Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsaat ja kivuliaat kuukautiset, muita (kokeilemattomia) hoitomuotoja kun kohdunpoisto?

Vierailija
28.04.2018 |

Mulla on ollut monia vuosia todella runsaat sekä kivuliaat kuukautiset. Vuoto kestää 1,5-2vk ja vuodan niin paljon, et vaikka on isoin tamponi sekä imukykyisin side niin parissa tunnissa vuotaa läpi. Olen usein vähintään viikon kuukautisten takia sairaslomalla, syynä kivut sekä runsas vuoto. Hemoglobiinini on 82 eli liian alhainen.

Olen kokeillut pillereitä, ei auttanut. Hormonikierukka aiheutti jatkuvat kivut, vaikka olen synnyttänyt ja siksi se poistettiin. Erilaisia lääkkeitä, joiden pitäis vähentää vuotoa, mutta ei huomattavaa apua. Nyt mulle ehdotettiin kohdunpoistoa, mutta en sitä haluais, vaikka lapset on kyllä osaltani tehty, emme halua lisää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minulla karppaus poisti kuukautiskivut. Toki kaikilla ei toimi tuo.

Vierailija
2/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole normaalia. Jos kaikki on jo kokeiltu niin voi olla että tuo kohdunpoisto on paras ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et halua kohdunpoistoa? Mä oisin ikionnellinen, jos sen saisin, mut ei ole lääkäri ollut myöntyväinen. Mullakin runsaat kuukautiset

Vierailija
4/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereitä voi syödä niin, että menkat tulevat vain 3-4 kertaa vuodessa. Toinen vaihtoehto on kohdunpoisto.

Vierailija
5/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pillereiden syöminen putkeen. Toi kohdunpoisto, siinä joutuuko sitten syödä hormoneja loppuikänsä, vai siinä on riskit? Eli pillerit putkeen.

Vierailija
6/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko useampiakin e-pillereitä vai?

Itse käytän sellaista kuin Zoely, monelta lopettaa vuodon kokonaan, myös minulta.

Vierailija
7/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minulla karppaus poisti kuukautiskivut. Toki kaikilla ei toimi tuo.

Syön karppauksen tyylisesti jo nyt, ei ole ollut vaikutusta. Voisin toki kokeilla ihan oikeaa karppausta.

ap

Vierailija
8/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton elämä

Vierailija
9/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon ja jooga auttoi mulla. Uskomatonta, mutta totta.

Vierailija
10/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks et halua kohdunpoistoa? Mä oisin ikionnellinen, jos sen saisin, mut ei ole lääkäri ollut myöntyväinen. Mullakin runsaat kuukautiset

Pelkään, että jos kohtu poistetaan ni sitten tulee joku laskeuma, joka ei myöskään ole hyvä.

ap

Vierailija
11/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvon poltto? Onko liikakasvua/myoomia?

Vierailija
12/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko useampiakin e-pillereitä vai?

Itse käytän sellaista kuin Zoely, monelta lopettaa vuodon kokonaan, myös minulta.

Kokeilin useampia merkkejä, kunnes sitten sain aivoinfarktin ja tuo johtui todennäköisesti noista pillereistä. Migreenityyppini takia en sais yhdistelmäpillereitä syödä, koska altistaa aivohalvaukselle/aivoinfarktille, mutta tämä ei ollut vielä tuolloin tiedossa, kiitos neurologin joka ei asiasta maininnut.

ap

Vierailija
13/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriton elämä

Vältän jo nyt kaikkea lisättyä sokeria

ap

Vierailija
14/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon ja jooga auttoi mulla. Uskomatonta, mutta totta.

Mitä tarkoitat ruokavalion kuntoon laittamisella? Millainen ruokavalio?

ap

Vierailija
15/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kohdun limakalvon lämpökäsittely. Auttoi! Kohdunpoisto on viimeinen vaihtoehto..

Vierailija
16/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdun limakalvon poltto? Onko liikakasvua/myoomia?

Lääkärini sanoi, että hänestä mulle ois parempi kohdunpoisto kun tuo limakalvon poltto. Ei ole liikakasvua. Munasarjoissa on ollut aiemmin kasvaimia, joiden takia mulla vain osa toisesta munasarjasta jäljellä.

ap

Vierailija
17/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri hormonikierukat? Jos vaikka Mirena ei sopinut, niin Jaydess voi sopia?

Vaihdevuodet Procren-pistoksien myötä?

Vierailija
18/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan sulla olla endoa?

Minulla oli ja muuten samat oireet. Luovutin lopulta ja niin tehtiin radikaalipoisto. Lähti niin kohtu kuin munasarjatkin. Minulla oli molemmissa munasarjoissa endokystat. No eipä ole enää.

Syön nyt istten hormonikorvauslääkitystä, oireet iski alle viikossa.

Jos sinulta otetaan vain kohtu, niin silloinhan et tarvitse korvaushoitoa. Kyllä se kannattaa. Loppuu ne kivut ja elämän laatu paranee merkittävästi. Toki eka viikko on lähinnä kipua ja hankaluutta, mutta sitten helpottaa.

Vierailija
19/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kipulääkkeitä olet kokeillut? Omat kuukautiseni ovat myös runsaat ja hyvin kivuliaat. Eivät kuitenkaan niin runsaat ja pitkät kuin sinulla. Kipuihin olen saanut avun Miranax-lääkkeestä. Söin ennen buranapanadol-mixiä, eikä se auttanut muutamaa tuntia kauempaa. Olen ollut aivan ihmeissäni tuon Miranaxin tehosta ja vaikutusajasta. Elämä on helpottunut suuresti lääkkeen löytämisen jälkeen.

Vierailija
20/23 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan sulla olla endoa?

Minulla oli ja muuten samat oireet. Luovutin lopulta ja niin tehtiin radikaalipoisto. Lähti niin kohtu kuin munasarjatkin. Minulla oli molemmissa munasarjoissa endokystat. No eipä ole enää.

Syön nyt istten hormonikorvauslääkitystä, oireet iski alle viikossa.

Jos sinulta otetaan vain kohtu, niin silloinhan et tarvitse korvaushoitoa. Kyllä se kannattaa. Loppuu ne kivut ja elämän laatu paranee merkittävästi. Toki eka viikko on lähinnä kipua ja hankaluutta, mutta sitten helpottaa.

En tiedä, ei ole ainakaan omassa tiedossa. Multa on aiemmin poistettu kasvainten takia suurin osa munasarjoista, vain toisesta osa jäljellä.

ap