Poikaystävä ei anna opiskella indoeuropeistiikkaa
Jo vuosikausia olen pyöritellyt mielessäni ajatusta siitä, että alkaisin opiskella indoeuropeistiikkaa. Tuntuu, että aika olisi nyt kypsä unelmani toteuttamiselle. Kerroin tästä eilen poikaystävälleni, joka tyrmäsi ajatuksen täysin sanoen, että kyseistä alaa opiskelemalla hukkaan vain aikaani ja tulevaisuuteni. Haluaisin ihan todella perehtyä alaan, sillä uskon että siitä voisi todella tulla intohimoni. Mitä tehdä? En haluaisi toisaalta menettää poikaystäväni kunnioitusta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Duunari ei ymmärrä akateemista, niin se vaan on. Hän haluaa tietysti pullantuoksuisen vaimon kotiin lasten kanssa, kun kavereillakin jo on. Hänen voi olla vaikea ymärtää, että sinulla nyt vaan on muita juttuja elämässäsi. Ehkä hänen pitäisi mennä naimisiin sairaanhoitajan tai lastentarhanopettajan kanssa? Niistä tulee hyviä vaimoja tuollaisille miehille.
Pidä vaan kiinni omasta elämästäsi. Älä puolustele omia valintojasi, vaan hymyile vaan nätisti ja tee juuri niin kuin itse haluat.
Vaikka olen ehdottomasti sitä mieltä, että ap:n ja muidenkin pitäisi seurata omaa kutsumustaan, pidän aika älyttömänä olkinukkeiluna tätä pullantuoksuista vaimoa ja muuta diibadaabaaa.
En tiedä ap:n ikää, mutta hän kertoi ajatelleensa asiaa jo monia vuosia. Eli ei taida olla tämän vuoden abi kyseessä. Kyllä minkäkin pohtisin miehenä tulevaisuutta, jos itsellä alkaa olla jo tutkinto kasassa ja toinen vasta suunnittelee tulevaa.
Akateemisena myös ymmärrän varsin hyvin ne rajoitteet, joita indoeurooppalaisiin opintoihin liittyy. Ne, joille se oikeasit olisi elämäntyö, eivät ole jahkailleet montaa vuotta vaan ovat jo tekemässä sitä väikkäriä.
Opiskelin indoeuropeistiikkaa.
Mies työttönänä 20v eli koira. Lue jotain muuta jos haluat töitä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
mitähän siansaksaa tuo indoeuropeistiikka on.
Luin kreikkaa, latinaa, muinaisenglantia, goottia, islantia, kirkkoslaavia, liettuaa ja sanskritia.
Kohtalaisen hyvä provo KaffeBulla, näin Wabun alla.
Vierailija kirjoitti:
Duunari ei ymmärrä akateemista, niin se vaan on. Hän haluaa tietysti pullantuoksuisen vaimon kotiin lasten kanssa, kun kavereillakin jo on. Hänen voi olla vaikea ymärtää, että sinulla nyt vaan on muita juttuja elämässäsi. Ehkä hänen pitäisi mennä naimisiin sairaanhoitajan tai lastentarhanopettajan kanssa? Niistä tulee hyviä vaimoja tuollaisille miehille.
Pidä vaan kiinni omasta elämästäsi. Älä puolustele omia valintojasi, vaan hymyile vaan nätisti ja tee juuri niin kuin itse haluat.
Miksi yrität pilata kaikkien akateemisten maineen? Et kommentillasi todellakaan kuvaa kaikkien akateemisten ajatusmaailmaa. Kauppatieteilijät, tekniikin opiskelijat, luonnontieteilijät, lääkisläiset, oikeustieteilijät, kasvatustieteilijät jne. kaikki pyrkivät opiskelemaan hyödyllisiä asioita ja taitoja, joille on käyttöä yhteiskunnassa. Tuo höpöhöpötieteiden opiskelu omaksi iloksi on loppujen lopuksi vain pienen porukan harrastustoimintaa.
Ymmärrän, että monet pitävät alaa tietämättömyyttään höpöhöpönä, mutta aihe on oikeasti kiehtova ja monella tapaa hyödyllinen.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä itse on siis lääkäri.
-AP
Juu, on on. Porvoon tk:ssa.
Ehkä voisit pyrkiä Porvoon yliopistoon.
Ymmärrän, että monesta tämä voi ihan oikeasti kuulostaa provolta, koska useimmat eivät ole koskaan kuulleetkaan alasta tai pidä sitä erityisen kiehtovana, mutta ihan oikeasti on olemassa ihmisiä joille tämä on tärkeä aihe.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulee olla kuuliainen miehelleen.
Eikö teidän piireissä ajatella, että vasta vaimon tulee olla kuuliainen miehelleen? Miksi joku random poikaystävä saisi komennella naista, johon ei ole sitoutunut jumalan edessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität pilata kaikkien akateemisten maineen? Et kommentillasi todellakaan kuvaa kaikkien akateemisten ajatusmaailmaa. Kauppatieteilijät, tekniikin opiskelijat, luonnontieteilijät, lääkisläiset, oikeustieteilijät, kasvatustieteilijät jne. kaikki pyrkivät opiskelemaan hyödyllisiä asioita ja taitoja, joille on käyttöä yhteiskunnassa. Tuo höpöhöpötieteiden opiskelu omaksi iloksi on loppujen lopuksi vain pienen porukan harrastustoimintaa.
Melko kapea-alaista väittää toista tieteenalaa höpöhöpötieteeksi. Kouluja on näköjään käyty mutta ei ole sivistytty? En ole itse kielitieteilijä enkä humanisti, mutta kielten ja niiden sukulaisuussuhteiden tutkimisella saadaan paljon mielenkiintoista tietoa ihmisten muuttoliikkeistä ja historiasta ja monesta muustakin asiasta. Ei varmasti ole kaupallisesti kovin hyödyllistä, joten aloittajan kannattaa miettiä kannattaako opiskella myös jotain muuta ohessa. Poikaystävän takia ei kannata jättää opiskelematta.
Toki indoeuropeistiikkaa niin kuin mitä muutakin kiinnostuksen kohdetta voi harrastaa itsekseen, mutta haluaisin nimenomaan päästä opiskelemaan ja kehittämään alaa akateemisessa ympäristössä.
-AP