Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko syrjäytynyt, toimeentulotuella elävä kouluttamaton mies muuttua menestyjäksi vielä yli kolmekymppisenä?

Vierailija
27.04.2018 |

Tai voiko hän saada vielä itselleen elämän, jota sinä pitäisit mielekkäänä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimentulotuella eläminen ei haittaa, jos mies on pitkä ja komea niin naisia riittää. Komeille juopporentuille on aina löytynyt naisia.

Sinun mielestäsi toimeentuotuella elävä kouluttautumaton syrjäytynyt muuttuu menestyjäksi jos vain saa naisen? Mielenkiintoinen näkemys.

Vierailija
22/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoterapeutti kirjoitti:

Hyvin usein kyseessä on mielenterveydelliset ongelmat joten hyvin harvoin täysi kuntoutus tuskin onnistuu

Psykiatrinen kuntoutus, ja terapia on ensiasel jolloin työtön ottaa ensiaskelia kohti kuntoutumista

Eli pillereitä nassuun? Neuroleptejä ja 9€ päivä työkokeilua? Kysytkö koskaan itseltäsi yön pimeinä tunteina ''mitä myrkkyjä minä määrään ihmisille''?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.. Älä ainakaan ala opiskelemaan mitään. Autonpesuyritys, esim peset 8 autoa päivässä, päivätulot 500e, vuositulot 150 000 e, parempi mitä lääkäreillä ja juristeilla. Siivousyritys, siivoat 5 asuntoa päivässä, päivätulot ja vuositulot menee lääkäreiden ohitse. Onhan näitä. Valitse joku käsityö, mitä osaat tehdä ja perusta yritys tai alkuun toiminimi, mikä on ilmainen.

Vierailija
24/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimentulotuella eläminen ei haittaa, jos mies on pitkä ja komea niin naisia riittää. Komeille juopporentuille on aina löytynyt naisia.

Sinun mielestäsi toimeentuotuella elävä kouluttautumaton syrjäytynyt muuttuu menestyjäksi jos vain saa naisen? Mielenkiintoinen näkemys.

Moni kriminaali rauhoittuu kun saa naisen itselleen. Pillu rauhoittaa. Monelle syrjäytyneelle yksinäiselle miehelle naisen seura ja läheisyys on eheyttävää ja kuntouttavaa. Jos sä olet ollut vuosia yksin asunnossa niin tottakai tunne, että joku rakastaa niin antaa voimaa mennä eteenpäin. Oletko ihan täysin empaatiton?

Vierailija
25/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein kyseessä on mielenterveydelliset ongelmat joten hyvin harvoin täysi kuntoutus tuskin onnistuu

Psykiatrinen kuntoutus, ja terapia on ensiasel jolloin työtön ottaa ensiaskelia kohti kuntoutumista

Eli pillereitä nassuun? Neuroleptejä ja 9€ päivä työkokeilua? Kysytkö koskaan itseltäsi yön pimeinä tunteina ''mitä myrkkyjä minä määrään ihmisille''?

Ohis, mutta psykoterapeutti ei lääkkeitä määrää.

Vierailija
26/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kriminaali rauhoittuu kun saa naisen itselleen. Pillu rauhoittaa. Monelle syrjäytyneelle yksinäiselle miehelle naisen seura ja läheisyys on eheyttävää ja kuntouttavaa. Jos sä olet ollut vuosia yksin asunnossa niin tottakai tunne, että joku rakastaa niin antaa voimaa mennä eteenpäin. Oletko ihan täysin empaatiton?

Sinulla on niin ruusuiset käsitykset että tuut luultavasti pettymään jos joskus alat seurustella.

Vierailija
27/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta te ohjaatte ihmisiä myrkkyjen luo. Kuiskutatte kaksi haaraisella kielellä mitä mömmöä kannattaisi ottaa, että ''olo helpottaa''.  Olette hyvin taitavia manipuloitsijoita.

Vierailija
28/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on niin ruusuiset käsitykset että tuut luultavasti pettymään jos joskus alat seurustella.

Meinaan että jos istut siellä odottamassa että joku tulee ja eheyttää sinut - eikä nyt puhuta terapeutista -, niin ennuste on huono. Ihan totta ota itse vastuu elämästäsi ja eheytymisestäsi. On totta että parisuhde lisää onnellisuutta, mutta se voi lisätä myös onnettomuutta.

Vierailija
29/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, parisuhde voi auttaa mutta ei se ole mikään automaattinen tae menestyksestä. Ja sitä paitsi tuosta viestistä johon vastasin sai kuvan että pelkästään se että on naisia on menestystä.

Vierailija
30/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvitse pettyä, koska mä en hae mitään. Mä jo tiedän totuuden teistä naisista, tiesin jo hyvin nuoresta pitäen. Ei mun tarvitse pettyä kun olen jo pettynyt teihin ihmisinä.

Vierailija
31/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Tällaisen henkilön pitää lopettaa itsesääli ja ruikuttaminen alkaa tekemään jotain asian eteen. Mutta ei sitä menestystä kukaan sinne kotiin tuo.

Onko syrjäytynyt aina itsesäälissä rypevä ruikuttaja?

Aika usein he ovat juuri tuollaisia. 

Vierailija
32/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.. Älä ainakaan ala opiskelemaan mitään. Autonpesuyritys, esim peset 8 autoa päivässä, päivätulot 500e, vuositulot 150 000 e, parempi mitä lääkäreillä ja juristeilla. Siivousyritys, siivoat 5 asuntoa päivässä, päivätulot ja vuositulot menee lääkäreiden ohitse. Onhan näitä. Valitse joku käsityö, mitä osaat tehdä ja perusta yritys tai alkuun toiminimi, mikä on ilmainen.

OT, mutta melko koomiset laskelmat sinulla. Kuka maksaa auton pesusta reilu 60€? 

Mutta muuten ihan hyviä neuvoja.

Vierailija
33/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvitse pettyä, koska mä en hae mitään. Mä jo tiedän totuuden teistä naisista, tiesin jo hyvin nuoresta pitäen. Ei mun tarvitse pettyä kun olen jo pettynyt teihin ihmisinä.

Jep, kaikki naiset ovat yhdestä puusta veistettyjä. Olet tulkinnut maailman ihan oikein.

Vierailija
34/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta te ohjaatte ihmisiä myrkkyjen luo. Kuiskutatte kaksi haaraisella kielellä mitä mömmöä kannattaisi ottaa, että ''olo helpottaa''.  Olette hyvin taitavia manipuloitsijoita.

Olen itse ollut tekemisissä kolmen psykoterapeutin kanssa. Heistä yksi ei kommentoinut lääkkeitä mitenkään ja kaksi on sanonut että "joissain tilanteissa lääkityksestäkin voi olla hyötyä", mutta hekin ovat suhtautuneet erittäin positiivisesti siihen että olen terapiassa nimenomaan ilman masennuslääkehoitoa. Yleistäminen kannattaa harvoin.

Ja ap:lle. Kyllä mielestäni voi. Kuten ekalla sivulla jo vastattiinkin, kannattaa myös miettiä sitä että mikä on se "menestys" jota oikeasti itse kaipaat. Mediassa ja somessa tuputetaan sellaista bisnesmies-/fitnessmalli-henkistä kiiltokuvaa "menestyvästä" ihmisestä. Aito tyytyväisyys ei kuitenkaan välttämättä näy ulospäin ja sitä on siksi vaikea markkinoida tällä tavalla. Oikeasti meille kaikille on omasta mielestäni tärkeintä löytää elämään aitoja tyydytyksen lähteitä jotka perustuvat omiin arvoihin. Niiden mukana voi löytyä esim. järkevää työtä, itselle sopiva kumppani jne. Eli mielestäni kannattaa kartoittaa, vaikka sitten psykologin tai jonkun kirjan oppien avulla, omia elämänarvoja ja ryhtyä tekemään tekoja jotka vievät elämääsi ko. arvojen mukaiseen suuntaan. Olin itse parikymppisenä aivan veitsenterällä tulevaisuuteni suhteen, nyt 37-vuotiaana olen ollut lähes kymmenen vuotta samassa firmassa vakitöissä ja olen oikeastaan varsin tyytyväinen elämääni ja olen mielestäni oman elämäni menestyjä.

Näin lopuksi: voimia.

Vierailija
35/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen itsesäälissä kiereskelevä ruikuttava mies. Ota nyt jukolauta itseäsi niskasta kiinni. Tai sitten voi pysyä tuollaisena ruikuttajana. 

:D Enhän minä mitään ruikuttanut, totesin vain mielipiteeni. Mulla on kaikki hyvin. Pystyn elämään ilman teidän tuheroa, ette te sillä minua pysty kontrolloimaan.

Vierailija
36/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh 16:

23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

1.Joh 5:

14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.

Pitää kuitenkin anoa Jumalan tahdon mukaan. Jos et ole tehnyt parannusta synneistäsi, niin ensimmäinen rukous mitä Jumala tahtoo on että tunnustat syntisi, pyydät niitä anteeksi, teet parannuksen. Menet upotuskasteelle ja rukoilet, että saat Pyhän Hengen kasteen ja puhut kielillä! Amen!

Vierailija
37/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinä olet täällä kun kaikki naiset on niin kamalia? Miksi et ole Y-laudalla kaltaistesi joukossa?

Vierailija
38/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei voi sanoa yleispätevästi että kaikki voisivat. Otetaanpa tälläinen rautalanka esimerkki.

Jos olet henkilö jolla on ystäviä, tuttuja (sosiaalista verkostoa) niin työn saaminen voi helpottua huomattavasti. Jos et omaa lainkaan sosiaalista verkostoa niin mahdollisuuteesi ovat huomattavasti pienemmät. Jos omaat taitoja (älylliset) niin sinun on helpompi luovia opiskelusta yms. läpi. Jos taas kärsit esm. oppisvaikeuksista jne. on taas mahdollisuutesi paljon huonommat. Tässä tapauksessa jo yhteiskunta takaa sinulle huonommat mahdollisuudet.

SIllä on täysin tilastollisesti todistettavissa oleva fakta, että oppimisvaikeuksista kärsivät, mielenterveysongelmaiset tai jonkinlaisen fyysisen vamman omaavat jne ovat huononmassa asemassa ja heidän työllistämisensä on huomattavasti vaikeampaa ellei mahdotonta verrattuna niihin joille on osunut paremmat "elämän pelikortit."

Vierailija
39/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei itse sain ensimmäisen työpaikkani 32-vuotiaana (jos ei teininä tehtyä mainostenjakoa ja mansikoiden poimimista lasketa) Kouluttauduin alalle jossa on työvoimapulaa ja pääsin suoraan koulusta töihin paikkaan jossa olin ollut harjoittelussa.

Mahdollisuuksia on, tsemppiä ap!

Vierailija
40/45 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinä olet täällä kun kaikki naiset on niin kamalia? Miksi et ole Y-laudalla kaltaistesi joukossa?

Olen provoamassa. Haastamassa riitaa. Aiheuttamassa mielipahaa ja hammasten kiristelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän