Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka kauan teillä vauva mahtunut siihen vauvojen turvakaukaloon, minkähän ikäselle pitää jo ostaa isompi istuin?

Vierailija
23.04.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10½kk pojalla ja vielä on hyvin mahtunut, meillä tosin aika pieni poika vielä painoltaan vajaa 9kg. muistaaksi tässä turvakaukalossa painoraja on 13kg saakka. tarkoitus olisi 1-v ikään mennessä ostaa turvaistuin.

Vierailija
2/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat oli pitkään jo tulleet ulos mutta pää oli päätuessa, sehän on tärkeintä. Vieläkään ei ole tuo 9kg täynnä, painoa on noin 8,5kg kun nyt 1v2kk mutta matkustaminen alkoi selvästi olla hänelle niin epämukavaa kun ei nähnyt ulos että vaihto tehtiin. Arveltiin että kun pituutta ja ryhtiä on muuten tarpeeksi niin vaihdetaan... muuten olis saanut varmaan odottaa vielä pari kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk vanhan vieläkin Britaxin Baby Safe-kaukalossa. Eikä varmaan ihan heti tarvitse isompaan isutimeen vaihtaa.

Vierailija
4/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa isompaan istuimeen. Meillä esikoinen oli 9 kk, kun vaihdettiin isompaan. Juniori taasen vuoden ikäinen.

Vierailija
5/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei mitään isoja vauvoja olleetkaan, noin 5kk

Vierailija
6/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalo oli merkiltään Britax Rock-a-Tot deluxe ja vaikka tuntui aika isolta kaukalolta, niin meidän pienen pieni tyttö ei mahtunut siihen kuin sen puolisen vuotta. Sitten jalat jo roikkuivat niin pitkällä ulkona, että oli pakko ostaa isompi istuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kai se virallinen sääntö.



Meillä vaihdettiin istuin 9 kk iässä, hankittiin silloin sellainen istuin, jonka kaltevuutta saa säädettyä, niin löytyy mukava asento pienemmällekin.

Vierailija
8/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko isokokoinen poika kysessä ja talvi tulossa, kesällä olisi mennyt pidempään mutta ei toppapuvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaa luultavasti vajaa 9kg (viime neuvolakäynnistä on jo 2kk) ja on hoikka ruumiinrakenteeltaan. Seuraava istuin on tosin jo hankittuna, sillä kundin jalat alkavat nyt tulla kaukalosta yli. Muuten mahtuis ihan hyvin vielä.

Vierailija
10/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, jalat voi tulla ulkopuolelle (niin kuin meillä jo pitkään), mutta pää ei. Toivottavasti mahtuu vielä jonkun aikaa, en tahtoisi ihan pientä isojen istuimeen " istuttaa" .



Äiti ei kyllä enää kaukaloa jaksa kauaa kantaa.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v1kk ikäisiä olivat molemmat kun vaihdettiin kaukalosta pois.

Ja ihan tavallisen kokoisia olivat, n.83-senttisiä.



Sillähän ei tosiaan ole mitään merkitystä että jalat menevät reunojen yli. Esikoisella näin oli jo 3kk ikäisenä.

Vierailija
12/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vaihtoi isompaan istuimeen vasta 1,5 vuotiaana!



On aina ollut pienikokoinen,

Syntyessään 3kg ja 49cm

1 vuotiaana 7,2kg ja 70 cm

1,5 vuotiaana 8,2 kg ja 74cm



Siis puolitoista vuotiaana vaihdettiin istuimeen, kun tyttö ei viihtynyt enää makuuasennossa, vaikka vielä kaukaloon olisi varmaan mahtunut 2,5 vuotiaanakin!



Kaukalona oli Maxi Cosi 0-13kg (tai jotenkin sinne päin, en enää muista kuinka kirjoitetaan..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi