"Kirja minusta" - älkää vaan ostako lahjaksi!!
Facebookissa kirjan mainos pomppaa jatkuvasti esiin ja ihmiset intoilevat ideaa ja suosittelelevat kavereilleen. Kommentoin itsekin asiallisesti ketjuun, että en voi suositella oman kokemuksen perusteella. Ostin kirjan joululahjaksi isälleni, mutta palautin saman tien, sillä käännös oli luokattoman huono ja lopputulos todella viimeistelemätön. Kirjoitusvirheitä oli joka toisella sivulla ja vaikutelma tosi kökkö. Kommenttini poistettiin hehkutusketjussa ja minua estettiin kommentoimasta. Tässä siis totuus, toivottavasti tämä löytyisi googlaamalla ennen kuin joku muukin menee halpaan.
Kommentit (24)
Mutta tuon kirjan idea on tärkeä. Onko aiheesta markkinoilla parempaakaan?
Siis mikä Kirja minusta? Eikö noita nyt ole ollut iät ajat. Minustakin on tuollainen jostain 80-luvulta. Mistähän voisimme nyt tietää, minkä valmistajan kirjasta nyt puhutaan?
Suomalaisesta löytyy vauvakirjojen joukosta samanlaiset kirjat, toinen äideille ja toinen isille suunnattu. Ovat kauniita ja laadukkaita, tuota Kirja minusta kirjaakin edullisempia. Kiiltävä paperi, kuvitettu. Suosittelen.
Tuo Kirja minusta on taas tylsä, kuvittamaton ja sisältää äärimmäisen typeriä kysymyksiä tyyliin ”asia jota kadun elämässäni joka olisi saanut jäädä toteutumatta”. Melkein nauru tuli kirjakaupassa kun kysymyksiä ja käännöksiä luin.
Tuon kirjan fb-sivulta sitten poistetaan aktiivisesti kaikki kielteiset kommentit, kuvat kirjan sisällöstä jne. Siksi siellä on vaan positiivisia palautteita yleensä niiltä jotja eivät ole edes selanneet kirjaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta löytyy vauvakirjojen joukosta samanlaiset kirjat, toinen äideille ja toinen isille suunnattu.
Ei kaikki ole äitejä tai isejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta löytyy vauvakirjojen joukosta samanlaiset kirjat, toinen äideille ja toinen isille suunnattu.
Muttajos sen haluaa antaa omalle äidille tai isälle tai omille isovanhemmille...
Minä joskus 10 vuotta sitten ostin lahjaksi isovanhemmilleni tuollaiset kirjat. Yksikään heistä ei kirjoittanut siihen sanaakaan. Kuolinpesästä heiteltiin sitten jätelavalle tyhjät opukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttajos sen haluaa antaa omalle äidille tai isälle tai omille isovanhemmille...
Toki, mutta suurimmalla osalla meillä on pajon paljon muutakin tärkeää elämässään kun vanhemmuus, eikä halua profiloida itseään/tulla profiloiduksi ainoastaan äitinä tai isänä.
Nyt en ymmärrä.
Itse toivoin ja sain ko.kirjan ja olen todella tyytyväinen!
Mistä moinen mustamaalaus?
Kirjahan on tarkoitettu täytettäväksi useamman vuoden aikana.
Jos joku ei tykkää, niin vastaavia tosiaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Itse toivoin ja sain ko.kirjan ja olen todella tyytyväinen!
Mistä moinen mustamaalaus?
Kirjahan on tarkoitettu täytettäväksi useamman vuoden aikana.
Jos joku ei tykkää, niin vastaavia tosiaan löytyy.
No eihän se ole lahjaksi kovin kiva jos on hutaisten tehty, mm. kirjoitusvirheitä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta suurimmalla osalla meillä on pajon paljon muutakin tärkeää elämässään kun vanhemmuus, eikä halua profiloida itseään/tulla profiloiduksi ainoastaan äitinä tai isänä.
Kirjassa on kysymyksiä koko elämästä, ei vain vanhemmuudesta. Eli millainen kirjan täyttäjän lapsuus, nuoruus, perhe, varhaisaikuisuus, intti, opiskeluaika jne oli. Kirjan ideana on että lapsi saa tieyoa omista vanhemmistaan. Kirjassa on kysymyksiä myös asenteista, elämänkatsomuksesta ja tärkeistä tapahtumista.
Äitini sai joululahjaksi ja on täytellyt kirjaa. En jaksa uskoa, että 8vuotta kansakoulua käyneen, pikkuisen jo dementoituneen, 80v isoäidin kielioppi on sen parempaa.
Ihan kiva on sitten joskus jonkun lukea äidin ajatuksia ja äiti tuntuu pitäneen lahjasta, kun on pari kertaa kertonut täytelleensä kirjaa.
Ehkä parantavat kieliasua seuraavaan painokseen, että kelpaa korkeammin koulutetuillekin isoäideille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli vähän outo kommentti. Jos tarkoitus on kertoa itsestä omille jälkipolville, on ensisijaisesti vanhempi eikä esim. professori.
En ole lukenut tuota teosta, mutta Ihmettelen, miten voidaan painaa, jos kielioppi on surkeaa.
Itse ostin lapselleni pari pientä muumikirjaa vuosia sitten. Niissä oli aivan surkeaa kieltä. En voi käsittää, miksi tuollainen oli julkaistu. Eikö sitä kieltä valvio kukaan. (Meillä on sujuvakielisiäkin muumikirjoja. Tämä surkea oli jonkun pikkukustantamon lyhytversio)
Tilasin kirjan verkkokaupasta äitini kummitädille 90-vuotislahjaksi. Puuttuvat välimerkit ja svetisismit häiritsivät itseänikin enkä todellakaan ymmärrä, miten tuon tasoinen käännös on päätynyt painoon saakka. Törkeää, jos negatiiviset FB-kommentit kirjasta poistetaan eikä asialliseen palautteeseen reagoida 😡
Ennemmin tilaisisin omalle äidille mummi paidan tai mukin kuin ostaisin jonkun random kirjan, josta en tiedä muuta kuin arvostelut.
Tässä aikaisemmasta ketjusta bongattu nettikauppa,
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tilaisisin omalle äidille mummi paidan tai mukin kuin ostaisin jonkun random kirjan, josta en tiedä muuta kuin arvostelut.
https://teespring.com/stores/aidille-lahja-joka-koskettaa[/quote] Eihän noita voi käyttää kun yöpaitana.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa miten läpinäkyvää spämmäystä. Ei meidän äiti kaipaa mitään tuollaista krääsää.
En oikeen ymmärrä tätä negatiivisyyttä näitä paitoja kohtaan ja itse ihan hyvin voisin käyttää tälläistä äiti paitaa jos saisin sen omilta lapsiltani lahjaksi. Ei ole ehkä se ensimmäinen paita minkä laittaisin töihin tai kauppa reissuille päälleni, mutta kotona voisin ylpänä pitää sitä ja yöpaidaksi se sopisi myös erinomaisesti. Suurimman osan vuorokaudesta vietän kuitenkin kotona ja yleensä minulla on myös paita päällä kotona ollessani.
yksi äiti vaan kirjoitti:
En oikeen ymmärrä tätä negatiivisyyttä näitä paitoja kohtaan ja itse ihan hyvin voisin käyttää tälläistä äiti paitaa jos saisin sen omilta lapsiltani lahjaksi. Ei ole ehkä se ensimmäinen paita minkä laittaisin töihin tai kauppa reissuille päälleni, mutta kotona voisin ylpänä pitää sitä ja yöpaidaksi se sopisi myös erinomaisesti. Suurimman osan vuorokaudesta vietän kuitenkin kotona ja yleensä minulla on myös paita päällä kotona ollessani.
*negatiivisuutta. Sinuna toivoisin lahjaksi vaikka äidinkielen kirjaa. :)
Kiitos, eilen näin tästä mainoksen ja mietin että voisi olla hyvä äitienpäivälahja äidilleni. Enpä nyt sitten tilaa kirjaa.
Olen usein pyytänyt häntä kirjoittamaan asioita lapsuudestaan ja nuoruudestaan ylös, yleensä elämästään, mutta hän ei ole vielä saanut aloitetuksi. Olisi mukavaa kun olisi ne muistissa sitten jälkipolvia ajatellen.
Täytyy toivoa että hän innostuu asiasta ilmankin (on kyllä luvannut kirjoittavansa ja sanoin ettei tarvitse olla aikajärjestyksessä, vaan mitä milloinkin mieleen tulee ja voin sitten itse kirjoittaa aikajärjestykseen aikanaan).