Runsaat ja kivuliaat kuukautiset, muita (kokeilemattomia) hoitomuotoja kun kohdunpoisto?
Mulla on ollut monia vuosia todella runsaat sekä kivuliaat kuukautiset. Vuoto kestää 1,5-2vk ja vuodan niin paljon, et vaikka on isoin tamponi sekä imukykyisin side niin parissa tunnissa vuotaa läpi. Olen usein vähintään viikon kuukautisten takia sairaslomalla, syynä kivut sekä runsas vuoto. Hemoglobiinini on 82 eli liian alhainen.
Olen kokeillut pillereitä, ei auttanut. Hormonikierukka aiheutti jatkuvat kivut, vaikka olen synnyttänyt ja siksi se poistettiin. Erilaisia lääkkeitä, joiden pitäis vähentää vuotoa, mutta ei huomattavaa apua. Nyt mulle ehdotettiin kohdunpoistoa, mutta en sitä haluais, vaikka lapset on kyllä osaltani tehty, emme halua lisää.
Kommentit (23)
Kohtu vain pois, turhaa siellä riesana ja syöpää odottamassa. Mahdollisen laskeuman pelko tuntuu aika mitättömältä syyltä noiden kaikkien muiden ongelmien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohtu vain pois, turhaa siellä riesana ja syöpää odottamassa. Mahdollisen laskeuman pelko tuntuu aika mitättömältä syyltä noiden kaikkien muiden ongelmien rinnalla.
Tämä!
Olen kokeillut mm. buranaa, panadolia, panacodia ja myös tuota miranaxia. Miranax auttaa parhaiten, kaikkia kipuja sekään ei vie. Vaikka kivut on todella pahat niin suuremmaksi ongelmaksi koen tuon erittäin runsaan vuodon. Vaikka kivut sais jollain pois niin vuodon takia en voi mennä töihin, kun ei ole mahdollisuutta käydä vessassa vaihtamassa niin usein, ettei tulis läpi.
ap