Haenkohan olematonta naista?
Heippa vaan Vauva-foorumi!
Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.
Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä
Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.
Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.
Kiitos kaikille. :)
Kommentit (755)
Aldarel kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minä olen juuri sellainen kuin kuvasit, kaikki kohdat täsmäsi 100 %. Ikähaarukkaa tosin et maininnut, olen 36, oletan että liian vanha sinun haarukkaasi. Alle kolmikymppisenä en olisi täyttänyt noita kriteerejäsi, kyse on tietystä kypsyydestä ja elämänkokemuksesta että miksi nyt täytän ne.
Tinderissä en ole koskaan ollut enkä mene. Se on vastoin arvomaailmaani, liian kertakäyttökulttuuriin perustuva paikka. Nettideitissä olen kyllä ollut. Enää en ole tosin sinkku, löysin netistä kaltaiseni miehen.
Sanoisin, että ongelmasi on joko epämiehekäs ulkonäkö (en tiedä onko vai ei, et kerro miltä näytät), huono itsetunto (en jaksa itse ainakaan nöyristeleviä liian alistuvia miehiä) tai sitten ns. heikot sosiaaliset taidot (naiset tykkää kun mies johtaa tilannetta naista arvostavalla tavalla). Tai mahdollisesti ongelmasi voi olla se, että naiset eivät ole kokeneet seksuaalista yhteensopivuutta kanssasi, seksi on kuitenkin naiselle aika tärkeä juttu.
Tämä.
Sydämessään kuvattu nainen haluaa alistua itseään isommalle, vahvemmalle, rohkeammalle ja kyvykkäämmälle miehelle. Mies on se joka johtaa perhettä ja ottaa naisen. Mies on vahva ja osaava jotta nainen voi olla vain nainen, turvassa miehen kainalossa.
Ap haluaa 50-50 kumppanuutta. Enemmistö naisista kertoo haluavansa sellaista, mutta totuus on toinen. Erityisesti kun puhutaan ap:n ahkemista melko konservatiivisista naisista.Ehkäpä juuri näin, hyvä näkökanta, kiitos. En oo ainakaan mielestäni koskaan ollut tossu aiemmissa suhteissa ja päättänyt aika paljonkin asioista, mutta joo - en mä siihen perinteiseen vahvan lihaksikkaan miehen rooliin kyllä millään tapaa uppoa. Pituuttakin vain se noin keskimitan verran 182.
Oon ihan varma, että tästä syystä osa ainakin menee ohi. Kuntosalilta tulee sentään edes hitusen apua, pikkuhiljalleen. :)
AP
Laita kuva!
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ihmisillä on valmiina joku unelmakuva toisesta ihmisestä. Itse olen kohdannut kaikki ihmiset sellaisenaan. Sitten rakastuminen on tapahtunut itsestään. Ihminen on ollut jonkinlainen ja sitten olen rakastunut siihen. Toivon, että rakkaallani ei ole unelmakuvaa siitä minkälainen minun pitäisi olla. Hän rakastaa minua sellaisena kuin olen, näin ainakin tunnen. Kauhea jos tulisi ilmi, että minun pitäisi olla vaikka blondi. Tai en saisi ottaa tatuointia (vaikka en sellaista haluakaan). Yms. Ymmärrän, että suhteessa käydään kapsihasveet läpi. Joskus nekin muuttuu matkan varrella tai tulee yllätyksiä. Tulet vahingossa raskaaksi ja toinen jättää , jos et tee aborttia.
Tämä. En minä osaa sanoa mitään ominaisuuksia tai suhtautumisia, jotka naisessa pitäisi olla. Otan ihmisen ihmisenä ja kuuntelen itseäni siitä, kiinnostaako minua vai ei. Vaatimuslistan kanssa deittailijat etsivät minusta itselleen esinettä eivätkä kumppania.
Olen ollut kiinnostunut naisista aika laajalla otannalla ja en todellakaan voisi antaa pitkää listaa siitä, mitkä ovat kriteerini. Ehkä seuraavat:
- koen saavuttavani henkisen yhteyden
- tunnen erotiikan väreilyn
Nuo voi täyttyä aika monenlaisen ihmisen kanssa.
Nyt olen muuten löytänyt aivan upean naisen. Ennen hänen tapaamistaan en olisi koskaan kuvitellut seurustelevani hänenlaisensa kanssa eikä hän minunlaisen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas huomaa miten mammat ottaa henkilökohtaisena vittuiluna jos eivät jonku miehen kriteerejä täytä 😂 naista pitää rakastaa JUURI sellaisena kuin hän on.
Täytän kriteerit, mutta ap ei.
Vierailija kirjoitti:
missä se linkki siis on? tietoja mistä löytyy kyllä on, mutta linkkiä en ole nähnyt missään? annapa.
Tänne ei kai käsittääkseni saa laittaa linkkejä. Linkillä tarkoitin sitä, että sillä tavalla pääsee tutkimaan.
gotinder comista, kauttaviiva, ja sitten tuo @nimimerkki
AP
Vierailija kirjoitti:
Sopisin kriteereihisi muuten, mutta minulla on teininä otettu napakoru eli siis lävistys. En myöskään haluaisi seurustella ihmisen kanssa jonka kriteerit vaikuttavat noinkin pinnallisilta.
Sen sijaan napakorusi antaa sinusta kuvan syvällisenä eikä yhtään pinnallisena
Miksi mies ei saa kerota tyttöystävätoiveitaan?
Miksei voisi olla lapsia aiemmasta suhteesta?
Minkälainen tapahtuma tai kokemus on ollut tähän astisen elämäsi haastavin, ap?
Minusta kuulostaa siltä, ettet ole kohdannut itsessäsi kaikkea sitä mitä rakastamasi naisen jättäminen on sinussa herättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ihmisillä on valmiina joku unelmakuva toisesta ihmisestä. Itse olen kohdannut kaikki ihmiset sellaisenaan. Sitten rakastuminen on tapahtunut itsestään. Ihminen on ollut jonkinlainen ja sitten olen rakastunut siihen. Toivon, että rakkaallani ei ole unelmakuvaa siitä minkälainen minun pitäisi olla. Hän rakastaa minua sellaisena kuin olen, näin ainakin tunnen. Kauhea jos tulisi ilmi, että minun pitäisi olla vaikka blondi. Tai en saisi ottaa tatuointia (vaikka en sellaista haluakaan). Yms. Ymmärrän, että suhteessa käydään kapsihasveet läpi. Joskus nekin muuttuu matkan varrella tai tulee yllätyksiä. Tulet vahingossa raskaaksi ja toinen jättää , jos et tee aborttia.
Tämä. En minä osaa sanoa mitään ominaisuuksia tai suhtautumisia, jotka naisessa pitäisi olla. Otan ihmisen ihmisenä ja kuuntelen itseäni siitä, kiinnostaako minua vai ei. Vaatimuslistan kanssa deittailijat etsivät minusta itselleen esinettä eivätkä kumppania.
Olen ollut kiinnostunut naisista aika laajalla otannalla ja en todellakaan voisi antaa pitkää listaa siitä, mitkä ovat kriteerini. Ehkä seuraavat:
- koen saavuttavani henkisen yhteyden
- tunnen erotiikan väreilynNuo voi täyttyä aika monenlaisen ihmisen kanssa.
Nyt olen muuten löytänyt aivan upean naisen. Ennen hänen tapaamistaan en olisi koskaan kuvitellut seurustelevani hänenlaisensa kanssa eikä hän minunlaisen.
Vaikutat miehelle, joka on sinut itsensä kanssa. Onnea tulevaan sinulle ja kumppanillesi.
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia teit vaikean eron mitä mietit edelleen? On rakkautta pysyä rinnalla vaikka toisella todettaisiin sairauksia.
Koska kyseinen asia ei tullut yllättäen kesken suhdetta vaan oli piilossa alusta alkaen, jota aloin epäillä. Sanottakoon nyt näin, että työterveysterapeutin sekä läheisten kommentit pyysivät mua miettimään tosi tarkkaan haluaisinko jatkaa tässä.
Ja sä et halunnu jatkaa. Miksi mietit oliko oikea ratkaisu?
En jatkanut. Etkö sinä koskaan mieti elämääsi taaksepäin kuinka asiat voisivat olla nyt toisin? Minä ainakin mietin, eiköhän se ole kovin inhimillistä. Oon tyytyväinen myös omaan elämääni tällä hetkellä, ja se on tärkeintä.
AP
Jos epäilet ratkaisuasi, teitkö sen ehkä liian heppoisin perustein? Raskaat asiat on helpompi kantaa kaksin ja niistä selviäminen lujittaa parisuhdetta.
Mahdollisesti. Se on kuitenkin nyt mennyttä elämää, johon en voi enää vaikuttaa. Ihminen minäkin vain olen ja virheitä tulee. Hän on nyt kuitenkin onnellinen elämästään, niin mulla on hyvä mieli. :)
AP
Eli nainen oli rakastettava, vaikkei sopinut listaasi. Miksi lista?
Vierailija kirjoitti:
No niitä on varmasti monia, mutta yksi, joka tuli ihan välittömästi mieleen oli ensimmäisen oman alan työpaikan haastattelu. En ole niitä maailman supliikeimpia ihmisiä ja oman alan osaamisen substanssikin oli kovin vähäistä. Jännitti ihan vietävästi. Menin vielä sanomaan tähän perinteiseen 5 vuoden kysymykseen, että olisin töissä samassa firmassa mutta ihan eri tehtävässä ja osastossa mihin mua oltiin palkkaamassa. Tehtävän varsinainen haastattelija (kohdeosaston vetäjä) ei ollut kovin tyytyväinen tähän vastaukseen, mutta onneksi toinen haastattelija olikin sitten koko osaston pomo ja samalla se, mihin mun 5 vuoden haave kohdistui. Paikka tuli.
Sen lisäksi mua on jännännyt kovasti kaikki ensitreffit mitä tässä elämän aikana on tullut. Nyt niihin on onneksi tullut sen verran paljon rutiinia, että on enää sellainen pieni perusjännitys mukana. Yliopisto, ja työpaikka ovat opettaneet tämmöistä ujoa introverttia edes vähän supliikimmaksi. :*)
AP
Pitänee lisätä tieto tatskasta tinderprofiiliin tms. Ei mulla kyllä tatskaa ole, mutta on näköjään tärkeä keino suodattaa tietty aines pois.
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia teit vaikean eron mitä mietit edelleen? On rakkautta pysyä rinnalla vaikka toisella todettaisiin sairauksia.
Koska kyseinen asia ei tullut yllättäen kesken suhdetta vaan oli piilossa alusta alkaen, jota aloin epäillä. Sanottakoon nyt näin, että työterveysterapeutin sekä läheisten kommentit pyysivät mua miettimään tosi tarkkaan haluaisinko jatkaa tässä.
Ja sä et halunnu jatkaa. Miksi mietit oliko oikea ratkaisu?
En jatkanut. Etkö sinä koskaan mieti elämääsi taaksepäin kuinka asiat voisivat olla nyt toisin? Minä ainakin mietin, eiköhän se ole kovin inhimillistä. Oon tyytyväinen myös omaan elämääni tällä hetkellä, ja se on tärkeintä.
AP
Jos epäilet ratkaisuasi, teitkö sen ehkä liian heppoisin perustein? Raskaat asiat on helpompi kantaa kaksin ja niistä selviäminen lujittaa parisuhdetta.
Mahdollisesti. Se on kuitenkin nyt mennyttä elämää, johon en voi enää vaikuttaa. Ihminen minäkin vain olen ja virheitä tulee. Hän on nyt kuitenkin onnellinen elämästään, niin mulla on hyvä mieli. :)
AP
Eli nainen oli rakastettava, vaikkei sopinut listaasi. Miksi lista?
Koska hänessä oli useimmat asiat juuri kohdallaan siltä listalta. Meillä jokaisella on lista, pieni tai suuri. Ja jokaisella meistä siinä on asioita joista ei varmasti haluaisi tinkiä, ja asioita, joista voi vallan hyvin tinkiä just sen sopivan kokonaisuuden kanssa, joka se toinen ihana ihminen on. Miksi asian pitäisi olla tän vaikeampaa?
AP
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä on varmasti monia, mutta yksi, joka tuli ihan välittömästi mieleen oli ensimmäisen oman alan työpaikan haastattelu. En ole niitä maailman supliikeimpia ihmisiä ja oman alan osaamisen substanssikin oli kovin vähäistä. Jännitti ihan vietävästi. Menin vielä sanomaan tähän perinteiseen 5 vuoden kysymykseen, että olisin töissä samassa firmassa mutta ihan eri tehtävässä ja osastossa mihin mua oltiin palkkaamassa. Tehtävän varsinainen haastattelija (kohdeosaston vetäjä) ei ollut kovin tyytyväinen tähän vastaukseen, mutta onneksi toinen haastattelija olikin sitten koko osaston pomo ja samalla se, mihin mun 5 vuoden haave kohdistui. Paikka tuli.
Sen lisäksi mua on jännännyt kovasti kaikki ensitreffit mitä tässä elämän aikana on tullut. Nyt niihin on onneksi tullut sen verran paljon rutiinia, että on enää sellainen pieni perusjännitys mukana. Yliopisto, ja työpaikka ovat opettaneet tämmöistä ujoa introverttia edes vähän supliikimmaksi. :*)
AP
Aika suojattua elämää ollut 32 vuotta siis. Onko noissa ei tatskaa/matkustelua jutuissa enemmän sitä, että et itse oikein ole uskaltanut mitään kummempaa ja tuntisit itsesi huonommaksi sellaisen naisen rinnalla? Miksi et toivottaisi tervetulleeksi uusia kokemuksia ja .... elämää??
HMMM.... Mielenkiintoista ettei löydy hyvää naista ap:lle. Kyynisempi voisi luulla, että ap:ssa on joku vika.
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aika suojattua elämää ollut 32 vuotta siis. Onko noissa ei tatskaa/matkustelua jutuissa enemmän sitä, että et itse oikein ole uskaltanut mitään kummempaa ja tuntisit itsesi huonommaksi sellaisen naisen rinnalla? Miksi et toivottaisi tervetulleeksi uusia kokemuksia ja .... elämää??
Ehkäpä, matkustelun osalta. Noiden muiden osalta en koe hävinneeni mitään kokeilematta.
Olen sellainen satunnainen matkaaja ja mulla on kotona/lähellä asiat hyvin ja viihdyn siellä. Kyllä mua kiinnostaa oikeassa seurassa matkata, mutta osasyynä on myös se, että (anteeksi, hirveän stereotyyppistä) kun se matkailukärpänen puree, niin sitten siihen kuluu se kaikki liikenevä aika ja raha.
Mulla on tavoitteena sellaista arjen luksusta esimerkiksi kivan kodin näkökulmasta, ja tällaisten realiteettien täyttäminen vaatii valitettavasti sitä rahaakin. Jos kaikki raha poltetaan matkustamiseen, niin se tekee näistä tavoitteista vaikeampia. Ja kun haluaisin, että tulevat lapset sekä parempi puolikas voisi asua oikeasti kivassa paikassa siten, ettei tarvitsisi olla taloudellisesti huolissaan.
AP
Assu narssu mies joka palstalla palstailemassa.. pitäkää näppinne erossa. TOooooooella rasittava..
Kiitos vilpittömästä vastauksesta.
Ujoudessa ja introverttiydessä ei ole mitään vikaa.
Kuulostaa siltä että elämässäsi ei ole vielä ollut kuolemaa tai vakavia sairastumisia.
Trollit lehahti paikalle.