Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joka kodissa pakko olla jotain vierasvaraa?

Vierailija
28.04.2018 |

Minulle tupsahtivat yllättäen kylään sukulaisnainen lapsineen. Hän oli luvannut lapsille, että saavat luonani herkkuja. Minulla ei ollut yhtään mitään vierasvaraa missään kaapissa koska tapanani ei ole pitää sellaisia juttuja.

No, lapset alkoivat sitten kitisemään ja itkemään kun minulta ei löytynytkään äitinsä lupaamia karkkeja tai keksejä. Hätäpäissäni sitten tein ruisritareita mutta nekään eivät kelvanneet lapsille.

Poislähtiessä sukulaisnainen haukkui minua huonoksi emännäksi kun en tajua edes keksipakettia kaappiini varata yllätysvieraiden varalle. Lapsia ruisritarit epäilyttävät koska ne eivät olleet köyhiä ritareita. Hillokin oli Önosin kevytpuolukkahilloa, jota syön kaaliruokien kanssa. Itse pidän ruisritareista ja puolukkahillosta.

Pitääkö minun nyt alkaa sitten pitämään kaapissa vaikka vohvelipakettia vaiko kestää yllätysvieraiden sättimistä ja itkua jne?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
2/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen vieras. Syöttäköön omat lapsensa sokerilla, jos haluaa, mutta ei kenenkään muun tarvitse niin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi nopeasti pulskistuneet ja hyvinsyöneet mies ja poika, kun vetäisivät aina napaansa ne äidin ostamat vierasvarat. "Eiks nää muka ollukaan meille?"

😁

Vierailija
4/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole muuta kuin maksaa veroja ja kuolla :D

Ei minulla ole vierasvaroja kaapeissani, jos joku tupsahtaa yllätysvierailulle niin tuokoon jotain mukanaan. Tai olkoon ilman.

Vierailija
5/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä jotain yleensä vieraille tarjotaan, edes kahvia, ja jotainhan sinä tarjositkin. Vieras käyttäytyi huonosti.

Vierailija
6/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan mikään pakko. Eipä meilläkään ole.

Yleensä tiedetään etukäteen jos vieraita on tulossa, silloin saatetaan ostaa halpa keksipaketti yms. 

Mutta jos joku yllättäen tulee, niin harvinaista että olisi edes mitään tarjottavaa. Ja jos joku alkaisi siitä nyt kitisemään, siinäpähän menee itse kaupasta hakemaan, ei mun tarvitse ruokkia muita ihmisiä.

Vierailija
7/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse. Tuokoon tullessaan sitä mitä haluavat. Meillä ei ole koskaan karkkia eikä keksejä vierasvarana. Johtuu siitä, että syön kaiken itse, joten on parempi, etten osta mitään "varoja".

Vierailija
8/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole lammas. Olisit nauranut vikisijälle.

Vierailija
9/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäis kyllä multakin ruisritarit puolukkahillolla syömättä.... mutta siiis joo, törppöjä vieraita kuitenkin.

Vierailija
10/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla, mutta itse pidän aina. Toki kuopus kaappeja usen kaivelee ja syö herkut, mutta yritan jankuttaa ettei koskisi kaikkeen, kun kuitenkin lapsillekin omat herkut ostan. Yksi piilo minulla on ja siellä aina pari marianne -karkkipussia piilossa vieraiden varalta. Säilyvät ja itse en niistä tykkää, mutta onpahan aina jotain tarjottavaa.

Vierailija
11/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vierasvaraa eikä yllätysvieraita. En avaa ovea jos ei ole ilmoitettu. Haluan varautua vieraisiin.

Vierailija
12/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa erikoinen vieras. Syöttäköön omat lapsensa sokerilla, jos haluaa, mutta ei kenenkään muun tarvitse niin tehdä.

Hän on aika kärkäs arvostelemaan muutenkin muiden sisustusta, pukeutumista ja elämäntyyliä muutenkin. Minulla teki mieli sähähtää, että on hänen häpeänsä jollei ole opettanut kotona lapsia syömään suomalaista perinneruokaa.

Vierailija
13/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan mikään pakko. Eipä meilläkään ole.

Yleensä tiedetään etukäteen jos vieraita on tulossa, silloin saatetaan ostaa halpa keksipaketti yms. 

Mutta jos joku yllättäen tulee, niin harvinaista että olisi edes mitään tarjottavaa. Ja jos joku alkaisi siitä nyt kitisemään, siinäpähän menee itse kaupasta hakemaan, ei mun tarvitse ruokkia muita ihmisiä.

Minä ihmettelin miksi hän toi ylipäänsä väsyneet lapsensa illalla luokseni kärsimään? Olisi päässyt vähemmällä kun olisi tehnyt köyhiä ritareita lapsilleen kotonaan.

Vierailija
14/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäis kyllä multakin ruisritarit puolukkahillolla syömättä.... mutta siiis joo, törppöjä vieraita kuitenkin.

Oletko ikinä maistanut niitä? Munan ja maidon sekoituksessa kostutetut ruisleipäpalat paistetaan rapeammiksi voissa pannulla. Niiden lisäksi aavistuksella vaniljasokerilla maustettua kermavaahtoa ja puolukkahilloa, nam!

Vierailija
15/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään vierasvaraa edes pakasteessa.

Yllätysvieraat saavat toki nälkäänsä voileipää tai voin syöttää ruoallakin.

Laitan pari pottua enemmän pataan ja suurustan soossin riittämään isommalle sakille.

Vierailija
16/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vierasvaraa ellei sattumalta ole jäänyt jostain yli jotain. Joskus olen joutunut pyytämään vieraita tuomaan kahvia ja/tai maitoa, kun on ollut loppu. Jos siis kahvia haluavat. Jos eivät halua niin ei tarvitse tuoda.

Vierailija
17/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vierasvaraa eikä yllätysvieraita. En avaa ovea jos ei ole ilmoitettu. Haluan varautua vieraisiin.

Sama. Provohan tämä aloitus oli ja aiheesta olisi voinut keskustella ilman tuollaista keksittyä tarinaa kevytpuolukkahilloineenkin. Itse tapaan ystäviäni mieluiten kaupungilla ja silloinkin, jos jonkun kotona tavataan, niin siitä sovitaan aina etukäteen.

Vierailija
18/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi nopeasti pulskistuneet ja hyvinsyöneet mies ja poika, kun vetäisivät aina napaansa ne äidin ostamat vierasvarat. "Eiks nää muka ollukaan meille?"

😁

Näin meilläkin eli ei toimi mikään varastointi, ei edes piilot koska jossain vaiheessa ne itse kaivan esille js syödään ne.

Vierailija
19/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla, mutta itse pidän aina. Toki kuopus kaappeja usen kaivelee ja syö herkut, mutta yritan jankuttaa ettei koskisi kaikkeen, kun kuitenkin lapsillekin omat herkut ostan. Yksi piilo minulla on ja siellä aina pari marianne -karkkipussia piilossa vieraiden varalta. Säilyvät ja itse en niistä tykkää, mutta onpahan aina jotain tarjottavaa.

Meillä lapset saa syödä kaiken, mitä kaapeista löytävät.

Joskus säästän jotain juhliin ja piilotan uuniin ja kattiloiden sisälle (kansi päälle)

Vierailija
20/47 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pitää keksejä, jos et niitä itse käytä. Muuta ruokaa pitää olla aina varastossa. Nuo ruisritarit kuulostivat hyvältä idealta. Jos ei kelpaa vieraille, niin voi voi. Ruokarajoitteisten vieraiden kuuluisi aina pitää mukanaan omia eväitään. Syököön niitä, jos vieraspaikan ruoka ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä