Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Avicii-kiistelystä huomaa, että keski-ikäisistä iso osa fakkiutuu kuuntelemaan...

Vierailija
27.04.2018 |

...vain omaa nuoruudenaikaista suosikkimusiikkiaan.

Vähän säälittävää tuo. Oikeasti, ei se niin vaikeaa ole, ja voisitte yllättyä iloisesti.

Ei siinä mitään, on hyvä löytää suosikkeja, ja ylipäätään kuunnella musiikkia, mutta kuvitelma siitä, että "ei ole tehty mitään kuuntelemisen arvoista enää sen jälkeen kun Elvis/Bowie/Popeda/Coldplay/NKOTB" sulkee teiltä ulos paljon hyviä musiikkikokemuksia.

Minusta kuuluu yleissivistykseen seurata kulttuurielämää edes jonkin verran. Musiikki mukanalukien. Myös muita kuin omia kivikautisia suosikkejaan tai pelkästään omaa suosikkimusiikkialaansa.

T. 51-vuotias, joka kävi kuuntelemassa Aviciita Weekendissä 2015, vaikka omaa suosikkimusiikkia onkin blues ja jazz.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.

50v

Missä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...

Kyllä Aviciin on voinut välttää jos kuuntelee radiota/nettiradioita. Kaikki  kanavat kun eivät sitä  soita, sellaisetkaan jotka soittavat ns. uutta musaa.

Vierailija
62/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-75 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

50v

Toki voit niin tehdä, mutta älä sitten huuda nobodya, never höödiä tai vmp:aa kun puhutaan oman makusi ulkopuolella olevista musiikintekijöistä. Eniten näissä ikuisissa Elvis-faneissa ärsyttää juuri tuo em. moukkamainen mölyäminen. Noloa se vaan on kun usein puhutaan kuitenkin todella menestyneistä nykytekijöistä. Kyllä ihminen saa muumioitua menneisyyteen muttei pidä olettaa etteikö muu maailma olisi mennyt sinä aikana eteenpäin. Ja tämä siis noin yleisempänä mielipiteenä, ei vain sulle edellisen kirjoittaneelle.

Älä mulle keuhkoa. En ole huutanut mitään täällä. Luin esim. tuon Aviciin kuolemasta jostain Ip-lehdestä ja kävin googlettamassa, että kukas heppu tämä oli sitten. 

Kyllä tämän asian voi kääntää toisinkin päin ja vinkua, että onpas säälittävää kun nuoriso ei tiedä kuka on Jimi Hendrix tai John Lennon. 

Jim Hendrix oli kitaristi (ja laulaja?) ja John Lennon The Beatlesin jäsen

T: nyky nuori (-00)

Minunkin teinini tunnistavat klassikot, ja uskon, että enemmistö nuorista niin tekee. Jos ei tunne, ei ainakana ala apinamöykätä, että "ei noi oo mitään, kun MINÄ en tunne!"

Nuorilla nääs on halua ottaa selvää. Kun se halu loppuu, on hautaan valmis.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v

Missä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...

Kyllä Aviciin on voinut välttää jos kuuntelee radiota/nettiradioita. Kaikki  kanavat kun eivät sitä  soita, sellaisetkaan jotka soittavat ns. uutta musaa.

Avociin tuotanto on soinut todella laajasti eri kanavilla, televisiossa, kaupoissa...

Katsopa vaikka youtubesta, todennäköisesri kumminkin tunnistat jonkun kappaleista.

Ja pointti ei tässä nyt ollut takertua Aviciihin, vaan siihen asenteeseen, että "nykymusiikkia ei kannata kuunnella, eikä mistään kannata ottaa selvää, jumiudun mieluummin omaan nuoruusmusiikkiini ja ennakkoluuloihini".

Ap

Vierailija
64/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 61 ja rakastuin Aviciin musiikkiin heti kun se tuli. Rakastan EDM:ää, myös David Guettaa ja näitä muita tyyppejä. Mua surettaa Aviciin kohtalo nimittäin vieläkin. 

Vierailija
65/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45v ja kuuntelen kaikkea musiikkia konemusiikista heavyyn, ja klassisesta räppiin.

Täytyy myöntää että olen koko ikäni kuunnellut paljon enemmän Ruotsin maaperältä tulevaa musiikkia, kuin (noloa) suomalaista. 

Vierailija
66/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään kuvitelmia että omien suosikkieni kuoltua kunnollisen musiikin tekeminen olisi loppunut, mutta minulle musiikki on henkilökohtaista nautintoa ja kuuntelen tasan sitä mistä niitä kiksejä saan. Aviciin musiikki ei esimerkiksi ole ollenkaan sellaista, eikä monet nykyään suositut genret ylipäänsä. Ihmiset arvostavat eri asioita musiikissa, minulle tärkeimpiä ovat sanoitukset. Lisäksi usein kun ikää kertyy niin nuoruuden musiikissa on sen ajan muistot mukana eikä enää edes etsi jatkuvia uusia juttuja kuten nuorempana. Palefacesta tosin tykkään!

Vierailija
67/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole nyt aikaa tutustua nykymusiikkiin, kun kuuntelen 70-luvun progea, jazzia ja bluesia. Olen kuunnellut 70 lukua paljon, mutta kai ymmärrät että tietyltä aikakaudelta löytyy niin hirmuinen määrä tuotantoa että aika loppuu kesken.

Tiedän mitä on nykymusiikki ja tunnistan osan esittäjistä mutta minulla ei ole aikaa paneutua näihin artisteihin.

Vierailija
68/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kyllä minä olen varmaan vanha juntti, mutta en ollut koskaan kuullutkaan ko.artistista, vaikka kotona on 2 teiniä ja esikoinenkin 23v.

En kylläkään kuuntele nykyisin radiota, eivätkä lapseni ilmeisesti Aviciita. Heille oli kauhistus kun kuuntelin muutama vuosi sitten David Guettaa ja myöhemmin Siaa, vanha äiti! Poikani kuuntelee paljon 70-, 80- ja 90- luvun heviä ja tietää näistä bändeistä paljon ( on itse 15). Eli makunsa kullakin..Minusta 80- luvulla oli parasta musiikkia, ei voi mitään.

Mutta huutelu artistin poismenon jälkeen tyyliin ” neverhööd!” on kyllä tyhmää ja asiatonta.

N45

Vierailija
69/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30+ eli siis vielä aika kaukana keski-iästä. Tämä Avicii oli minulle täysin tuntematon, enkä tunnistanut kappaleitakaan. En tosin kuuntele radiota enkä Youtuben tai Spotifyn suosikkilistoja, koska en pidä niiden musiikista. En ole fakkiutunut nuoruusvuosien musiikkiin, itse asiassa hyvin vähäinen osa siitä kuulostaa enää hyvältä. Kuuntelen jonkin verran uuttakin musiikkia, mutta enemmän olen mennyt taaksepäin. Pidän Elviksestä ja Beatlesista, onko se väärin? Olen viime aikoina tykästynyt Olavi Virtaan, onko se väärin? En pidä musiikkimakuani parempana kuin muiden, mutta en myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi tuntea näitä uusia tekijöitä kun ne eivät kerta kaikkiaan kiinnosta. enkä ymmärrä, miksi 10-20 vuotta minua vanhempi täti pitää omaa musiikkimakuaan parempana vain siksi että hän tunnistaa joitakin hittiartisteja. Miksi pitää lokeroida, miksi uusi olisi yhtään parempaa kuin vanha tai vanha yhtään parempaa kuin uusi?

Vierailija
70/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä? Keski-ikäisenä sinäkin kuuntelet nuoruutesi musiikkia.

Vierailija
71/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske itseäni vielä keski-ikäiseksi, mutta nuoruuden musiikkia tulee kuunneltua, kun mikään nykymusiikki ei iske.

Olen juuri voivotellut viimevuonna, että eikö mitään hyvää enää tule koskaan. Kuuntelisin mielelläni jotain uutta ja hyvää musiikkia, mutta kun ei tule, niin ei.

Toinen vaikeus on se, että nuorena aina joku kuunteli jotain muunkinlaista musiikkia ja sitä kuuli erilaista päivittäin. Nykyisin kuulee enää harvoin muuta musiikkia. Eikä viitsisi lähteä summan mutikassakaan ostelemaan levyjä.

Sinkkumies

Vierailija
72/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko kommentti suunnattu minulle vai jollekin muulle, mutta on hyvin vaikea kuvitella, että vielä tulisi päivä jolloin Apulanta kuulostaisi paremmalta kuin Johnny Cash.

68

Vierailija
73/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä mene ihan niin. Itse olen tukevasti keski-ikäinen, enkä kyllä kuuntele kasarimusiikkia juurikaan. Joskus ihan kuriositeettina, mutta siinä on käynyt vähän niin kuin kasarin leffojen ja sarjojen kanssa. Ei pidä mennä kokeilemaan, koska ne onkin nyt ihan kökköjä. Musiikissa on kyllä joitakin helmiä, jotka ei ole vanhentuneet, mutta enimmäkseen on näin käynyt. En siis halua pilata muistojani edes kokeilemalla. Ne oli minusta silloin hyviä, nyt on muut.

Vierailija
74/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, kyllä minä olen varmaan vanha juntti, mutta en ollut koskaan kuullutkaan ko.artistista, vaikka kotona on 2 teiniä ja esikoinenkin 23v.

En kylläkään kuuntele nykyisin radiota, eivätkä lapseni ilmeisesti Aviciita. Heille oli kauhistus kun kuuntelin muutama vuosi sitten David Guettaa ja myöhemmin Siaa, vanha äiti! Poikani kuuntelee paljon 70-, 80- ja 90- luvun heviä ja tietää näistä bändeistä paljon ( on itse 15). Eli makunsa kullakin..Minusta 80- luvulla oli parasta musiikkia, ei voi mitään.

Mutta huutelu artistin poismenon jälkeen tyyliin ” neverhööd!” on kyllä tyhmää ja asiatonta.

N45

Näinhän se menee, makunsa kullakin. Minulla on lapset ikähaarukassa 17-27 v ja meillä ollaan edm:n suurkuluttajia. Ne on ikänsä sitä kuulleet, osa jo kohdussa kun minä olen sitä kuunnellut. Acid housesta se lähti, enkä ole nyt isoäitinäkään meinannut lopettaa. Lapset kyllä tykkää pikkuisen karkeammasta ”matskusta” kuin minä, esim ne kuutelee enemmän dubstepiä kuin minä,mutta samalla pohjalla ollaan kuitenkin.

Vierailija
75/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen fakkiutunu kuuntelemaan nykyään Korpiklaania, Amorphisiä ja Turisasta, nämä on mun tän hetkiset suosikit.. aiemmin suomalainen musiikki ei ole kiinnostanut, mutta nyt oon todella koukussa näihin bändeihin, varsinkin Korpiklaaniin. En ymmärrä ettei tätä bändiä Suomessa juuri edes tiedetä, vaikka laulaa myäs suomeksi ja on todella tunnettu ulkomailla folkmetallifanien (ja muidenkin suomifanien) keskuudessa.

Omituista. Kaikenlaista juha tapiota ja apulanta kökköä vaan syydetään ilmoille, jota ei kukaan  ihminen kuuntelisi päivääkään.

Kuuntelen toki myös vanhaa musaa laidasta laitaan. Enkä tosiaankaan tiedä kuka oli tämä AVICII. Täysin outo heppu. Voisikohan sen jankutuksen jo lopettaa, ei kuitenkaan ollut mikään Whitney Houston tai Lemmy.

Vierailija
76/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nuorena sietänyt mitään bailandoja ja konemusiikkia, joten ei tuo nykyajan edm:kään iske.

Vierailija
77/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen fakkiutunu kuuntelemaan nykyään Korpiklaania, Amorphisiä ja Turisasta, nämä on mun tän hetkiset suosikit.. aiemmin suomalainen musiikki ei ole kiinnostanut, mutta nyt oon todella koukussa näihin bändeihin, varsinkin Korpiklaaniin. En ymmärrä ettei tätä bändiä Suomessa juuri edes tiedetä, vaikka laulaa myäs suomeksi ja on todella tunnettu ulkomailla folkmetallifanien (ja muidenkin suomifanien) keskuudessa.

Omituista. Kaikenlaista juha tapiota ja apulanta kökköä vaan syydetään ilmoille, jota ei kukaan  ihminen kuuntelisi päivääkään.

Kuuntelen toki myös vanhaa musaa laidasta laitaan. Enkä tosiaankaan tiedä kuka oli tämä AVICII. Täysin outo heppu. Voisikohan sen jankutuksen jo lopettaa, ei kuitenkaan ollut mikään Whitney Houston tai Lemmy.

Korjaus äskeiseen^. Siis ei kukaan normaali ihminen kuuntelisi.. juha tapiota ja apulantaa.. edes kännissä... 

Niin ja ikäni on 46. Miten se edes laudutaan se AVICII. Ei hajuakaan kuka on.

Vierailija
78/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämän Aviciin kohdalla ongelma on se, että hän ei laula itse vaan ihan muut artistit esittävät hänen kappaleitaan. Esittäjä yleensä mainitaan, ei musiikin säveltäjää tai sanoittajaa. Meilläkään töissä ei juuri kukaan ollut kuullut nimeä Avicii, mutta useimmat tunsivat kappaleet, kun porukan vanhin(35v) soitti niitä kännykästään.

sibeliuskin on täysin turha äijä kun ei laula itse kappaleitaan...

Samoin mozart ja muutama muu.

Ei se, että ei itse laula tekemäänsä musiikkia, tee ihmisestä turhaa jätkää, eikä kommentoimassasi viestissä Aviciitakaan turhaksi sanottu. Mutta nimen tunnettavuuteen se kyllä vaikuttaa. Suuren yleisön tietoisuuteen jäävät biisien esittäjät, eivät niiden tekijät. Niin se vaan on, eikä se tarkoita että biisien tekijät olisivat merkityksettömiä. Suomessakin on paljon hienoja säveltäjiä ja sanoittajia, joiden nimet ovat suurelle yleisölle tyystin tuntemattomia, mutta joiden biisit tunnetaan nimekkäämpien esittäjiensä kautta. Silti ilman heitä ei niitä biisejäkään olisi olemassa.

Vierailija
79/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
80/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että tästä tulee vieläkin keski-ikäisemmäksi...?

Kyllä minä joskus kuuntelen kasarimusaakin, totta. Mutta pointti oli, että ei JUMIUDUTA pelkästään nuoruudenajan musiikkiin tai ylipäätään vain lempimusiikkiin, vaan edes tutustutaan muihinkin musiikkilajeihin - koska ennakkuluuloisella jurnotuksella tulee sulkeneeksi itseltään paljon hyvää musiikkia.

ap, siis 51-vuotias

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.