Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä piti olla miehen kanssa ihana kahdenkeskinen mökkiloma, siitä näköjään tuleekin miehen kaveriporukan lomailua :(

Vierailija
28.04.2018 |

On parina vuonna vuokrattu sama isohko mökki, mutta ei joka vuosi. Siellä on tilaa kyllä, kolme makkaria, parvi ja tuvassakin peti tilaa, taisi olla 10 hengelle petipaikkoja. Sijainnin takia on vuokrattu tätä mökkiä ja on ollut laatuunsa nähden kohtuuhintainen. Mutta olen nauttinut siitä rauhasta ja hiljaisuudesta, naapureitakaan ei ihan lähellä ole. Mies on tätä kehunut kavereilleen ja nyt nämä noin vain ilmoitttautuvat mukaan ja mies on mennyt lupaamaan. Aiemmin oli käymässä sama, joten ilmoitin, että minä en lähde ja mies loukkaantui ja koko homma peruuntui. Miehen mielestä on hyvä, että on enemmän maksajia, toki hintakin nousee, koska siitä maksetaan perusmaksun lisäksi henkilöluvun mukaan. Mä olisin halunnut rauhallisen loman. Yksi kaveri on tulossa puolisoineen ja pari ilman. Valitettavasti nämä tulevat myös juhlimaan rankasti ja melkein arvaan, että minun odotetaan olevan kodin hengetär. Tänä vuonna kieltäydyn vasta pari päivää ennen lähtöä, menköön mies.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas kummallista taas.. Millaisessa suhteessa tällaisista asioista ei voi keskustella ja sopia yhdessä etukäteen?

Monessa sellaisessa jossa mies ei ymmärrä parisuhdetta vaan on ns kavereiden johdateltavissa ilman kykyä asettaa heille rajoja.

Vierailija
22/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä olisi tahtoa ja tunteita viettää sinun kanssa aikaa kahdestaan te viettäisitte sitä kahdestaan. Yksinkertaista, eikö?

Pointti kaksi vähän toisesta näkökulmasta. Eikö parisuhde ole molemmin puolista joustoa? Tähän asti menty sinun tahdon mukaan ilman niitä kavereita olisiko nyt sinun vuoro joustaa?

Sitten sitä kaveriporukan mökkilomaa pitää suunnitella jo alusta asti sellaisena eikä muuttaa suunnitelmaa yksipuolisella päätöksellä kesken kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä minäkin voisin joustaa että vaikka osa kahdenkeskisestä mökkilomasta muuttuisi kaverilomaksi jos siitä keskustellaan ja sovitaan etukäteen. Tosi kiva jos mies vaan lupailee muille eikä kiinnosta yhtään mitä mieltä se puoliso on.

Ja todellakaan en olisi mikään superemäntä joka siivoisi, kokkaisi ja passaisi vieraita jos vieraista ei ole minun kanssani mitään sovittu. Istuisin viinilasi kädessä terassilla ja odottaisin että mies lämmittää saunan. Toivottavasti mies olisi myös käynyt ruokakaupassa ja ymmärtäisi tehdä ruokaa....

Vierailija
24/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on viikosta Pohjoisessa, ei sitä noin vain voi jakaa. Kavereita kiinnostaa juuri ne hyvät kalastusmahdollisuudet.

Mies tekee kaveriporukan mökkilomiakin, yhden lomaviikon joka vuosi. Tosin sillä reissulla on eri kaverit, vaihtelee ketä lähtee mukaan ja toisinaan vielä viikonloppujakin. Nämä kaikki kuuluvat samaan kalastusseuraan.

Vierailija
25/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle pari päivää olisi varmaan ok, mutta koko loma on rasittavaa vieraiden ihmisten kanssa. ap ja ap on sii myös 24.

Mies todellakin saa olla kavereidensa kanssa ja on paljon, en ole koskaan kieltänyt noita yhteisiä mökkireissuja. Mutta mä haluaisin yhden rauhallisen viikon kahden kesken, sillä muuten mies onkin kalalla jossain lähes koko loppulomansa lukuunottamatta paria päivää, mikä käydään poikamme luona toisessa kaupungissa.

Vierailija
26/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja miehesi menette sinne ensin kahdestaan ja sitten ne kaverit tulee vain 2 päiväksi ja mies hoitaa vieraat ja sinä relaat ja luet vaikka hyvää kirjaa. Jos loma on viikon niin miksi ne vieraat olisi siellä viikon???

Vierailija
27/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle pari päivää olisi varmaan ok, mutta koko loma on rasittavaa vieraiden ihmisten kanssa. ap ja ap on sii myös 24.

Mies todellakin saa olla kavereidensa kanssa ja on paljon, en ole koskaan kieltänyt noita yhteisiä mökkireissuja. Mutta mä haluaisin yhden rauhallisen viikon kahden kesken, sillä muuten mies onkin kalalla jossain lähes koko loppulomansa lukuunottamatta paria päivää, mikä käydään poikamme luona toisessa kaupungissa.

Korjaan: En siis tarkoittanut koko lomaa, vaan koko mökkilomaviikko. Mun mielestä mies olisi voinut varata vaikka toisen viikon kavereittensa kanssa etukäteen, mutta ko. mökki myydään loppuun jo edellisenä syksynä kesäkuun alusta elokuun loppuun. Nyt sanon, että ensi vuonna kaverit erikseen ja minä erikseen.

Vierailija
28/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja miehesi menette sinne ensin kahdestaan ja sitten ne kaverit tulee vain 2 päiväksi ja mies hoitaa vieraat ja sinä relaat ja luet vaikka hyvää kirjaa. Jos loma on viikon niin miksi ne vieraat olisi siellä viikon???

Vastaus: kalastus, hyvä kalastuspaikka ja mökkiä on vaikea saada, jos ei ole hyvissä ajoin liikkeellä, juuri tätä mökkiä. Muut ovat erilaisilla turistialueilla tai ovat tosi kalliita tuolta alueelta.

Vierailija
29/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten teet miehelle selväksi että tämä ei ole mikään ukkoloma vaan teidän kahden loma ja mies ilmoittaa kavereille että ei sovi tulla vaan teillä onkin romanttinen loma kahdestaan.

Vierailija
30/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä olisi tahtoa ja tunteita viettää sinun kanssa aikaa kahdestaan te viettäisitte sitä kahdestaan. Yksinkertaista, eikö?

Pointti kaksi vähän toisesta näkökulmasta. Eikö parisuhde ole molemmin puolista joustoa? Tähän asti menty sinun tahdon mukaan ilman niitä kavereita olisiko nyt sinun vuoro joustaa?

Tää viesti on jäänyt huomaamatta. Vastasin jo myöhemmissä viesteissä, että mies mökkeilee toisaalla (kalastus)kavereidensakin kanssa joka vuosi ja joskus käy rajojen ulkopuolellakin. Tässä kyse on siitä, että mies ei ole näitä kavereita edes kutsunut, vaan nämä ovat ilmoittaneet tulevansa, koska tilaa on ja mies on vastannut että ok ja kyllä mullekin käy, kun olen niin suvaitsevainen. Mitä jos tällä kertaa kuitenkin mies joustaisi ja minä kutsuisinkin omia kavereitani paikalle? Se ei kyllä hänelle sopisi ollenkaan eikä esim. mun perheenjäsenet saa tulla yöksi meille, en silloin heitä kutsu, kylään saavat tulla mutta yöksi ei. Tilan puute on tekosyy, vaikka oikea syy on, ettei mies oikein pidä heistä.

Vierailija
31/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka vaikea sitä mökkiä on vuokrata tai missä se sijaitsee ja onko kalaa vai ei niin miten ne vieraat siihen vaikuttaa. Vieraat on juuri niin kauan kun heidät on kutsuttu. Jos kutsutaan viikoksi ovat viikon ja jos päiväksi niin ovat päivän. Ei ole pakko tulla jos ei kelpaa!

Ja nyt ei tartte tulla ollenkaan vieraita koska olit sopinut miehen kanssa teidän 2 lomasta ja mies meni sinulta kysymättä muuttamaan suunnitelmat. Ei onnistuisi meillä. En minäkään rehaa mitään akkalaumaa yhteiselle lomalle mukaan mieheltä kysymättä tai muutenkaan.

Vierailija
32/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas kummallista taas.. Millaisessa suhteessa tällaisista asioista ei voi keskustella ja sopia yhdessä etukäteen?

Monessa sellaisessa jossa mies ei ymmärrä parisuhdetta vaan on ns kavereiden johdateltavissa ilman kykyä asettaa heille rajoja.

Suomennos : päsmäröivän, miestään alistavan pirttihirmunaisen rajoja

Tykkäisitkös itse, jos vaimo ilmoittaa mökkiloman koittaessa, että ai niin, hänen kavereitaan tulee myös mukaan?

Vierailija
33/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano heti, ettet pidä tuollaisista lomista? En ymmärrä asian panttaamista viime tippaan. 

Vierailija
34/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on, kun nainen on tyyppiä minä minä minä.

Vierailija
35/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi tuntuu olevan käsitys, että olet kiltti ja joustat loputtomasti. Kiltteydessä ei ole mitään pahaa, mutta jos mielipidettäsi ei kysytä, silloin on ongelmia.

Sano selkeästi, että on kyse yhteisestä lomasta, ja päätökset tehdään yhdessä tässä ja jatkossa muissakin asioissa. Muu on loukkaavaa sinua kohtaan.

Vierailija
36/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen että moniko suostuisi muuttamaan kahdenkeskeisen loman "äijälomaksi" niin että asiasta ei keskustella etukäteen vaan se on ilmoitusasia? Mies vaan päättää että näin se on.

Ja moniko menisi sinne mökille piikomaan? Miehet kalastaisi, ryyppäisi ja saunoisi ja pari makkaraa ehkä saisivat itse grillattua...kunhan kotihengetär olisi ensin ne kaupasta hakenut.

Vierailija
37/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano heti, ettet pidä tuollaisista lomista? En ymmärrä asian panttaamista viime tippaan. 

Porvoossa naiset on erilaisia. Ja miehet aina joko alistajasikoja tai nössöjä

Vierailija
38/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonkos se ap taas tuokaan talouteen rahaa prosentuaalisesti?

Montako vuotta olet maannut kotona?

Mitä tämä kommentti tekee tässä kejussa? Ei kuulu aloitukseen millään tavalla.

Vierailija
39/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun tuli pilaamaan naisvihaaja jolla ei kyllä ole ikinä naista tai kavereita ollutkaan.

Raapii yksiössä munia ja miettii kuinka petolliset naiset pian tulee ja vie kaikki 5e.

Vierailija
40/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kyselen että moniko suostuisi muuttamaan kahdenkeskeisen loman "äijälomaksi" niin että asiasta ei keskustella etukäteen vaan se on ilmoitusasia? Mies vaan päättää että näin se on.

Ja moniko menisi sinne mökille piikomaan? Miehet kalastaisi, ryyppäisi ja saunoisi ja pari makkaraa ehkä saisivat itse grillattua...kunhan kotihengetär olisi ensin ne kaupasta hakenut.

Mistä te revitte näitä stereotypioitanne.

En tunne ensimmäistäkään miestä joka ei osaisi kaupassa käydä tai itsestään tai taloudesta huolehtia.

Onko siellä miesten keskinäisilläkin reissuilla mukana ostopalveluna ostettu kodinhengetär mukana?

Maailman parhaat huippukokitkin ovat miehiä, mutta palstamammojen mielestä miehet osaa ehkä juuri ja juuri grillata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi