Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä piti olla miehen kanssa ihana kahdenkeskinen mökkiloma, siitä näköjään tuleekin miehen kaveriporukan lomailua :(

Vierailija
28.04.2018 |

On parina vuonna vuokrattu sama isohko mökki, mutta ei joka vuosi. Siellä on tilaa kyllä, kolme makkaria, parvi ja tuvassakin peti tilaa, taisi olla 10 hengelle petipaikkoja. Sijainnin takia on vuokrattu tätä mökkiä ja on ollut laatuunsa nähden kohtuuhintainen. Mutta olen nauttinut siitä rauhasta ja hiljaisuudesta, naapureitakaan ei ihan lähellä ole. Mies on tätä kehunut kavereilleen ja nyt nämä noin vain ilmoitttautuvat mukaan ja mies on mennyt lupaamaan. Aiemmin oli käymässä sama, joten ilmoitin, että minä en lähde ja mies loukkaantui ja koko homma peruuntui. Miehen mielestä on hyvä, että on enemmän maksajia, toki hintakin nousee, koska siitä maksetaan perusmaksun lisäksi henkilöluvun mukaan. Mä olisin halunnut rauhallisen loman. Yksi kaveri on tulossa puolisoineen ja pari ilman. Valitettavasti nämä tulevat myös juhlimaan rankasti ja melkein arvaan, että minun odotetaan olevan kodin hengetär. Tänä vuonna kieltäydyn vasta pari päivää ennen lähtöä, menköön mies.

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinkin ehdottaa, että mies lähtee kavereiden kanssa ja sinä jäät kotiin.

Vierailija
2/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Itsepähän on kaverinsa mukaan huolinut, ilmeisesti sinulta asiasta kysymättä. Käyttäköön oman lomansa vieraiden passaamiseen kun on sellaisia hankkinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas kummallista taas.. Millaisessa suhteessa tällaisista asioista ei voi keskustella ja sopia yhdessä etukäteen?

Vierailija
4/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä miestä kiinnostanutkaan viettää sun kanssa aikaa.Itse poistuisin mökiltä kotiin tekemään muuttopakkausta. Miehes on lapanen joka elää kavereidensa mieliksi.

Vierailija
5/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Kyllä tommoset asiat sovitaan yhdessä. Lomaseura on todella tärkeä juttu. 

Tykkään kyllä kutsua sekä omia että miehen kavereita mökille, mutta lomailemaan siinä ei ehdi. Vaikka vieraat osallistuvat askareihin, on kuitenkin itse vastuussa että ruokaa tulee pöytään, sauna lämpiää ja kaikille löytyy tilaa. Koko ajan saa organiseerata jotakin ja paikat menevät hetkessä mullin mallin. Sen jälkeen tarvitsee uuden loman. Kahdestaan ehtii rentoutuakin, lukea ja levätä.

Peru vain, mies isännöiköön.

Vierailija
6/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas kummallista taas.. Millaisessa suhteessa tällaisista asioista ei voi keskustella ja sopia yhdessä etukäteen?

Mies on tällainen, että kun joku kaveri keksii jotain, niin lupaa ja varsinkin isoveljensä juoksupoika on ollut. Mä olin naiivi ja kuvittelin, että perheellisenä se veli ei niin paljon hyppyytä kuin silloin seurusteluaikana. Miehen mielestä hyvät ideat pitää olla munkin mielestä hyviä, jos niissä säästää. Mies vain katsoo mökin hintaa ja hän on noiden kanssa tehnyt reissuja, mutta minä en noita ihmisiä tunne edes kuin ulkonäöltä. On mies luvannut meille sukulaisiaan yöksi..ehkä yksi härski temppu oli luvata, että minä hoidan työkaverinsa lasta, kun meilläkin oli vauva. Onneksi se tarve tuli illalla ja mies sai tehdä "likaiset" työt.

Vierailija
7/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei tuollaista kannata pantata, parempi olisi jos hymyillen ilman veetuilua kerrot nyt jo että sopii, mut ei ole sun toivoma loma, et sä keksit sit jotain muuta siksi aikaa. Kerro et oot ihan tyytyväinen, että sä saat sit yksinään kotona ollen sen sun haluaman rauhallisen loman, ja mies saa pitää hauskaa kavereitten kanssa.

Jos teillä on yksi auto, niin iloisesti jatka miettimällä ääneen, että saisko mies joltain kaveriltaan kyydin niin sullekin jäisi kulkuneuvo lomalla reissaamineen, ja oikein pohdi ja surffaa netissä, että minne sitä voiskin lähteä pikku päiväreissuille. Jos mies alkaa murjottaa niin muistuta että viimeksi mies joutui taipumaan ettei kavereita kutsuta, että nyt tottakai on miehen vuoro saada tahtonsa läpi!

Jos mies änkyröi, että haluaa sut mukaan, niin sano suoraan ettet pidä tuollaista lomana itsellesi, joten keksitään sitten seuraavalle lomalle jotain mistä molemmat pitävät.

Vierailija
8/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, ei tuollaista kannata pantata, parempi olisi jos hymyillen ilman veetuilua kerrot nyt jo että sopii, mut ei ole sun toivoma loma, et sä keksit sit jotain muuta siksi aikaa. Kerro et oot ihan tyytyväinen, että sä saat sit yksinään kotona ollen sen sun haluaman rauhallisen loman, ja mies saa pitää hauskaa kavereitten kanssa.

Jos teillä on yksi auto, niin iloisesti jatka miettimällä ääneen, että saisko mies joltain kaveriltaan kyydin niin sullekin jäisi kulkuneuvo lomalla reissaamineen, ja oikein pohdi ja surffaa netissä, että minne sitä voiskin lähteä pikku päiväreissuille. Jos mies alkaa murjottaa niin muistuta että viimeksi mies joutui taipumaan ettei kavereita kutsuta, että nyt tottakai on miehen vuoro saada tahtonsa läpi!

Jos mies änkyröi, että haluaa sut mukaan, niin sano suoraan ettet pidä tuollaista lomana itsellesi, joten keksitään sitten seuraavalle lomalle jotain mistä molemmat pitävät.

Tämä on hyvä ehdotus. Jättäisin tosin piiloaggressiivisen oman lomani hehkuttamisen pois ja pysyisin asialinjalla.

Vierailija
9/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua kahdenkeskistä aikaa sun kanssa loman vertaa. Miettikää nyt onko sellaista tilannetta, että mies kertoo kaverilleen, että lähtee vaimon/tyttöystävän kanssa kaksin mökille lomalle ja kaveri siihen, että hei mä tulen myös ja tuo toinenkin kaveri vois tulla vaimoineen...? No ei ole. Mies on ne kutsunut ja sulle esittää nyt, että ei muka voi kieltäytyä, ettet suuttuisi niin paljon. Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja tiedän mikä erikoinen kurja olo siitä tulee, kun ei oikein haluaisi uskoa, että on noin. Kun olet eronnut, löytänyt paljon paremman miehen ja aikaa on kulunut voit vaan ihmetellä miksi roikuit niinkin pitkään tuossa. 

Vierailija
10/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolololoooooo  taas kerran.

Mutta ehkä "miehesi" on vain innoissaan kun pääsee av-mammasta eroon ja ystäviensä kanssa viettämään laatuaikaa.

Vierailija
11/213 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siellä ollaan oltu ihan vaan pariskuntana, niin miksi ei vaihteeksi sitten sellainen kaveriporukan mökkireissu? Enemmän juteltavaa ja ei se ruoanlaitto jää yhden ihmsen harteille tuollaisessa paikassa ikinä, koska grillaus on miehistä mukavaa puuhaa.

Vierailija
12/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siellä ollaan oltu ihan vaan pariskuntana, niin miksi ei vaihteeksi sitten sellainen kaveriporukan mökkireissu? Enemmän juteltavaa ja ei se ruoanlaitto jää yhden ihmsen harteille tuollaisessa paikassa ikinä, koska grillaus on miehistä mukavaa puuhaa.

Oletko ikinä ollut kalastusporukan kanssa missään? Ei ne jouda ruokaa laittamaan ja grillaamaan ehtii viikon aikana ehkä kerran. ap :( Eivätkä ne ole minun kavereitani, vaan miehen. Yksi näistä on sellainen, että en yksinkertaisesti luota tyyppiin. Ei varastele, mutta se käytös on arveluttavaa.

Vierailija
13/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa kuin ap:lla on. Osa miehistä on kyvytön sanomaan ei kavereilleen, monesti ovatkin ex miehiä.

Vierailija
14/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain trollo vuokraisi 10-petipaikan mökin kahdestaan.

Vierailija
15/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä olisi tahtoa ja tunteita viettää sinun kanssa aikaa kahdestaan te viettäisitte sitä kahdestaan. Yksinkertaista, eikö?

Pointti kaksi vähän toisesta näkökulmasta. Eikö parisuhde ole molemmin puolista joustoa? Tähän asti menty sinun tahdon mukaan ilman niitä kavereita olisiko nyt sinun vuoro joustaa?

Vierailija
16/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on tällainen, että kun joku kaveri keksii jotain, niin lupaa ja varsinkin isoveljensä juoksupoika on ollut. Mä olin naiivi ja kuvittelin, että perheellisenä se veli ei niin paljon hyppyytä kuin silloin seurusteluaikana. Miehen mielestä hyvät ideat pitää olla munkin mielestä hyviä, jos niissä säästää. Mies vain katsoo mökin hintaa ja hän on noiden kanssa tehnyt reissuja, mutta minä en noita ihmisiä tunne edes kuin ulkonäöltä. On mies luvannut meille sukulaisiaan yöksi..ehkä yksi härski temppu oli luvata, että minä hoidan työkaverinsa lasta, kun meilläkin oli vauva. Onneksi se tarve tuli illalla ja mies sai tehdä "likaiset" työt.

Siis teillä on jo lapsikin, mutta silti et tunne miehesi kavereita?

Vierailija
17/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain trollo vuokraisi 10-petipaikan mökin kahdestaan.

Vuokrataan sijainnin vuoksi, hyvä kalastuspaikka. Ei se halpa ole, mutta laatuun ja kokoon nähden edullinen. Ei olla ainoita, jotka vuokraa juuri sitä mökkiä kaksin tai pienellä porukalla. Kalastajat on eri asia kuin muut ihmiset. Se ei ole mikään mökkikylä, vaan yksittäinen mökki suht. rauhallisella paikalla. Jos haluttaisiin pienempi mökki samoilta seuduilta, pitäisi mennä johokin leirintäalueella tai mökkikylään - ei kiitos, sitä paitsi hinta niissä ei ole kovinkaan paljon edullisempi. Nämä erikseen vuokrattavat mökit yleensä ovat isohkoille porukoille tehtyjä. Eikä ne makkarit ole mitään 20 neliön makkareita, vaan sellaisia, mihin mahtuu juuri ja juuri parisänky ja yöpöydät.

Vierailija
18/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aikuisia lapsia, ei pieniä, tuo esimerkki oli vuosien takaa ja ei, en tunne miehen kaikkia kalastuskavereita. En ole kaikkia edes ikinä nähnyt, vaikka mies on tuntenut näitä jo kauan. En kulje niissä porukoissa. Ei mieskään tunne mun harrastuskavereista kuin pari ulkonäöltä.

Vierailija
19/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aikuisia lapsia, ei pieniä, tuo esimerkki oli vuosien takaa ja ei, en tunne miehen kaikkia kalastuskavereita. En ole kaikkia edes ikinä nähnyt, vaikka mies on tuntenut näitä jo kauan. En kulje niissä porukoissa. Ei mieskään tunne mun harrastuskavereista kuin pari ulkonäöltä.

No en minäkään näin keski-ikäisenä lähtisi mökille passaamaan jotain ukkolaumaa, se on ihan selvä. Nuoremmalla iällä isoissa porukoissa pyöriminen on ehkä jotenkin luontevampaa, vanhempana sitä haluaa viettää aikaa niiden oikeasti läheisten ihmisten kanssa.

Vierailija
20/213 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi av:lla niin yleisesti ajatellaan että heti kun on kumppani löytynyt niin kavereiden kanssa ei saisi enää viettää aikaa? Mieshän on kiva kun haluaa jakaa elämässään olevan hyvän myös tärkeiden ihmistensä kanssa. Saisitteko sovittua että kaverit olisivat mökillä vaikka ekan puolikkaan lomasta ja silloin ap reissaisi omien kavereidensa kanssa, ja loman loppupuoliskon olisitte mökillä kahdestaan? Ei kavereita kannata dumpata heti kun seurustelee, pulassahan sitä on sitten viimeistään kun ero tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi