Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joka kodissa pakko olla jotain vierasvaraa?

Vierailija
28.04.2018 |

Minulle tupsahtivat yllättäen kylään sukulaisnainen lapsineen. Hän oli luvannut lapsille, että saavat luonani herkkuja. Minulla ei ollut yhtään mitään vierasvaraa missään kaapissa koska tapanani ei ole pitää sellaisia juttuja.

No, lapset alkoivat sitten kitisemään ja itkemään kun minulta ei löytynytkään äitinsä lupaamia karkkeja tai keksejä. Hätäpäissäni sitten tein ruisritareita mutta nekään eivät kelvanneet lapsille.

Poislähtiessä sukulaisnainen haukkui minua huonoksi emännäksi kun en tajua edes keksipakettia kaappiini varata yllätysvieraiden varalle. Lapsia ruisritarit epäilyttävät koska ne eivät olleet köyhiä ritareita. Hillokin oli Önosin kevytpuolukkahilloa, jota syön kaaliruokien kanssa. Itse pidän ruisritareista ja puolukkahillosta.

Pitääkö minun nyt alkaa sitten pitämään kaapissa vaikka vohvelipakettia vaiko kestää yllätysvieraiden sättimistä ja itkua jne?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikanaan mummolassa oli aina tarjottavana kuivakskkua tai pullaa sekä symppia.

Parhaat muistot maalla olevasta mummolasta.

Itse olen 52v.

Vierailija
22/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan vierasvaroja. Olemme kaikki niin persoja makealle, että söisimme vierasvarat pois joka tapauksessa ennen kuin yllätysvieraat ehtisivät tulemaan. Hedelmiä meiltä löytyy lähes aina, joten voisin pilkkoa hedelmäsalaatin tarjolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä vierasvaraa. Jos meille tulee yllättäen, voin tarjota teetä ja voileipää tai näkkäriä. Jos vierailusta on sovittu aikaisemmin voin tarjota digestive-keksejä myös.

Vierailija
24/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi nopeasti pulskistuneet ja hyvinsyöneet mies ja poika, kun vetäisivät aina napaansa ne äidin ostamat vierasvarat. "Eiks nää muka ollukaan meille?"

😁

Näin meilläkin eli ei toimi mikään varastointi, ei edes piilot koska jossain vaiheessa ne itse kaivan esille js syödään ne.

Tottakai kaikki varastot tyhjenevät silloin kun ruuasta on kotona pulaa. Osta niitä keksejä 200kg, niin kyllä ne jossain kohtaa kyllästyvät niihin ja jää jotain varastoon.

Vierailija
25/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi nopeasti pulskistuneet ja hyvinsyöneet mies ja poika, kun vetäisivät aina napaansa ne äidin ostamat vierasvarat. "Eiks nää muka ollukaan meille?"

😁

Näin meilläkin eli ei toimi mikään varastointi, ei edes piilot koska jossain vaiheessa ne itse kaivan esille js syödään ne.

Tottakai kaikki varastot tyhjenevät silloin kun ruuasta on kotona pulaa. Osta niitä keksejä 200kg, niin kyllä ne jossain kohtaa kyllästyvät niihin ja jää jotain varastoon.

No en osta ja on tosiaan pulaa herkuista, kun ei niitä kannata kovin usein ostaa ja syödä, kun niitä ei ole niin tyytyy siihen eikä jaksa lähteä kauppaan.

Vierailija
26/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvierailulle ei tarvitse varata mitään.

Toisaalta, jos olisi mieleiset vieraat, niin voisin paistaa lettuja.

Niihin löytyy aina ainekset.

Vierailija
27/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat saa sitä mitä talossa on.

On se sitten paljon tai vähän. Ei niille mitään varata.

Vierailija
28/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vierasvaraa eikä yllätysvieraita. En avaa ovea jos ei ole ilmoitettu. Haluan varautua vieraisiin.

Sama. Provohan tämä aloitus oli ja aiheesta olisi voinut keskustella ilman tuollaista keksittyä tarinaa kevytpuolukkahilloineenkin. Itse tapaan ystäviäni mieluiten kaupungilla ja silloinkin, jos jonkun kotona tavataan, niin siitä sovitaan aina etukäteen.

Mistä sinä tiedät, mitä ihmisillä on kotonaan jääkaapissa? On hieman vaikeaa leikkiä ettei ole kotona jos valot ovat päällä ja musiikki soi.

Minulle tuli kerran lähtiessä niin kiire, että valot jäivät päälle ja ohi mennyt kaverini oli loukkaantunut koska en avannut ovea. Lopulta kuitenkin ymmärsi kun kerroin miksi tuli äkkilähtö.

Vierailija
29/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Voi kuule, meillä mies ja lapsi pyörtyisi onnesta ja napsisivat kahta kauheammin kun "näitä on niin paljon niin ei huomaa jos pari syö!" 👍

Itsekin opettelin pitämään salmiakista, kun siitä nuo eivät tykkää.

Vierailija
30/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan käy yllätysvieraita, harvemmin edes etukäteenilmoitettujavieraita. Ei säilyis vierasvarat ku söisin ite.

Vierailija
31/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia perinneruokia?

Kummastelen outoa vierastasi ia mietin, että juttusi on trolli. Jos on, niin onnitteluni melko hauskasta trollista.

Vierailija
32/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla, mutta itse pidän aina. Toki kuopus kaappeja usen kaivelee ja syö herkut, mutta yritan jankuttaa ettei koskisi kaikkeen, kun kuitenkin lapsillekin omat herkut ostan. Yksi piilo minulla on ja siellä aina pari marianne -karkkipussia piilossa vieraiden varalta. Säilyvät ja itse en niistä tykkää, mutta onpahan aina jotain tarjottavaa.

Meillä lapset saa syödä kaiken, mitä kaapeista löytävät.

Joskus säästän jotain juhliin ja piilotan uuniin ja kattiloiden sisälle (kansi päälle)

Kiitos äiti, kun kerroit.

Vierailija
33/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin tarjonnut lapsille omenat ja hanavettä.  Äidin kanssa oltais juotu kahvit (kevytmaito + hienosokeri mausteena, jos haluaa jotain kahvin kanssa). Teetäkin olis ollut montaa sorttia. Maitoa käytän vain kahviin ja teehen, joten ei sitä riittäisi lapsille juomaksi. 

Jotain ruokaa oisin voinut tehdä enimpään nälkään, esim. pasta-kikherne-feta-salaatin. 

Vierailija
34/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin jo suuttunut. Ja sanonut suoraan sille sukulaisämmälle, että "hyviin tapoihin kuuluu myös ilmoittaa etukäteen tulostaan, ja jos tulee yllättäen, tapoihin kuuluu tuoda tarjoomuksia tullessaan. Ja vain aivoton typerys lupailee jotain tiettyä tarjoomusta lapsilleen, tietämättä mitä huushollissa on kaapissa. Kärsi itse, kun tuommoinen pölkäke olet."

Ok, jos mulle kävisi noin, antaisin lapsille rahaa ja komentaisin kauppareissulle viereiseen K-kauppaan. Tai tuota pöljäkesukulaista.

Kenelläkäön ei ole mitään PAKKOA pitää kaapissa ruokaa, jota ei itse ole kohtsillään suunnitellut syövänsä - jos ei tiedä tulevasta vierailusta. 

Vierailija
35/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin joku, että aihe olisi ollut jopa parempi ilman keksittyä tarinaa. Vanhat ihmiset usein odottavat, että kaapissa on jotain, mutta harvoin nuoremmat. Meillä ostetaan tai leivotaan lähinnä vieraita varten, mutta joskus leivon huvikseni pakkaseen. Tarkoittaa sitä, että meillä on joko pullaa tai marjapiirakkaa -joskus. Juuri muuta en leivo. Ja jätskipaketti on usein pakkasessa, kun mies tykkää jätskissä. Mutta tälläkin hetkellä taitaa olla siinä paketissa sen verran, että siitä riittää just tuolle miehelle. Meillä käy vieraita tyyliin kaksi kertaa vuodessa. Sunnuntaisin syödään pakkasesta noita leivonnaisia.

Vierailija
36/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leivotaan aika usein ja siitä jää jotain pakkaseenkin. Sieltä on helppo ottaa. Keksipaketteja en ostele kun mies se söisi kuitenkin.

Ruokaa saa aina jos on ruoka-aikaan tulossa

Vierailija
37/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakastepullaa tai vastaavaa. Niitä tulee harvemmin naposteltua itse, mutta on tällaisille yllätyksille tarjota jotain "hienompaa"

Vierailija
38/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin joku, että aihe olisi ollut jopa parempi ilman keksittyä tarinaa. Vanhat ihmiset usein odottavat, että kaapissa on jotain, mutta harvoin nuoremmat. Meillä ostetaan tai leivotaan lähinnä vieraita varten, mutta joskus leivon huvikseni pakkaseen. Tarkoittaa sitä, että meillä on joko pullaa tai marjapiirakkaa -joskus. Juuri muuta en leivo. Ja jätskipaketti on usein pakkasessa, kun mies tykkää jätskissä. Mutta tälläkin hetkellä taitaa olla siinä paketissa sen verran, että siitä riittää just tuolle miehelle. Meillä käy vieraita tyyliin kaksi kertaa vuodessa. Sunnuntaisin syödään pakkasesta noita leivonnaisia.

Kuinka monella sinkkunaisella on iso pakastin kotonaan?

Vierailija
39/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tupsahtivat yllättäen kylään sukulaisnainen lapsineen. Hän oli luvannut lapsille, että saavat luonani herkkuja. Minulla ei ollut yhtään mitään vierasvaraa missään kaapissa koska tapanani ei ole pitää sellaisia juttuja.

No, lapset alkoivat sitten kitisemään ja itkemään kun minulta ei löytynytkään äitinsä lupaamia karkkeja tai keksejä. Hätäpäissäni sitten tein ruisritareita mutta nekään eivät kelvanneet lapsille.

Poislähtiessä sukulaisnainen haukkui minua huonoksi emännäksi kun en tajua edes keksipakettia kaappiini varata yllätysvieraiden varalle. Lapsia ruisritarit epäilyttävät koska ne eivät olleet köyhiä ritareita. Hillokin oli Önosin kevytpuolukkahilloa, jota syön kaaliruokien kanssa. Itse pidän ruisritareista ja puolukkahillosta.

Pitääkö minun nyt alkaa sitten pitämään kaapissa vaikka vohvelipakettia vaiko kestää yllätysvieraiden sättimistä ja itkua jne?

Ap, kotona EI  tarvitse olla mitään vierasvaraa ikinä. Jos joku on niin moukka että  koittaa tunkea kylään kutsumatta, sille tarjotaan vaan lasi  vettä. Yllätysvieraat tuokoon herkut mukanaan. Minä ainakin varaan herkut perheelleni enkä  pidä vieraita perhettäni arvokkaampina.

Millainen junttiääliö se sukulaisnaisesi on kun menee sulta kysymättä lupailemaan asioita lapsilleen?

Provohan tämä  on, vaiko onko  oikeasti noin törppöjä vieraita olemassa?

Vierailija
40/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lähetetään niin paljon kaikenmaailman turhanpäiväisiä viestejä, mutta silloin, kun se olisi tarpeen, ihmiset eivät vaivaitukaan. Onko niin vaikeaa laittaa vaikka muutama tunti ennen kyläilyä tekstiviesti, että täältä olisi aikomus tulla. Koti ei aina ole kyläilykunnossa eikä kaapissa herkkuja - siinä ajassa ehtii saada asiat järjestykseen. Herkkuja en pida kaapissa itseni takia, koska olen niin peso makealle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi