Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa olla näin PeeAaa, kaupassa lapset katselivat surullisena kun toiset saivat folipalloja

Vierailija
27.04.2018 |

Halvat sipsipussit pystyin ostamaan laihaksi lohduksi, mutten sitten mitään muuta ylinmääräistä. Elän käytännössä kädestä suuhun. Oman köyhyyden vielä kestän, mutta lasten ahdistusta on vaikea katsella :(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne sipsitkin maistu. Hommaat tavallisia palloja ja teette yhdessä munkkeja. Kiva vappu tulee :) Nuo foliopallot on ihan sikahintaisia nykyään. Varsinkin torilla myytävät.

Vierailija
2/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista se oli mulla lapsena 80 luvulla. Kertaakaan en saanut foliopalloa vaikka se oli suurin haaveeni. Nyt lapseni saa joka vuosi uuden foliopallon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on. Minä sain lapsuudessani yhden ainoan kerran foliopallon.

Normaali ihminen minusta silti tuli, kohtalaisen menestynytkin jopa.

Vierailija
4/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliopallo maksaa 4 euroa ja sipsipussi 3 euroa....

Vierailija
5/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuosikymmentä ja ei ole heliumpalloja enää kenelläkään.

Vierailija
6/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottaisiinko hiukan sitä sinun menopuoltasi?

Ei kai mitään norppasähköä ja luomua kuulu palettiisi? Ei kai mitään vapaan kanan munia? Ethän osta pullovettä?

Vierailija
7/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta lapsi motivoitu menestymään ja ostaa sitten aikuisena omat foliopallonsa.

Vierailija
8/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta lapsi motivoitu menestymään ja ostaa sitten aikuisena omat foliopallonsa.

Kirjoititko tämän ihan tosissasi? Niin ei ole käynyt ainakaan minun kohdallani. Vanhempani ajattelivat noin, ja minusta tuli epäonnistuja. Motivaatioon ei ollut positiivista vaikutusta, mutta opin tyytymään ja olemaan tavoittelematta mitään.

Vierailija
9/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin lapsena kävin joka vappu viikkorahoilla ostamassa Tiimarista ilmapalloja ja vesi-ilmapalloja. Kavereiden kanssa kun yhdisti pallot, niin saatiin pieni huone täytettyä pallomereksi. Riemulla ei ollut rajaa vaikka olin köyhästä perheestä. Ei olisi tullut mieleenkään ostaa tylsää foliopalloa kuihtumaan katon rajaan.

Vierailija
10/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vapun vietto foliopallosta kiinni ole. Kaikki eivät edes vietä vappua yhtään mitenkään. Ostakaa tavallisia palloja, jos jostain saa edullisesti. Jos raha on tiukalla niin eihän silloin ylimääräisiin huvituksiin ole varaa.

Vierailija
11/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvat sipsit eivät maksa kolmea euroa pussi.

Vierailija
12/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin ap olet?

Olen itsekin ihan pa, mutta lapsilleni sain tänään ostettua pallot ja heidän riemu niistä oli ihanaa.

Voisin sen 4e panostaa ja ostaa pallon sinunkin lapsellesi.

Vierailija
13/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi sitten yrittää motivoida lapsia tekemään hommia, jotta oma tulevaisuus olisi rahakkaampi. Jos se siis on tavoite.

Vierailija
14/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis eikö ne pallot maksa jonkun 4-5 euroa, jos ostaa marketista eikä erityiseltä pallonmyyjältä? Surullista miettiä, jos jollain lapsiperheellä on oikeasti niin tiukka taloustilanne, ettei edes menojen priorisoinnilla pysty palloja lapsille, vaikka sitten yhtä yhteiseksi. 

Vierailija
15/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostin halvan sipsipussin, hintaa sillä oli peräti 1,19 e. Mausta en tiedä,koska itse en sipsejä syö, mutta ei nuo teinit ainakaan vielä oksentele.

Vierailija
16/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoititko tämän ihan tosissasi? Niin ei ole käynyt ainakaan minun kohdallani. Vanhempani ajattelivat noin, ja minusta tuli epäonnistuja. Motivaatioon ei ollut positiivista vaikutusta, mutta opin tyytymään ja olemaan tavoittelematta mitään.

Mutta oliko sinulla mahdollisuus tehdä jotain hommia tuolloin? Jos lapsi oppii, että tekemällä jotain hyödyllistä, voi saada palkkaa, jolla sitten hankkii jotain turhaa.

Vierailija
17/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsillesi että se pallo kestää vain pari päivää ja on sen jälkeen jätettä, jota ei voi kierrättää

Vierailija
18/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa siitä foliopallosta on? Ihan turhia.

Vierailija
19/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lapsillesi että se pallo kestää vain pari päivää ja on sen jälkeen jätettä, jota ei voi kierrättää

Miksi pitäisi valehdella? Foliopallo kestää ilmassa viikkoja, eikä menetä nostettaan vaan se pitää lopulta leikata auki, jottei se enää lennä.

Vierailija
20/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ilmapalloja vaan lapsille niin vappu on yhtä riemua 👍 Ne foliopallot on tylsiä ja vaan katonrajassa killuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän