannilta ylospain!

Vesisade taas toistaiseksi ohi; lapset leikkii vihdoinkin pihalla, ja se tietaa parin sekunnin tappeluhiljaisuutta meidan piirissa!

Isolla likalla on naytelmakerhon 2. osakilpailu huomenaamulla! Ollaan tapeltu sitten karsintojen hotelliin menosta; niille kun koulun puolelta tarjottiin (15 henkiloa) viikonloppulomaa ja teatteriin menoa ja me vanhemmat nostettiin haloo siita ettei kylla noita n. 14 veeta kylla yksinaan paasteta! Ja holhoojaa eivat suostuneet maksamaan...Nyt sitten matka on ' kuivunut' kokopaiva retkeen, aamusta lahtevat seitsemalta ja takaisin tulevat kun ehtivat! Meilla on tosi tarkkaa kayttayminen taalla, ja varsinkin tyttojen suhteen ollaan erittain tarkkoja missa kulkevat ja kenen kanssa. Tuntuu se joskus itestakin hiukan liioittelulta; varsinkin Suomen kasvatukseen nahden(lue:oma) mutta kylla se parempi nain kuitenkin...

Vierailija
34/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kirjoittamassa viestiä, kun esikoinen soitti hakemaan. Tarvitsin tässä välissä autoa itse, ja siksipä jouduin pitkästä aikaa kuskaamaan nuorta miestä.

Kuukautiset ovat loppumassa. Kun tämä kierto nyt venyi näinkin pitkäksi, niin emme me mitään ehkäisyjä käytä. Tässä kierrossa ei tärppiä taatusti tule; operaatio kun osunee samaan aikaan ovulaation kanssa. Mutta niin ällön typerältä tuntuisi ottaa taas kumit käyttöön; niiden aika on meikäläisiltä ohi. Puolisolla ei ole mitään tätä järjestelyä vastaan....

Nyt vaan sitten alan jännäämään, ettei mikään pöpö nyt pääse yllättämään; kipeänä en toimenpiteeseen pääse.

Ädä: Voimia. Niinkuin olen täällä ennenkin monesti sanonut, niin on todella viheliäistä kipuilla ilman, että siihen löytyy selkeää, hoidettavaa syytä.

Vierailija
35/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tietokone rikki ja olen ollut KOLME VIIKKOA nettipimennossa!!! Siis ihan hirveetä. Ilmoittelen vain että täällä ollaan edelleen ja palaan asiaan, jahka olen lukenut teidän kolmen viikon viestipinonne.

Ihanaa päästä tänne takaisin!! Oli ihan hiiiiirmu ikävä!

Medison+5 ja se pieni koiravauvakin on jo meillä (haettiin viime viikon lauantaina)

Vierailija
36/60 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pehnytkudosreumaa, eli fibromyalgiaa minulla epäilee useampikin tuttava, mutta tosiaan minua hoitanut lääkäri ei ole erikoistunut reuma-tauteihin, eikä sellaista omasta tk:sta siis löydykään. En kyllä ymmärrä miksei tämä lääkäri olisi voinut suoraan laittaa minulle lähetettä keskussairaalaan, jossa olis takuulla reumatologi löytynyt?? Nyt joudun aloittamaan alusta uuden lääkärin kanssa jotta pääsisin eteenpäin, jos pääsen. Typeräksi tunnen itseni, lääkärit pitää luulotautisena; ilmeisesti. Jo kaksi pitkää vuotta olen koettanut saada apua voimattomiin käsiin, kipuihin, puutumiseen, selkä ja lonkka kipuihin jne. Kolmella lääkärillä olen käynyt ja kahdesti läpikäynyt kaikenmaailman verikokeet. Ja taas olen samassa pisteessä kuin ensimmäistä kertaa lääkäriaikaa varatessa. Ei hajuakaan mikä voisi vaivata. Lääkärit toteaa, että " Ota yhteyttä uudestaan jos vaivat jatkuu" , tämä viimeisin toivotti että ottaisin uudestaan johonkin lääkäriin yhteyttä jos vaiva haittaa työntekoa. Se haittaa jo arkielämääkin, niin miksikäs ei sitten työntekoa!?! Näin hyvää palvelua saa meilläpäin julkisella puolella..

Vierailija
37/60 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo hieman huolestua katoamistasi!=0)

Vuoto on nyt loppu,mutten kyllä käynyt näytillä.En sitten millään,en,en,en haluaisi taas mennä ronkittavaksi.Jos seuraavat tuottavat vastavaa ongelmaa niin sitten,kai.Toivon että oli joku häiriö,ohimenevä.

Kuramyyrälle tsemppiä ja onnea operaatioon!

Vaikka vauva nyt saisi alkunsa onko leikkauksesta vahinkoa niin pienelle alkiolle?

---Minultahan leikattiin umpisuoli kun odotin esikkoa rv 16---

Nyt pitäisi lähteä metsästämään lenkkareita nuorimmalle,nelkulle ja kakkoselle.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

L+5

Vierailija
38/60 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meni myöhäiseen kun varmaan puoleen yöhön asti lueskelin noita pinoja. Tietty aamulla sitten kuopus heräsi heti kuuden jälkeen, joten silmät ristissä mutta onnellisena kun on tämä netti taas toiminnassa.

Ihmeen kiltisti on neiti touhunnut omiaan että on äiti saanut käydä kolmen viikon sähköpostit (lue roskapostit) lävitse ja ajattelin ihan pikaisesti kirjoittaa muutaman rivin.

Galluppeja oli mutta nyt tuo kuopus hermostuu joten vastaan niihin myöhemmin kun saan neidin päiväunille.

Medison+5

Vierailija
39/60 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten äiti pääsee rauhassa kirjoittelemaan. Olisi niin paljon asiaa etten oikein tiedä mistä pitäisi aloittaa.

Koiranpentu tosiaan haettiin viime viikon lauantaina. Pipsa (nyt en ole ollenkaan varma tuosta nikistä, anteeksi) sitä kyseli että miten on mennyt. Pentu on ollut melko kiltti, ainaskin vielä. Tosin se nyt on vielä niin pieni että nukkuu tosi paljon kuten vauvat yleensäkin. Kuopuksen tuttia vainoaa ja on tosi huvittavan näköinen kun saa tutin siepattua ja juoksee karkuun. Lätäköitä ja niitä isompia asioita löytyy lattialta turhauttavan usein, mutta ulkona käy pissalla tosi kiltisti kunhan vaan joku veisi koko ajan. Tässä suhteessa odotan että koululaisten kesäloma alkaa, kun itse ei millään kerkiä koko ajan pennun perään katsoa ja ulos viedä. Tähän astinen saldo on yksi puulasta ja kotiteatterisarjan johto syöty! Ihana ja hellyttävä pikku pentu.

Kuopuksen kanssa ollaan alettu pottatouhuja. Neiti tietää hyvin mitä potalla pitää tehdä ja pissit tulee helposti pottaan. Siksipä ollaan nyt oltu iltaisin ilman vaippaa ja ihmeen hyvin on mennyt. Neidillä nyt siis ikää 1v 2kk 3pv.

Nämät kolme viikkoa ilman vauvan sivuja on olleet yhtä tuskaa! Ensimmäinen viikko meni ihmetellessä ja harmitti ihan hirveesti. Aina neitokaisen päiväuniaikaan mietti että mitähän te täällä turisette. Mutta voitte uskoa että koti on ollut (painopiste sanalla ollut) puhdas! Kaikenlaisia rästihommia on tullut tehtyä ja muutenkin siivottua jne. Kaikkien vaatekaapit kävin läpi ja kesävaatteet otin jo esille. Siihenkin touhuun meni pari päivää ihan köykäsesti.

Olipa muuten mukava huomata että ainaskin Leanna olit huomannut meikäläisen puuttuvan. Harmitti kovasti kun en päässyt edes kertomaan teille tänne että tulee pakollinen paussi, kun kone tosiaan tilttasi kesken nettikierroksen. Oli joku emolevy ja välimuisti mennyt rikki. En kyllä ymmärrä näistä koneista pätkääkään mutta tuollaiset osat sitten laitettiin uudet.

Oli mulla vielä jotain muutakin mutta en nyt muista mitä. Palaillaan.

Medison+5

Vierailija
40/60 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein kirjoittaa paperille nuo galluppien kysymykset, kun en osaa lainata osia viestistä.

a) asumisesta. Asumme omakotitalossa maaseudulla. Yksikerroksinen talo jota laajensimme viime kesänä niin että uusi osa saatiin asumiskuntoon jouluviikolla. Kyllä oli nautinto kun sai järjestää lasten tavarat ja muut kuntoon jouluksi. Nyt meillä on tilaa ja iso eteinen (josta olen tosi iloinen). Toisessa päässä taloa on kolmella koululaisella omat huoneet. Ja uudelle puolelle muutimme lasten huoneen jossa toistaiseksi asustaa yksin 4v poikamme mutta joskus tulevaisuudessa toivon mukaan kuopus muuttaa sinne myöskin. Joten parhaillaan jokaisella lapsella on oma huone mutta tulevaisuudessa pienet jakavat huoneen ja varsinkin kunhan kuume tuottaa tulosta ja jos saadaan vielä pikkukuutonen. Olen kyllä sitä mieltä että jokainen ei tarvitse omaa huonetta. Meilläkin on kuiteskin ikäeroakin lapsilla sen verran että kyllähän nuo vanhemmat rupeavat muuttamaan joskus sitten omilleen kun nämä pienet tulevat teini-ikään. Luultavasti.

b) jos ja kun kuume toteutuu niin en osaa sanoa jääkö siihen. Olen jo neljännestä ja viidennestä vannonut että on viimeinen, joten päätin että enää en vanno. Ja kyllä nyt on vähän sellainen että no katsotaan eihän se mitään jos halutaan vielä seitsemäs niin tervetuloa vaan...

c) Kolme vanhinta lasta on koulussa, 5.lk, 3.lk ja 2.lk

neljäs ja viides ovat kotona, nelonen käy srk kerhossa kaksi kertaa viikossa. Mies haluaisi että menen syksyllä töihin, itse en haluaisi vaan haluaisin raskaaksi. Tästä meillä väännetään kättä parhaillaan. Minä haluaisin raskautua toivon mukaan jossain heinäkuun paikkeilla, mies vasta joulu-tammikuussa että ehdin olla vähän aikaa töissä. Katsotaan...

d)En ole mielestäni erityisemmin minkään vuodenajan ihminen. Rakastan kaikkia vuodenaikoja. Kevät on ihanaa kun luonto herää ja itsekin jotenkin herää elämään taas, kesä on ihanaa kun on lämmintä ja syksystä tykkään kanssa kun aamut on ihana kirpeitä ja ruskan värit . Talvella tykkään kun on lunta ja pääsee pulkkamäkeen, hiihtämään ja luistelemaan. Nuotiolla on ihanaa paistaa makkaraa ja lämmittää glögiä. Ja se sininen hetki tiedättekö kun ilta rupeaa pimenemään mutta ei ole vielä pimeää vaan sellainen ihana sininen hetki pikku pakkasessa.

e) nimiä ei ole mietitty. Ehkä pojan nimi olisi mutta sekään ei ole varma. Niitä on mukava miettiä sitten odotusaikana.

f) kesälomasuunnitelmia ei ole sen ihmeemmin. Luultavammin käydään lasten kanssa Linnanmäellä tai Särkänniemessä. Meillä on mökki tässä lähettyvillä jossa varmaan käydään kesäloma-aikaan harva se päivä. Muuten ollaan kotosalla.

Medison+5