Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ENSIKOT Maanantaina 24.4**

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies repi minut kuuden aikaan ylös, tänään on koulupäivä ja oli pakko herätä, vaikka ihan pikkuisen olisin voinut vielä unia jatkaa:)

Ensimmäisenä syöksyin vessaan, kun eilen illalla tunsin pienen pientä nippailua munasarjojen kohdalla, luulin jo kuvitelleeni, koska en ole aijemmin mitään ovis tuntemuksia huomannut (tämä suunnaton vauva kuume saa ihmeitä aikaan oman kehon " kuulostelemisessa" )ja niin, mammaksin testiin tuli haamu plussa, mutta kuitenkin sen verran selkeä että, kyllä mieskin sen sitten erotti, kun aikansa tihrusti=)

Hymyilen koko ajan kuin idiootti, mutta niin hyvältä se vain tuntui, kun kerrankin jotain konkreettista todistetta siitä, että jotain sielä tapahtuu. Tämä on siis ensimmäinen kerta kun yritän sitä ovista testeillä bongata.

Huomenna täytyy testi uusia ja toivoa, että se viiva siitä vahvistuisi, mutta ainakin oireet tuntuvat vahvistuvan. Nyt siis menoillaan kp 13. Itseasiassa en olisi uskonut, että ovis tulisi näin aikaisin, kun kierrot ovat mitä ovat mutta parempi näin:)

Anteeksi pitkä ja sekava selostukseni, omaa (.) tuli nyt kyllä niin että:(

Toivottavasti tuli edes vähän ymmärrettävää tekstiä, ei meinaa ajatukset pysyä kasassa.

Heh, olenpa innoissani pelkästä ovis testin plussasta=)

Mutta mitäpä muiden enskojen maanantaihin kuuluu?

Vierailija
2/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita kaikille ja onnea Sirulle ovisviivasta! Nyt peitot ahkerasti heilumaan =)

Ahistavia on nää maanantait. Monta piiiitkää päivää ennenku on taas viikonloppu.. No, onneks aika menee nopeesti töissä kun lueskelee näitä keskusteluja. Ei kerrota pomolle =)

Muutenkin tota viikonloppua ootan. On nimittäin kp 22 ja piinikset päällä =)

Tsemppiä muillekkin piinailijoille. Toivotaan ettei tuu pettymyksiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja töihin pitäisi lähteä. Ei yhtään huvittais. Maanantait on todellakin vaikeita...

Oma (.) Kp4 menossa ja mieli hyvänä. Mieskin lupaili olla tässä kierrossa mahdollisimman aktiivinen. Mut saas nähdä kuin siinä sitten käy...

Nyt pyörän selkään ja töihin. Aurinkoista viikkoa kanssasisaret.

Keiju

Vierailija
4/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan ikinä kirjoittanut näin aikaisin tänne! :)

Testasin tänä aamuna vielä varmistustestin, kun nyt on kp31, ja menkkojen olisi mielestäni pitänyt jo alkaa. Viime kiertohan mulla oli 34-päiväinen, mutta se oli eka pillereiden jälkeinen, ja mielestäni normaalia reilusti pitempi. 29-31 olisi itselleni se normaali, ja jos tämä kierto on ollut sellainen, sitten voin sanoa tädin olevan myöhäsä :)

Mammaksi.fi:n testi säikytti mut pahemman kerran, koska se plussaviiva oli aluksi ihan minimaalisen heikko. Kyllä se sitten koko ajan vahvistui, mutta vasta viiden minuutin kohdalla se oikeasti oli jo tumma. Nyt se erottuu paremmin kuin kaksi edellistä liuskaa (jotka tein perjantaina), mutta ei se vieläkään ole lähelläkään kontrolliviivan ihanaa punaisuutta.. Meinasin vaan ruveta itkemään, kun aluksi hätäisenä ajattelin, että viiva on heikentynyt entisistä.. Onneksi näin ei kuitenkaan ollut, kun maltoin vähäsen odottaa.

Nyt olisi sitten kai rv4+3, eli vielä tosi aikainen vaihe. Mutta niin kauan kun ei näy tätiä, voin kai olettaa olevani raskaana :)

Vierailija
5/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru: sä oot mainio! Voin vaan kuvitella, kuinka tuulettelet täällä sitten, kun saat raskaustestiin plussan! :D Mutta siis onnea ovistestin haaleasta viivasta, nyt vaan kärsivällisesti jatka tikuttelua, että saat ne vahvat viivatkin kehiin! :)

Han: ei siis olla autokouluun menoa suunnittelemassa! ;) Inssi takoittaa tosiaan inseminaatiota eli keinosiemennystä (onpa muuten kamala sana!). Eli siis siittiöt ruiskutetaan kohtuun, jolloin niiden on helpompi päästä munasolun luo.

Plussaonnea viikon piinailijoille eli ainakin Nealle, Hanille, Sabamille (toivottavasti täti ei vielä tullut) ja Essille! Vieläkö oli muita?

Vierailija
6/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Killalle taas:=) ja inssitäsmennyksestä myös:=)

sainkin lekuriajan jo huomiselle - kivaa! tätsyä vielä kestitsen, mutta huomenna pitäisi olla jo poissa.

ihan kauheesti plussasäteitä piinailijoille! ja onnea kandille, jos en oo muistanut vielä onnitella - plussa on plussa:=)

-mooli, kp4/26

Vierailija
7/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkorange]Olipa upea sää koko viikonlopun ja jatkuu vielä tänäänkin :-) Pääsin taas aloittamaan työmatkapyöräilynkin - ihana polkea tuolla lintujen liverrystä kuunnellen.

Kiitos Killa piinailumuistutuksesta. Viikon päästä täti on täällä taas, jos on tullakseen. Toivottavasti ymmärtäisi pysyä poissa. Oireita ei kyllä löydy tekemälläkään, eikä edes rinnat arista vaikka kuinka kokeilisi. Kävin tässä jo miettimään, että mitä oikein kerroinkaan kp-tilanteesta lauantaina ja totesin juuri että se " jotain sinne päin" oli lähempänä totuutta - kp 22 on vasta nyt.

Noista vauvatavarahankinnoista on ollut juttua. Itse en ole hankkinut vielä mitään - taikauskoa kaiketi, mutta jotenkin en vain vielä uskalla ostella. Villanutun teon aloitin plussatestin tehtyäni, mutta sekin jäi heti km:n jälkeen odottamaan uutta plussaamista. Kotona kyllä yksi huone odottaa sisustusta vielä, mutta sekin hoidetaan vasta sitten, kun asukki on tilauksessa.

Nyt on hyvä olo kun sain taas hampaatkin hoidatettua. Kävin aamulla paikkauttamassa yhden pienen reiän. Seuraava käynti olisi sitten joskus vajaan kahden vuoden päästä, mutta toki jos tässä sen plussan saisi niin neuvola varmaan suosittelisi tarkistusta raskausaikanakin.

Nyt pitäisi kai vähän töihinkin jo keskittyä. Mukavaa päivää enskattarille!

t. Essi[/color]

Vierailija
8/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tuli, täti. Kp1/30. Edelleen olen iloinen siitä, että kierto pysyi oikean mittaisena vaikka pillerit lopetinkin. Jotain positiivistakin siis. Se on sitten jostain muusta kiinni ku ajoituksesta meillä, kun taatusti on aina ollut simppoja tarjolla koko kierron ajan. Ei muutako uutta yritystä putkeen. Ois vaan ollu niin kiva äitienpäivänä antaa äipälle " maailman paras mummo" -muki lahjaksi ja sanoa et muaki saa sitten vuoden päästä onnitella :) Se siitä nyt kuitenkin.

Toivottavasti kuitenkin mun paikka plussajunasta meni jollekin toiselle enskalle!

Vierailija
9/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin täällä taas uudella yrityksellä..Jatkoinkin vielä pari kiertoa pillereitä, mutta nyt jätin mokomat ja iloisella mielellä kirjoittelen tännekin..

Kp 6/28-30 eli paljon vielä puuhasteltavaa tässä kierrossa =)

Kaunis päivä sai niin hyvälle tuulelle, että lähden kaupungille tuhlaamaan vähän rahaa jos vaikka joku hauska paita vaikka löytyisi =)

Hauskaa viikon alkua kaikille!

Vierailija
10/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää nyt kaikki ensikot peukkuja mulle... Tänään on ruotsin tentti yliopistolla, viimeinen tentti, joka opinnoistani on jäljellä. Olen aina pitänyt ruotsista ja ollut siinä keskitasoa parempi oppilas, mutta en ole päässyt tiedekunnan pakollisesta tentistä läpi vielä. Nyt olen valmistautunut mahdollisimman hyvin. En tiedä mitä tehdä, jos ei vieläkään mene läpi... Ärsyttää lukea ruotsia, kun graduakin voisi kirjoittaa.

Mulla on vähän outoja oireita. Olen oksentanut la ja su-aamuina, tänäänkin melkein. Kuvotus on järkyttävää ja sen lisäks leppäallergia lykkää hengitystiet täyteen limaa, joten senkin takia oksettaa. Tänään vasta tajusin, että periaatteessa tämä voisi olla jo raskauden alkua. Suvun naiset ovat olleet tosi herkkiä oksentamaan raskaushormonista. Mulla on menossa vasta toinen kierto, joten en tiedä, joko kannattaisi testata. 1. kierto kesti 45pv, mutta oviksen tikutin kp22. Tässä kierrossa en ole tikkuillut, nyt on menossa kp33. Varmaan kannattaisi testata... Toisaalta pelottaa, koska olen syönyt allergialääkkeitä, joita ei saisi raskauden aikana käyttää.

Pää aivan sekaisin ruotsista ja pahasta olosta ja allergiasta...

Parempaa päivää teille toivotellen

*Mairanne*

Vierailija
11/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=228B22]Kandi: mikä sun la on? Sut saa varmaan päivittää plussanneeksi esittelylistaan?!

Moolille halaus! Tuu sit raportoimaan lekurikäynnistä välittömästi! :)

Vierailija
12/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin äsken mammaksin testillä haaleaakin haaleamman plussan!! Eilen viivaa ei näkyny vaikka kuinka katoin. Ukkokin näki viivan. Viikonloppuna testaan uuestaan jos vaikka viiva näkyis paremmin. Ovis on varmaan ollu aika aikasin kun nyt tosiaan kp 22..

Vierailija
13/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea: Sulle se sitten eksyikin se mun matkalippu plussajunaan. Onneksi olkoon! Mie tuun toivottavasti sitten seuraavalla junalla perässä. Haaleakin viiva on positiivinen tulos!

Vierailija
14/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kysyä, että te jotka olette ovista tikuttaneet, koetteko sen hyödylliseksi vai tuoko se lisää stressiä tähän vauvantekopuuhaan? Me kyllä pupuillaan läpi kierron jtp tai jp mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin et vois noita tikkuja tilata. Totta se ovis mulla kuitenkin viime kierrossakin tapahtui, kun menkat tuli niin oikeaan aikaan.

Eli siis kommentteja ovistikuista kiitos :)

Vierailija
15/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sallinette niin hengaan tällä palstalla siihen asti kun/jos se viiva tuosta vahvistuu.. Ei tarvi sit häntä koipien välis tulla takasin =)

Vierailija
16/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri päästiin koulusta, huh, olen ihan poikki.

Killa: Mä todellakin olen ihminen, joka hieman ylireagoi kaikkeen, toisaalta siitä on haittaa, mutta toisaalta, onhan se hyvä kun pystyy iloitsemaan " näin pienistäkin" asioista. Niin ja mä varmaan en kyllä pysy nahoissani jos saan raskaustestiin plussan..:):)

Nea: Varovaiset onnittelut sinulle, toivotaan että se viiva siitä vahvistuu *bd*

sabam: kun kysyit, että onko ovistestit lisännyt stressiä, niin minä ainakin koen sen niin, että nyt tiedän varmasti, koska ovis tapahtuu, itselläni ei juurikaan nimittäin ovis oireita ole ollut ja kiertokin epäsäännöllinen, niin on ollut kovin vaikeaa tietää koska ovis on ja nyt kun pystyn sen bongaamaan, ei tarvitse hermoilla sitä, että pupuiltiinko oikeina päivinä... Minä kuulun kyllä nyt vakaasti niiden kannattajiin=) Tästäkin on varmasti niin monta mielipidettä kuin on ihmistäkin, mutta tässä minun.

Huomasin juuri ilokseni, että kukkapenkkiin on noussut jo muutama krookus, kyllä se taitaa kesä ihan kohta olla ovella=)

Siru

Vierailija
17/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on alkanut näemmä ihan mukavalla tavalla: Siru on saanut ovisplussan ja Nea haamuplussan. Lähettelen onnentoivotuksen täältäkin! Toivottavasti tällaisia mukavia uutisia tulee vielä paljon lisää.

En ilmeisesti saanut pidettyä tätiä kurissa vaan se ilkimys pääsi yllättämään jonkun muunkin :(. Pahoitteluni siitä! Oma olo alkaa vähitellen palautua normaaliksi viikonlopun murehtimisen jälkeen. Jotain hyötyä on siis työpäivästäkin, kun ei ehdi surkuttelemaan omaa kohtaloaan. Yleensä yritän olla hyvinkin malttavainen raskausoireiden kanssa eikä tapanani ole vauhkota mahdollisesta plussasta. Tällä kerralla kaikki vaan tuntui niin erilaiselta kuin koskaan ennen, että uskalsin jo toivoa parasta. No, täytyy vaan jatkaa elämää eteenpäin ja malttaa odottaa.

Itse en ole vielä hankkinut mitään vauvoihin liittyvää tavaraa. Yritän pysyä päätöksessäni, etten mitään hankikaan ennen kuin vauvan tulo on varmaa. Luultavasti kaapeissa olevat vauvatarvikkeet saisivat itseni huolestumaan entistä enemmän tästä tilanteesta.

Sabam kyseli oviksen tikuttamisesta. Itse tikutin viime kierrossa ekaa kertaa ja tuulettelin kotona Sirun lailla plussan saatuani. En kokenut sitä millään lailla stressaavaksi. Paitsi tietty sen, että ovisplussan aikoihin mieheni oli vuosisadan flunssassa. Yritäpä siinä sitten toista houkutella pupu-puuhiin. Ei siis toisaalta ole ihme, että tällä kertaa täti vei plussan meidän perheeltä. Kysyin sitten eilen suoraan mieheltäni, että stressaako häntä, jos jatkan tikuttelua. Ei hänenkään mielestä asiassa mitään pahaa ole, joten mammaksi jatkaa meidänkin perheessä. Tietääpähän testaamalla sitten ainakin sen, että omassa kropassa tapahtuu jotain positiivista.

Tulipas taas kirjoiteltua! Aurinkoista maanantain jatkoa täältä risukasasta. Kyllä ne auringonsäteet tännekin taas ylettyy...

-desejo-

Vierailija
18/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea: mahtavaa, plussajunan kyytiin näköjään vielä tässäkin kuussa mahtuu! Nyt vaan tarrasukat kyytiläiselle, että pysyisi matkassa!

Voi harmi, sabam, että se eukko sut sit kuitenkin löysi! Mutta ei auta kuin itkeä aikansa, ja sit suunnata kohti seuraavaa kiertoa! Ja kyselyysi ovistesteistä: mä oon käyttänyt niitä koko yritysajan, paitsi viime kierrossa. Oon kokenut ne hyviksi, kun mun kierrot on sen verran epäsäännölliset. Stressaantunein olin viime kierrossa, kun en yhtään tiennyt missä mennään! Ja siis meillä ei puuhastella jtp.

Terve taas poppipau!

Mairannellajan on hyviä oireita! Koska testaat? Ja toivottavasti tentti meni läpi! Itelle toi ruotsinkieli on ihan kauhistus, vaikka koulussa luinkin ns pitkän ruotsin. Nyt vaan niistä ajoista on sen verran, että päässyt unohtumaan koko kieli.

Ja Siru: en siis tarkoittanut pahalla, toivottavasti ymmärsit! Se on vaan niin hauskaa, kun joku innostuu oikein kunnolla! :)

Vierailija
19/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, etten ole mitään vaatteita tms ostanut, mutta tänään tarttui ohimennen ale-tangosta mukaani aivan hurmaava vaaleapunainen body 50cm:selle!

Ostin sen kyllä sillä ajatuksella, että on sitten valmiina, kun seuraava tyttö lähipiirissä syntyy (mulla on valmiina vauvaonnittelukortteja ja sen sellaista pientä, jota voi ensivisiitille sairaalaan viedä tuomisiksi, kun käy vastasyntyneitä kattomassa)... Toivotaan kuitenkin, että se seuraava ois oma! :)

Vierailija
20/27 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ovistikuttelusta... Minulle siitä ainakin oli hyötyä, kun en ole muuten huomannut mitään ovistuntemuksia. Ainoastaan alamaha tuntui olevan pikkuisen turvoksissa, mutta sekin on voinut johtua vaikka suolistokaasuista :ppp Koen tikuttelun hyödylliseksi, koska muuten en osaa määritellä ovulaationi ajankohtaa.

Kp23/26-30 eikä mitään uutta omaan napaan. Kouluhommat kasaantuu niskaan ja ahdistaa :/ Tässä aivan piinailukin unohtuu, mutta toisaalta mitä sitä turhaan piinailla, kun jo sen negan testasin :p

Varovaiset onnittelut Nealle haamusta! :)