Toiminta terapeutin ensimmäinen käynti
Meillä on maanantaina lapsella edessä ensimmäinen käynti toimintateraupeutilla. Tai siis hän tulee käymään kotonamme. Mitä tuolla käynnillä tapahtuu, mitä meidän täytyy osata kertoa lapsestamme, mitä tietoja hänellä meistä/lapsesta jo on. Pikkuisen jännittää mitä tulee taphtumaan ja osaanko vastata omaa lastani koskeviin kysymyksiin oikeen.
Kommentit (10)
Kuulostaa mielenkiintoiselta, saanko ap kysyä minkä syyn takia saitte toimintaterapiaa? Itsekin olen esikoiseni kohdalla miettinyt, voisiko hän siitä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta, saanko ap kysyä minkä syyn takia saitte toimintaterapiaa? Itsekin olen esikoiseni kohdalla miettinyt, voisiko hän siitä hyötyä.
Lapella on ongelmia hahmottamisessa. huomattu eskarissa. Itse olen vain ajatellut ettei häntä legot, palapelit jne... kiinnosta mutta nyt eskarissa huomattu että ongelmia on hahmottamisessa, koulupsygologi teki jotain testejä ja niissä narahdettiin. Eli jonkin sortin hahmotushäiriöstä kyse.
Kiitollinen toki olen siitä että saadaan apua
Tt kysyy missä asioissa on haastetta ja sitten harjoittelette niitä. Tuskin enää testaa mitään, nyt vuorossa on konkreettista harjoittelua. Eli juurikin niiden legojen, palapelien ym. vaikealta tuntuvien juttujen tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tt kysyy missä asioissa on haastetta ja sitten harjoittelette niitä. Tuskin enää testaa mitään, nyt vuorossa on konkreettista harjoittelua. Eli juurikin niiden legojen, palapelien ym. vaikealta tuntuvien juttujen tekemistä.
Eli päästään leikkaamaan saksilla. Piirtämään kuvaa mallin mukaan, solmimaan kengän nauhoja ym...
joka on meidän lapselle ihan hepreaa. Jotenkin huono äiti fiilis kun en ole onnistunut opettamaan noita asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päästään leikkaamaan saksilla. Piirtämään kuvaa mallin mukaan, solmimaan kengän nauhoja ym...
joka on meidän lapselle ihan hepreaa. Jotenkin huono äiti fiilis kun en ole onnistunut opettamaan noita asioita
No nythän sait tietynlaisen synninpäästön, lapsellasi on ongelmia hahmottamisessa. Olisi varmasti harjoittelusta huolimatta, nyt saat kotiohjeet. Tsemppiä! 😊
Rennosti vaan :) Käynnillä kartoitetaan lapsen toimintaa perheessä ja kotonaan, ja lapsen ja vanhempien vuorovaikutusta. Kyselee varmaankin näistä jutuista joissa lapsella vaikeuksia ja selvittelee kanssanne kuinka niitä voisi parhaiten teidän arkeenne sopivalla tavalla lähteä toteuttamaan. Osaat varmaankin vastata kaikkeen tarpeelliseen ja jos jokin muistuu mieleen myöhemmin niin voi tarkentaa.
Rennosti tosiaan. Olette oman lapsenne parhaat asiantuntijat. Ja olkaa oikeasti kiitollisia kun tänä päivänä tuollaista palvelua saatte. Ei ole itsestään selvyys joka kunnassa vaikka ongelmat olisi isojakin
Miten lapsi on pärjännyt ongelmansa kanssa noinkin kauan- kuitenkin vuosittain neuvolatarkastukset ym?
Me käytiin toimintaterapeutilla toimistolla, lapsi leikki siellä terapeutin tarkkaillessa ja keskusteltiin ongelmista. Sitten lapsi on ollut terapeutin kanssa useimmiten kaksistaan. Viimeksi pelasivat muistipeliä ja sitä ennen muovailivat.
Terapeutti haluaa nähdä teidät ja lapsenne kotiympäritössä. Hän voi siten parhaiten auttaa lastanne selviämään normaalista arjesta "ongelmiensa" kanssa. Todennäköisesti hän tulee myös käymään lapsenne hoitopaikassa/koulussa ym....
Ei teillä mitään tupatarkastusta pidetä, jos sitä pelkäät