Mikä oli häidenne budjetti?
Kertokaa myös vähän kuinka monta vierasta oli kutsuttu ja millaiset häänne olivat.
Haluaisin tietää, millaiset häät meillä olisi varaa pitää.
Kiitos etukäteen vastanneille!
Kommentit (45)
18.000 euroa oli meillä. Vieraita 100, hääjuhla Helsingissä vuokrattavissa olevassa kartanossa. Ruokaa tarjottiin alkupalat, kaksi pääruoka vaihtoehtoa, jälkiruoka, kakku ja yöpala sekä kaikki juomat. Budjettiin kuului muös bändi, yksi esiintyjä ja lastenvahti paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
18.000 euroa oli meillä. Vieraita 100, hääjuhla Helsingissä vuokrattavissa olevassa kartanossa. Ruokaa tarjottiin alkupalat, kaksi pääruoka vaihtoehtoa, jälkiruoka, kakku ja yöpala sekä kaikki juomat. Budjettiin kuului muös bändi, yksi esiintyjä ja lastenvahti paikan päällä.
Ökyä
Vierailija kirjoitti:
Helluko se siellä?
Mun puku 120 e käytettynä ja saman summan sain kun myin eteenpäin. Kengät 10 e uutena (ihan oikeasti), kampaus 40 e, kukat 40 e. Miehellä oli jo puku entuudestaan. Kynttilät 10 e, 50 e maksettiin ystävälle, joka tarjoili hääpaikassa eli anopin kotona.Häät kappelissa, ruoat anopin kotona, vieraita noin 20-30 ja 11 vuotta sitten ja tarkoituksella minibudjetilla. Oisko ruokiin ja juomiin mennyt noin 150-200 e mutta ne taisi anoppi maksaa. Hääkuvat otti yksi vieraista järkkärillä ulkona, hyvät kuvat. Itse kuvaus ei maksanut mitään.
20 euroa. Olimme fiksuja ja kävimme maistraatissa. Sitten kävimme kahdestaan lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluko se siellä?
Ei kyllä meidän häät oli ihan elävästä elämästä eikä hel-nycin kynästä. Oli isot juhlat, satsattiin paljon ja oli ihan mielettömät juhlat. Mutta näin jälkeenpäin ehkä vähän vähempikin olisi riittänyt.
Ei ollut budjettia mutta reilut 20 000€ kustansi -ml häämatka kaikkineen.
120 vierasta oli.
Ja upeat bileet -kerta kaikkiaan!
15v kulunut ja lapsia liuta.
Sen verran kun menee itsetehtyyn kakkuun ja tykötarpeisiin. Häät maistraatissa vieraita 7.
Vajaa 5000, 65 vierasta. Vuokrattu tila ja ruuat yms suurimmat kuluerät. Ei pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun puku 120 e käytettynä ja saman summan sain kun myin eteenpäin. Kengät 10 e uutena (ihan oikeasti), kampaus 40 e, kukat 40 e. Miehellä oli jo puku entuudestaan. Kynttilät 10 e, 50 e maksettiin ystävälle, joka tarjoili hääpaikassa eli anopin kotona.Häät kappelissa, ruoat anopin kotona, vieraita noin 20-30 ja 11 vuotta sitten ja tarkoituksella minibudjetilla. Oisko ruokiin ja juomiin mennyt noin 150-200 e mutta ne taisi anoppi maksaa. Hääkuvat otti yksi vieraista järkkärillä ulkona, hyvät kuvat. Itse kuvaus ei maksanut mitään.
Unohdin sormukset. Mun sormus 59 e (Kalevala-sormus, hopeinen ja on mieluinen) miehen noin 100 e.
Lopulta meni n. 13 000 euroa, häämatka ei sisälly tähän. Vieraita n. 70, häät Pirkanmaalla, paljon meni rahaa mutta ihan joka sentin arvoiset olivat. Eniten maksoi tietysti hääpaikka (kartano) ja ruuat, joiden haluttiin olevan muuta kuin peruspitopalvelusafkaa. Hyvä valokuvaaja oli meille tärkeä, samoin mekkoon ja sormuksiin meni rahaa verrattain paljon. Yhtään ei kaduta, joku toinen laittaisi tuon summan autoon ja se taas olisi mun mielestä ihan käsittämätöntä, mutta sellaisia me ollaan, ihan erilaisia rahankäyttöprioriteeteiltamme ja pääasia kai on, että omalla rahalla pystyy maksamaan eikä jää velkaa minnekään.
7000€ ja 120 henkeä. Iso raha meille, mutta todella tiukka budjetti vierasmäärälle. Melkein puolet meni ruokailuun, loput tilaan, bändiin ja juomiin. Aika paljon piti nyhjätä tyhjästä. Vaatteisiin kului pari-kolme sataa, sormuksiin ja matkaan ei mitään.
Hienot juhlat kuitenkin olivat, edelleen muistelemme lämmöllä. Mikään häämatka tms. ei olisi tuonut samanlaista muistoa.
Jälkikäteen viisastuneena panostaisin kyllä kuvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa myös vähän kuinka monta vierasta oli kutsuttu ja millaiset häänne olivat.
Haluaisin tietää, millaiset häät meillä olisi varaa pitää.
Kiitos etukäteen vastanneille!
Verkkareissa maistraatissa naimisiin, en muista, oliko joku palkkio vihkimisestä. Todistajat talon puolesta, ei yhtään vierasta. Kolmen ruokalajin alkoholiton illallinen ravintolassa n. 150€.
Siinäpä ne kulut sitten 17 vuotta sitten olivatkin.
Taksit maistraatista ravintolaan 50€
Ruoat ravintolassa 350€
Alkoholit vieraat osti itse.
Sulhasen puvun pesu 30€
Sulhasen parturi 35€
Morsiamen meikki ja kampaus 200€
Morsiamen mekko 50€
Valokuvaaja plus kuvat 200€
Kutsukortit yms joitain kymppejä.
Eli pyöreästi tonni meni.
Viisi vierasta plus hääpari.
Häämatkaan meni noin tonni.
Varaa olis ollut vaikka mihin, mutta emme kokeneet tarpeelliseksi syöttää ja juottaa satoja ihmisiä, jotka kuitenkin olisivat arvostelleet ja/tai olleet tyytymättömiä...
Mielestämme saimme juuri sellaiset häät kuin itse halusimme.
2 hlön (me) n.2000e kaikki naimisiin menoon liittyvä.