Millaisia ruokia köyhät syö?
Voisiko joku valaista? Mielestäni köyhät syövät erittäin hyvin jos haluavat terveellistä ruokaa syödä. Meillä esimerkiksi jätettiin kaikki einekset ja puolivalmiit ostamatta ja ostimme tuoreina kaikki, ruokakassin hinta pieneni aivan valtavasti. Miksi siis köyhät eivät osta tuoreita ruokia?
Kommentit (35)
Minä syön usein makaroonilaatikkoa ja jälkkäriksi hedelmiä! T:köyhä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin söin tänään vuonna 2016 vanhaksi mennyttä riisiä, kun kaapissa ei ollut muuta.
Miksi joku alapeukuttaa tätä? Sen lisäksi että jouduin syömään vanhaa riisiä, pitää vielä kestää jonkun idiootin loukkaukset. Huoh.
Maistuiko riisi mielestäsi pahalta?
Esimerkiksi kuivatut pavut ovat vuosikausia käyttökelpoisia, olipa päiväyksenä ihan mitä tahansa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin söin tänään vuonna 2016 vanhaksi mennyttä riisiä, kun kaapissa ei ollut muuta.
Miksi joku alapeukuttaa tätä? Sen lisäksi että jouduin syömään vanhaa riisiä, pitää vielä kestää jonkun idiootin loukkaukset. Huoh.
No oletpa herkkä jos otat alapeukun jonain henkilökohtaisena loukkauksena.
No rupea itse köyhäksi ja katso sitten millaista se on.
Olen köyhä.
Just joo.
Meillä syödään turkkilaista jogurttia, rahkaa, kaurahiutaleita ja Valion mehukeittoja, keitettyjä kananmunia, kukkakaalta, parsakaalta, porkkanaa, lehtikaalta, punakaalta, kesäkurpitsaa, munakoisoa, paljon mausteita ja yrttejä, hedelmiä, miniluumutomaatteja, avokadolla voideltuja Real-täysjyväleipiä, ituja, juustoja, linssejä, papuja, quinoaa, lohta, hapankaalta, itse tehtyjä falafeleita ja tsatsikia, itse leivottuja leivoksia, suklaata ja karkkia.
Juomana vesi, irtoteestä haudutettu tee ja lapsella joskus harvemmin mustaherukka- tai tyrnimehua.
Köyhyys näkyy ruokavaliossa siten, ettei voi syödä jatkuvasti (tuoreita) marjoja ja pähkinöitä.
Marjoja saan yleensä vanhemmiltani (mustikkaa ja hillaa) ja pähkinöitä ostan, jos ovat alennuksessa.
Opiskelijana vakioruokani oli wokvihannekset, soijarouhe, pesto- tai tomaattikastike. Nykyisin käytän paljon soija- tai härkäpapurouhetta, soijasuikaleita tai linssejä. Tykkään myös juuressosekeitoista.
Tänään tein kanakeittoa. Kasviksia mitä kaapista löytyi ja kaksi broilerifilettä suikaleina. Makaronia ja vähän quinoaa. En tykkää quinoan mausta, mutta se on terveellinen pikku lisä. Psykologinen vaikutus. Chiliä ja ronskit mausteet muutenkin. Teinipojat syö broilerit ja minä mitä keitosta jää. Huomiseksi jäi siitä paketista kaksi rintafilettä. Teen kastikkeen makaronille. Jatkan lihakastikkeita aina porkkanaraasteella ja muilla kasviksilla.
Tarjousfile on mielestäni edullisempi kuin luiset koivet.
Minulla on tällä hetkellä jääkaapissa mm. ankkapateeta, stilton-juustoa, pari valmissalaattia ja tofua. Kaikki ostettu Prismasta -60%. Saan työmarkkinatukea ja pärjään ihan hyvin, enkä pidä noita eväitäkään erityisen kurjina.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana vakioruokani oli wokvihannekset, soijarouhe, pesto- tai tomaattikastike. Nykyisin käytän paljon soija- tai härkäpapurouhetta, soijasuikaleita tai linssejä. Tykkään myös juuressosekeitoista.
Lisään että teen em.rouheista myös kasvispyöryköitä isompia satseja. Ajoittain leivon leipää, sämpylöitä tai rieskoja. En elä köyhyysrajalla mutta en juuri tuhlaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletpa herkkä jos otat alapeukun jonain henkilökohtaisena loukkauksena.
No rupea itse köyhäksi ja katso sitten millaista se on.
Olen köyhä.
Just joo.
Enkö voi olla köyhä jos en loukkaannu alapeukuista?
Äsken söin mangon, oli raaka, arvasin sen, mutta teki mieli. Miksei kaupassa myydä kypsiä mangoja?
Päivällä söin kylmäsavulohipastaa.
Tämän kuun tulot 704€, yksin asun eli aivan varmasti olen kaikilla mittareilla köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella köyhällä ei ehkä löydy sellaisia kaapeista kun kaikki on syöty jo ajat sitten. Toisekseen tuon ikäisessä ei luultavasti ole mitään vikaa. Itse jopa ostan myös esim. viime vuonna parasta ennen -päivänsä ylittäneitä alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lukea näitä ketjuja. Tänään laitan taas mehukkaat pihvit pannulle tirisemään. Eikä tarvitse säästellä.
Sinkkumies
Sinä se sitten osaat.
Mitäs muuten se koira ja eukko syövät?
Vierailija kirjoitti:
Omia arvauksia: makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta ja spaghettia, makkarakastiketta ja perunoita, siskonmakkarakeittoa, kaalikeittoa, kalakeittoa (pakasteseistä).
Eli ihan perus kotiruokaa. Meillä syödään mm noita ruokia vaikka ihan kohtuullisen hyvätuloisia ollaan. Varsinkin siskonmakkarakeitto on koko perheen lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella köyhällä ei ehkä löydy sellaisia kaapeista kun kaikki on syöty jo ajat sitten. Toisekseen tuon ikäisessä ei luultavasti ole mitään vikaa. Itse jopa ostan myös esim. viime vuonna parasta ennen -päivänsä ylittäneitä alennuksella.
Viime vuonna vanhentuneita elintarvikkeita ei myydä missään.
Ihana lukea näitä ketjuja. Tänään laitan taas mehukkaat pihvit pannulle tirisemään. Eikä tarvitse säästellä.
Sinkkumies