Zalando rahan palautus
Kuinka kauan kestää että rahat on palautettu tilille. Perjantaina sain sähköpostia että hyvitys on rekisteröity. Viestissä mainittiin että valitettavasti liikenne meidän ja maksu tarjoajan välillä on hidasta tällä hetkellä. Onko kenelläkään kokemuksia zalando palautuksista?
Kommentit (33)
Maksoin erään zalandon laskun epähuomiossa kahteen kertaan 17.1. Olin yhteydessä asiakaspalveluun 20.1, he olivat huomanneet asian ja sanoivat että rahat palautuu tililleni viiemistään 27.1. Rahat eivät tuleet tilille joten otin yhteyttä taas asiakaspalveluun he sanoivat että eivät tiedä koska saan rahani takaisin. Olen ollut yhteydessä asiakspaleluun nyt 4 kertaa ja aina sama vastaus:"asia on hoidossa, mutta emme tiedä koska saat rahasi takaisin".
Tänään otin asiasta yhteyttä kuluttaja-asiamieheen sähköpostilla.
En enää koskaan tilaa kyseisestä firmasta mitään!
Täytyykö rahoja oikeasti odottaa 3kk?!
Mihin otit yhteyttä? siis mikä on zalandon s-posti tai puh.nro mihin voi ottaa yhteyttä? Mulla sama tilanne, että hyvitys saamatta enkä tiedä mihin ottaisin yhteyttä. Tällä hetkellä en edes nää heidän usein kysyttyä-osion kysymyksiä ja vastauksia sivuilta.
Varokaa zalando ei palauta rahoja! mennyt ja lupailtu puolitoista kuukautta eikä asiakas saa rahoja takaisin.
Mutta eihän kukaan saa laskulle tänä päivänä.
Rahat voidaan myös siirtää ulosottoon mikäli on perittävää. Siitä tulee kuitti erikseen.
Minä valitsin laskun ja kun palautin osan tilauksesta ja maksoin vain pitämäni tuotteet (ohjeen mukaan), tuli sähköpostiini vahvistus, että maksut on nyt ok.
Nyt, kuukauden päästä siitä, karhuavat minulta niistä palautetuista tuotteista maksua. No, tietenkin olin tuon "maksut ja homma ok" -viestin jälkeen hävittänyt sen postin kuitin, mikä todisteena, että olen ne tuotteet palautukseen vienyt.
Oli sitten laitimmainen kerta, kun sieltä tilaan.
Zalandon sivuilta:
"Palautetut tuotteet hyvitetään, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi. Normaalisti tässä kestää noin 2 viikkoa ja saat palautusvahvistuksen sähköpostiisi."
Muistaakseni kerran maksanut etukäteen Zalandon tilauksen ja odotellut rahoja takaisin palautuksen jälkeen ainakin tuon 2vk, jonka jälkeen ottanut aina laskulla ja maksanut sitten vaan tilauksesta ne tuotteet, mitkä olen pitänyt. Turha noilla on rahojaan pitää jumissa....
Joskus tulee parissa päivässä, joskus menee kolmisen viikkoakin. Se on ihan tuurista kiinni. Siksi tilaan laskulle ettei tarvitse vekslata.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsin laskun ja kun palautin osan tilauksesta ja maksoin vain pitämäni tuotteet (ohjeen mukaan), tuli sähköpostiini vahvistus, että maksut on nyt ok.
Nyt, kuukauden päästä siitä, karhuavat minulta niistä palautetuista tuotteista maksua. No, tietenkin olin tuon "maksut ja homma ok" -viestin jälkeen hävittänyt sen postin kuitin, mikä todisteena, että olen ne tuotteet palautukseen vienyt.
Oli sitten laitimmainen kerta, kun sieltä tilaan.
Et osaa sitten tiliotteelta katsoa? Joskus syy on se, että sen paperilaskun ja sähköpostiin laitetun laskun viite on eri. Siksi viite kannattaa aina katsoa omilta sivuiltaan. Tämän on minulle kertonut Zalandon asiakaspalvelu, mikä muuten on ihan uskomattoman nopea ja avulias. Nopein aika kun on korjanneet minun kömmäykseni oli alle 3min.
Eli sähköpostiin tuleva maksutieto ja zalandon sivuilla oleva maksutieto on se virallinen. Paperilasku voi olla ihan mitä tahansa.
Toisinaan taas käy niin, että on tullut näppäilyvirhe ja viite on mennyt väärin viestikenttään jolloin se ei ohjaudu oikeaan laskuun ja sieltä tulee maksumuistutus. Joten meneppä sinne omille sivuillesi ja katso nettipankista sen laskusi tiedot. Todennäköisesti siellä ei nyt täsmää.
Kyllä minä ainakin olen zalandolta ihan normaalisti aina saanut rahat takaisin eli ei ne huijaa
Olen saanut noin viikossa kolmella eri kerralla.
Mulla kestänyt kuukausia heidän palauttaa 99€ ja vieläkään ei ole raha tullut. Ennen on tapahtunut nopeasti mutta nyt kestää ja kestää. Luvattu hoidaa mutta eivät hoida.
Minä oon ootellu jo 1.5 kk rahoja. Hidasta on käsittely. Ensinnäkin lähettivät ihan väärän tuotteenkin. Jatkossa tilaan VAAN laskulla.
3kk saa odottaa