Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Avicii-kiistelystä huomaa, että keski-ikäisistä iso osa fakkiutuu kuuntelemaan...

Vierailija
27.04.2018 |

...vain omaa nuoruudenaikaista suosikkimusiikkiaan.

Vähän säälittävää tuo. Oikeasti, ei se niin vaikeaa ole, ja voisitte yllättyä iloisesti.

Ei siinä mitään, on hyvä löytää suosikkeja, ja ylipäätään kuunnella musiikkia, mutta kuvitelma siitä, että "ei ole tehty mitään kuuntelemisen arvoista enää sen jälkeen kun Elvis/Bowie/Popeda/Coldplay/NKOTB" sulkee teiltä ulos paljon hyviä musiikkikokemuksia.

Minusta kuuluu yleissivistykseen seurata kulttuurielämää edes jonkin verran. Musiikki mukanalukien. Myös muita kuin omia kivikautisia suosikkejaan tai pelkästään omaa suosikkimusiikkialaansa.

T. 51-vuotias, joka kävi kuuntelemassa Aviciita Weekendissä 2015, vaikka omaa suosikkimusiikkia onkin blues ja jazz.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni Aviciin puolesta kiihkoilija ei vaan tajua, että on huonompaa ja parempaa musiikkia. Se hirveä teknojumputus ei vaan innosta moniakaan, vaikka biisi olisi pohjimilltaan hyvä.

Wake me up -biisistäkin minua miellyttää paljon enemmän Aloe Blaccin oma orgaanisempi versio

Ei tähän ole absoluuttista totuutta puolesta tai vastaan vaan kyse on erilaisista mieltymyksistä ja niistä ei voi kiistellä. Toki eri musiikkilajien lahjakkuudet tunnistaa ja Tim kuului EDM:n parhaimmistoon, on tosiaan sitten eri asia tykkääkö ko. musiikista vai ei mutta se ei ole sama asia kuin että itse musiikki olisi huonoa. En minäkään pidä kaikesta musiikista, mutta koska en ole universumin keskus, en voi määrittää kenenkään mahdollisia taitoja/taitamattomuutta omista mieltymyksistäni käsin...

Ei niitä muusikkojen taitoja määritelläkään vain omista mieltymyksistä käsin, vaan kyllähän on oikeasti olemassa heikompitasoista musiikkia, kuten on huippumusiikkia ihan musiikillisin kriteerein arvosteltuna. Jos vähänkään ymmärtää musiikkia taiteenlajina, voihan sitä sanoa, että jokin jazz-kappale on hyvä taiteellisesti, vaikkei jazz olisi omaa suosikkimusaa. Järjen käyttö ja objektiivinen ajattelu kun on sallittua.

Vierailija
42/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?

Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?

"Onko nelikymppinen keski-ikäinen?" On siinä tapauksessa jos kuolet 80-vuotiaana. Siitähän se nimi keski-ikä tulee, kun se sattumoisin on keskellä elinikää. Olen 36-vuotias ja olen todennäköisesti hyvin lähellä keski-ikääni, tai jo ylittänyt sen. Mistä näitä voi tietää.

Ei ole iästä kiinni tuo nimitys. Lapsuus, nuoruus, aikuisuus, keski-ikä, vanhuus... On vain siis nimitys tietyssä iässä oleville ryhmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?

Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?

Musta se näytti aika mageelta menolta ja voin hyvin kuvitella miten noissa olis mahtava bailata. Ne valot ja muut efektit, menevä musiikki, paljon samanhenkistä porukkaa paikalla jne. Ollapa vielä nuori. Toisaalta voihan noihin mennä minkä ikäisenä vaan mutta silti.

Minä olin Calvin Harrisin keikalla tässä muutama vuosi sitten. Oli makeeta. Mahtava show se oli ja se pomppiva ihmismassa vei mukanaan. Tykkäsin ja menisin uudestaan kun sattuisi kohdalle. Niin, olen 47v isoäiti.

Haaveilen, että joskus pääsisi Miamiin Ultra Music Festivaliin, joka on yksi suurimmista edm-tapahtumista maailmassa. Taitaa jäädä haaveeksi kun kaveria ei tahdo löytyä. Yksin en viitsi sinne asti lähteä.

Vierailija
44/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-75 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.

50v

Toki voit niin tehdä, mutta älä sitten huuda nobodya, never höödiä tai vmp:aa kun puhutaan oman makusi ulkopuolella olevista musiikintekijöistä. Eniten näissä ikuisissa Elvis-faneissa ärsyttää juuri tuo em. moukkamainen mölyäminen. Noloa se vaan on kun usein puhutaan kuitenkin todella menestyneistä nykytekijöistä. Kyllä ihminen saa muumioitua menneisyyteen muttei pidä olettaa etteikö muu maailma olisi mennyt sinä aikana eteenpäin. Ja tämä siis noin yleisempänä mielipiteenä, ei vain sulle edellisen kirjoittaneelle.

Älä mulle keuhkoa. En ole huutanut mitään täällä. Luin esim. tuon Aviciin kuolemasta jostain Ip-lehdestä ja kävin googlettamassa, että kukas heppu tämä oli sitten. 

Kyllä tämän asian voi kääntää toisinkin päin ja vinkua, että onpas säälittävää kun nuoriso ei tiedä kuka on Jimi Hendrix tai John Lennon. 

Vierailija
45/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

**kuka OLI Hendrix ja Lennon. 

Vierailija
46/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti osasit oman häntäsi tässä kuitenkin nostaa :D Joo - olen itsekin viiskymppinen, ja Avicii on minulle tuttu juttu - kuuntelen hyvin monenlaista musiikkia eri aikakausilta, mutta eipä olisi tullut mieleenikään tulla siitä tänne pätemään tai minnekään muuallekaan :D

Joo, kylla aloituksesta paistaa se "olen viisikymppinen, mutta niiiiin nuorekas kun käyn festareilla kuuntelemassa Aviciia" :D.

Vierailija
47/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni Aviciin puolesta kiihkoilija ei vaan tajua, että on huonompaa ja parempaa musiikkia. Se hirveä teknojumputus ei vaan innosta moniakaan, vaikka biisi olisi pohjimilltaan hyvä.

Wake me up -biisistäkin minua miellyttää paljon enemmän Aloe Blaccin oma orgaanisempi versio

Ei tähän ole absoluuttista totuutta puolesta tai vastaan vaan kyse on erilaisista mieltymyksistä ja niistä ei voi kiistellä. Toki eri musiikkilajien lahjakkuudet tunnistaa ja Tim kuului EDM:n parhaimmistoon, on tosiaan sitten eri asia tykkääkö ko. musiikista vai ei mutta se ei ole sama asia kuin että itse musiikki olisi huonoa. En minäkään pidä kaikesta musiikista, mutta koska en ole universumin keskus, en voi määrittää kenenkään mahdollisia taitoja/taitamattomuutta omista mieltymyksistäni käsin...

Ei niitä muusikkojen taitoja määritelläkään vain omista mieltymyksistä käsin, vaan kyllähän on oikeasti olemassa heikompitasoista musiikkia, kuten on huippumusiikkia ihan musiikillisin kriteerein arvosteltuna. Jos vähänkään ymmärtää musiikkia taiteenlajina, voihan sitä sanoa, että jokin jazz-kappale on hyvä taiteellisesti, vaikkei jazz olisi omaa suosikkimusaa. Järjen käyttö ja objektiivinen ajattelu kun on sallittua.

Olipa typerä ja ylimielinen vastaus. Järjenkäyttö on salittua myös kun lukee muiden vastauksia :-) noinhan minäkin sanoin tosin sillä erotuksella, että jos ei ole ammattilainen tai genren sisäpiirissä, voi olla pieni mahdollisuus, ettei ehkä ole ole juuri se paras asiantuntija antamaan arvioita...aika paha mennä väittämään Tiestoa, Guettaa ym. vastaan jotka ovat myös EDM:n kärkeä. Todella moni genren sisällä ja ulkonakin puhui Timin lahjakkuudesta eikä lahjaton paskaa musiikkia tekevä nouse DJ-listoilla maailman kärkisijoille useampana vuonna peräkkäin tai tienaa kymmeniä miljoonia euroja. Aviciita on katsottu ja ladattu satoja miljoonia kertoja, mutta joo sä peräkylän-Pena toki tiedät että paskaa mitä paskaa. Tosi objektiivista juu...not. Ja kyllä jokainen saa tykätä mistä vaan, mutta arvioinnit voi ehkä jättää vähemmälle...Vielä pieni esimerkki, musta esimerkiksi Mona Lisa on todella ruma maalaus, mutta ei nyt ihan heti tulisi mieleen sen takia julistaa teosta paskaksi ja tekijää lahjattomaksi vain koska minä, yksi pieni mamma kaukaa pohjolasta, en siitä pidä. Tunnistan tekijän kiistattoman lahjakkuuden vaikken teoksesta pidäkään. Enkä nyt vertaa Timiä da Vinciin, vaan tuo tuli mieleen muuten hyvänä esimerkkinä lahjakkuudesta puhuttaessa.

Vierailija
48/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

50v

Missä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...

Youtube, Radio Rock. Radio SuomiPop, Lueskelen alan lehtiä ja kun joku uusi nimi kiinnostaa, etsin sen Youtubesta. Aika helppoa.

Vierailija
49/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas!

Vierailija
50/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Aviciin tuntemattomuus välttämättä kerro arroganttiudesta. Ei hän ole ollut kovin laajasti julkisuudessa esillä Suomessa. Esimerkiksi Yle Areenasta ei löydy juurikaan mainintoja hänestä. Väitän, että suurista streamauspalveluiden kuuntelijamääristä huolimatta artisti oli kapean kulttuuri-ilmiön niche. Eittämättä hyvä siinä. Laaja mediamielenkiinto sen sijaan käynnistyi vasta artistin kuoltua.

No onhan se ollut, iltapäivälehdissä yms. on ennenkin ollut juttua sen keikoista ja lisäksi jos vähääkään olet kuunnellut radiota tai Youtubea kun Avicii nousi pinnalle niin tasan tarkkaan siellä on kuulunut niitä suosituimpia hittejä, mitä on kuulunut myös useissa kuppiloissa ja kahviloissakin, eikä niiltä ole voinut välttyä, ellei asu tynnyrissä. Radiossa lisäksi mainitaan yleensä esittäjä ja Aviciin kohdalla se on Avicii, hän on ne biisit tehnyt (yhteistyössä toki muiden artistien kanssa, keitä pyytänyt laulamaan sanalliset osiot). Kyllä siinä joku sivistyksen aukko on oltava, jos ei ole aiemmin kuullut eikä tarvitse siis olla edes mikään EDM-fani ollakseen kuullut Aviciistä, joka ei ollut mikään kapean kulttuuri-ilmiön niche, kun kerta valtakunnallisilla radiokanavilla soi ympäri maailman.  

Vierailija
51/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N-75 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v

Toki voit niin tehdä, mutta älä sitten huuda nobodya, never höödiä tai vmp:aa kun puhutaan oman makusi ulkopuolella olevista musiikintekijöistä. Eniten näissä ikuisissa Elvis-faneissa ärsyttää juuri tuo em. moukkamainen mölyäminen. Noloa se vaan on kun usein puhutaan kuitenkin todella menestyneistä nykytekijöistä. Kyllä ihminen saa muumioitua menneisyyteen muttei pidä olettaa etteikö muu maailma olisi mennyt sinä aikana eteenpäin. Ja tämä siis noin yleisempänä mielipiteenä, ei vain sulle edellisen kirjoittaneelle.

Älä mulle keuhkoa. En ole huutanut mitään täällä. Luin esim. tuon Aviciin kuolemasta jostain Ip-lehdestä ja kävin googlettamassa, että kukas heppu tämä oli sitten. 

Kyllä tämän asian voi kääntää toisinkin päin ja vinkua, että onpas säälittävää kun nuoriso ei tiedä kuka on Jimi Hendrix tai John Lennon. 

Lukutaito...kirjoitinhan, että vastauksesi antoi hyvän mahdollisuuden kirjoittaa laajemmin tuosta ilmiöstä eli ei ollut kokonaisuudessaan juuri sinulle suunnattu, kas kun osaan lukea ja huomasin, että sä et "vinkunu". Ja ei, tätä ei kannata kääntää mitenkäänpäin, sillä säälittävää on huudella mihinkään suuntaan. Ja noloa.

Vierailija
52/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää lokerointia.

Avicii-ketjussa tuntui olevan kyllä paljon nuoria, jotka eivät olleet tyypistä kuulleet mitään. Itse kuuntelen radiota ja luen lehtiä, ja Aviciita en ole voinut välttää kuulemasta. Ihan hyvää musiikkia. Jokainen kuuntelee mitä kuuntelee, ja voin sanoa, että jos pitäisi kaikki muusikot tuntea, niin olen tosi sivistymätön. En esim. tunnistanut yhtään bändiä, jotka tyttäreni luetteli olevan siellä festareilla, joille oli menossa.

Itse kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Välillä sitä nuoruuden musaa, välillä iskelmää, välillä Nightwishiä, toisinaan Suomiräppiä jne. Mutta en ikinä jazzia tai klassista, koska en tykkää niistä.  Olen siis ihan rohkeasti oma itseni, enkä koe tarvetta sivistää itseäni sellaisella mistä en tykkää. 18-vuotias tyttäreni muuten tykkää kuunnella Popedaa yms. näiden minulle tuntemattomien rock-, heavy- ja punkbändien lisäksi.

T: 45 v.

Niin, todistit hyvin mun pointtini.

Että keski-ikäisillä on tuollainen omahyväinen omaan makuun ja tykkäämisiin uppoutuminen, eikä uteliaisuutta tai motivaatiota tutustua. Siinä on se iso riski, että hertti, joutuisi ehkä jopa korjaamaan ennakkoluulojaan ja toteamaan, että täähän ON ihan hyvää!

Kyllä saa olla lemppareita, mutta et sä voi itseäsi kyllä musiikinharrastajana pitää, jos et edes suostu kuuntelemaan välillä vähän muutakin kuin jotakin kasarilemppariasi.

Ja isoimmat tähdet muiltakin musiikinaloilta kuuluu tietää. Kaikkia bändejä ja artisteja ei KUKAAN tunne.

Ap

Vierailija
53/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v

Missä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...

Olen 44 ja nimi Avicii ei sanonut minulle mitään.

Kuuntelen radiota päivittäin. Ehkä ei kuulu kuuntelemieni kanavien matskuun?

Vierailija
54/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä ja ylimielinen vastaus. Järjenkäyttö on salittua myös kun lukee muiden vastauksia :-) noinhan minäkin sanoin tosin sillä erotuksella, että jos ei ole ammattilainen tai genren sisäpiirissä, voi olla pieni mahdollisuus, ettei ehkä ole ole juuri se paras asiantuntija antamaan arvioita...aika paha mennä väittämään Tiestoa, Guettaa ym. vastaan jotka ovat myös EDM:n kärkeä. Todella moni genren sisällä ja ulkonakin puhui Timin lahjakkuudesta eikä lahjaton paskaa musiikkia tekevä nouse DJ-listoilla maailman kärkisijoille useampana vuonna peräkkäin tai tienaa kymmeniä miljoonia euroja. Aviciita on katsottu ja ladattu satoja miljoonia kertoja, mutta joo sä peräkylän-Pena toki tiedät että paskaa mitä paskaa. Tosi objektiivista juu...not. Ja kyllä jokainen saa tykätä mistä vaan, mutta arvioinnit voi ehkä jättää vähemmälle...Vielä pieni esimerkki, musta esimerkiksi Mona Lisa on todella ruma maalaus, mutta ei nyt ihan heti tulisi mieleen sen takia julistaa teosta paskaksi ja tekijää lahjattomaksi vain koska minä, yksi pieni mamma kaukaa pohjolasta, en siitä pidä. Tunnistan tekijän kiistattoman lahjakkuuden vaikken teoksesta pidäkään. Enkä nyt vertaa Timiä da Vinciin, vaan tuo tuli mieleen muuten hyvänä esimerkkinä lahjakkuudesta puhuttaessa.

Ei, pitää olla itse typerä ja ylimielinen, jos rupeaa haukkumaan anonyymejä nettikommentoijia heidän mielipiteistään tajuamatta itse mistään mitään.

Toisaalta asia jonka totesin on ihan fakta. On taiteellisesti parempaa ja huonompaa musiikkia, kuvataidetta, jne... Kyllä jokainen sivistynyt ihminen tuon tietää ja tajuaa, vaikkei olisi alan asiantuntija itse.

Musiikkia ei voi arvostella musiikillisesti sen perusteella mikä nousee listoille korkealle, mikä ei. Popmusiikki on businestä, joten listoille nousee yleensä ne tuotteet, joita ihmiset ostavat, eli se mikä on trendikästä, mistä kaveriporukka tykkää, mikä on levinnyt Youtubessa eniten ja/tai mihin on laitettu eniten taloudellisia satsauksia levy-yhtiön puolesta (markkinointi, video, yms.). Listoille nousu ei kerro mitään itse musiikillisisesta tasosta. Itse asiassa suurin osa listakamasta on aika kuraa. Sitten kun tutustuu vähemmän tunnettuihin ja myytyihin artisteihin, voi huomata, että he voivat olla paljon taitavampia kuin listakama.

Eikä tarvitse olla sisällä jossain genressä tietäkseen kuka on hyvä tai ei. Jos on yhtään musiikillista korvaa, niin kyllähän sen pystyy arvioimaan, jos seuraa edes vähäsen asioita. Sekään, että joku kollega haastattelussa kertoo että "Tim on nero" ei todista mitään.

Nämä ovat taas niitä tapoja ymmärtää ja havainnoida maailmaa, jossa erottuu sivistyneemmät ja vähemmän sivistyneet ajattelutavat. Sori kun totesin faktan tässäkin. Ei varmaan miellytä sua tämääkään.

Vierailija
55/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan naurettavaa, että joku vielä vänkää Aviciin olevan marginaali-ilmiö. Hepun kappaleita on katsottu ja kuunneltu esimerkiksi Youtubesta MILJARDEJA KERTOJA.

Wake me up esimerkiksi 1,5 miljardia kertaa.

Vertailun vuoksi paras Alman video on kerännyt 30 miljoonaa katsontakertaa.

Ja iki-ihana David Bowien Life on Mars - joka on videonakin kuuluisa klassikko - 68 miljoonaa katsontakertaa.

Joten älkää olko typeriä. Avicii ON iso tekijä ja kuuluisa, vaikka te ette tietämättömyyttänne ja vähäistä musiikin tuntemustanne häntä tietäisikään. Oma noloutenne.

Vierailija
56/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N-75 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v

Jim Hendrix oli kitaristi (ja laulaja?) ja John Lennon The Beatlesin jäsen

T: nyky nuori (-00)

Vierailija
57/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Aviciita olen kuunnellut pitkän aikaa ja muutakin 'nuorisomusiikkia'. Tällä hetkellä suosikkini on suomalaisista Aleksanteri Hakaniemi. Mutta yhtälailla uppoaa Siltsun uudempi tuotanto ja vanhat ulkomaiset suosikit 80-luvulta. Perinteinen suomalainen tanssimusiikki (humppa/tango/valssi) on oikeastaan ainoa jota en jaksa kuunnella..

Vierailija
58/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti osasit oman häntäsi tässä kuitenkin nostaa :D Joo - olen itsekin viiskymppinen, ja Avicii on minulle tuttu juttu - kuuntelen hyvin monenlaista musiikkia eri aikakausilta, mutta eipä olisi tullut mieleenikään tulla siitä tänne pätemään tai minnekään muuallekaan :D

Joo, kylla aloituksesta paistaa se "olen viisikymppinen, mutta niiiiin nuorekas kun käyn festareilla kuuntelemassa Aviciia" :D.

Minä en ole ulkonäöltäni mitenkään nuorekas, eikä ikääntymisessä ole minusta mitään huonoa.

Henkisessä laiskuudessa ja ahdasmielisyydessä sen sijaan on. Ja siinä suhteessa todellakin kieltäydyn asettumasta kolooni ja tuijottelemaan pelkästään oman nuoruuteni muistoihin. Suosittelen samaa asennetta teillekin, pitää mielen virkeänä.

Ap

Vierailija
59/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti on kirjaimellisesti mainitsemaasi pätemistä ja vielä humble brag -lisällä :D

Vierailija
60/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys ei ole laadun tae. Otetaan nyt vaikka joku JVG tai Cheek.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.