Avicii-kiistelystä huomaa, että keski-ikäisistä iso osa fakkiutuu kuuntelemaan...
...vain omaa nuoruudenaikaista suosikkimusiikkiaan.
Vähän säälittävää tuo. Oikeasti, ei se niin vaikeaa ole, ja voisitte yllättyä iloisesti.
Ei siinä mitään, on hyvä löytää suosikkeja, ja ylipäätään kuunnella musiikkia, mutta kuvitelma siitä, että "ei ole tehty mitään kuuntelemisen arvoista enää sen jälkeen kun Elvis/Bowie/Popeda/Coldplay/NKOTB" sulkee teiltä ulos paljon hyviä musiikkikokemuksia.
Minusta kuuluu yleissivistykseen seurata kulttuurielämää edes jonkin verran. Musiikki mukanalukien. Myös muita kuin omia kivikautisia suosikkejaan tai pelkästään omaa suosikkimusiikkialaansa.
T. 51-vuotias, joka kävi kuuntelemassa Aviciita Weekendissä 2015, vaikka omaa suosikkimusiikkia onkin blues ja jazz.
Kommentit (161)
Mä rupeen repiin tukkaa päästäni aina kun tulee se rääkäisy "hejjj Brother...." Argh argh.... Ja vielä pitäs väkisin kuunnella. T:48v
Avicii tais tajuta itsekin kuinka paskaa musaa se on itse tehnyt ja meni jojoilemaan.
Too soon..?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämän Aviciin kohdalla ongelma on se, että hän ei laula itse vaan ihan muut artistit esittävät hänen kappaleitaan. Esittäjä yleensä mainitaan, ei musiikin säveltäjää tai sanoittajaa. Meilläkään töissä ei juuri kukaan ollut kuullut nimeä Avicii, mutta useimmat tunsivat kappaleet, kun porukan vanhin(35v) soitti niitä kännykästään.
sibeliuskin on täysin turha äijä kun ei laula itse kappaleitaan...
Samoin mozart ja muutama muu.
Kumma kyllä alle 30v lapsenikaan eivät olleet kuulleet aviciistä, tosin totesivat että joo oon kyllä kuullut tuota musiikkia.
Itse yritin kuunnella kun ajattelin, että olenko kuullut, en tiedä olinko kuullut kun en vaan jaksanut kuunnella loppuun.
Ilmeisesti heppu oli vain musiikinharrastajien tuttu, ei suuren yleisön.
Kun Kimi Räikkönen nimesi tyttärensä Riannaksi, totesi 83v äitini, että sehän on joku laulaja ja tiedän 100% varmasti ettei koskaan ole kuunnellut yhtään hänen musiikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
...vain omaa nuoruudenaikaista suosikkimusiikkiaan. .
Olisikohan sittenkin nii ettå keski-ikäisten ei tarvitse enää juosta lauman mukana ja teeskennellä pitävänsä samasta skeidasta kuin kaikki muutkin someorjat.
Ne voivat nauttia aivan vapaasti juuri sellaisesta musiikista josta oikeasti itse pitävåt, oli se sitten uutta tai vanhaa ja viitata kintaalla kaikelle muulle.
Vasta nyt tulin tarkistaneeksi juutuubista mitä biisejä tämä avicii oli tehnyt ja tajusin kuulleeni ne kaikki radiosta jossa niitä pyöritetään jatkuvasti enkä inhonnut yhtään niin paljon että olisin vaihtanut kanavaa sen takia.
No joo, tuo on minun makuuni vähän väritöntä listapoppia joka sopii S-marketin taustamusiikiksi mutta joku Hey Brother oli ihan tarttuva biisi.
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla voisi ajatella, että kyllä pitää ihmisen sen verran asioita seurata, että on tietoinen uusista kuvataiteilijoista, tämän vuoden runokirjatulokkaista, tenniksen tämän hetken parhaista pelaajista, EU-parlamentin ajankohtaisista asioista, jne.
Kylähän se yleissivistykseen kuuluu maailman tapahtumia seurata jollain tasolla, mutta ei voi silti sanoa että on mitään seuraamaton kalkkeutunut juntti jos on joku yksittäinen artisti päässyt menemään ohi.
Ei tietenkään voi, mutta sitten tuon ihmisen on myös suotavaa olla vähättelemättä jos ja kun ei kerran edes tiedä nykytapahtumia. Itse en tiennyt Aviciita tätä ennen, mutta aloin googlettaa kun uutisia alkoi tulla niin paljon. Huomasin, että olen kyllä kuullut hänen musiikkian mutten tiennyt nimeä. En silti hetkeäkään ajatellut että nyt kirjoitetaan jostain nobodystä, sillä olen itse keski-ikäistyvä nykytekijöistä tietämätön mamma! Otin siis selvää ja tykkäsin kovasti suuresta osasta Timin tuotantoa. Samoin hänen elämäntarinansa kosketti jotenkin tosi syvästi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.
Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.
50v
Missä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...
47-v ja Avicii kyllä tuttu. Sen sijaan nää TIS-ketjut ja niiden "julkkikset" tyystin nevö hööd
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä alle 30v lapsenikaan eivät olleet kuulleet aviciistä, tosin totesivat että joo oon kyllä kuullut tuota musiikkia.
Itse yritin kuunnella kun ajattelin, että olenko kuullut, en tiedä olinko kuullut kun en vaan jaksanut kuunnella loppuun.
Ilmeisesti heppu oli vain musiikinharrastajien tuttu, ei suuren yleisön.
Kun Kimi Räikkönen nimesi tyttärensä Riannaksi, totesi 83v äitini, että sehän on joku laulaja ja tiedän 100% varmasti ettei koskaan ole kuunnellut yhtään hänen musiikkiaan.
Ehkä olet kasvattanut lapsesi jossain tynnyrissä. Koska minä, Aviciin ikäinen, en usko että kukaan tuntemani samanikäinen ei tiedä Aviciitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämän Aviciin kohdalla ongelma on se, että hän ei laula itse vaan ihan muut artistit esittävät hänen kappaleitaan. Esittäjä yleensä mainitaan, ei musiikin säveltäjää tai sanoittajaa. Meilläkään töissä ei juuri kukaan ollut kuullut nimeä Avicii, mutta useimmat tunsivat kappaleet, kun porukan vanhin(35v) soitti niitä kännykästään.
sibeliuskin on täysin turha äijä kun ei laula itse kappaleitaan...
Samoin mozart ja muutama muu.
Kuinka moni tietää, kuka on säveltänyt "Mestariteoksen", joka soi joka paikassa? Aina puhutaan joko Egotripin tai Anna Puun esityksestä. Sävellys on kuitenkin suomalaisen Zachris Stierncreutzin ja sanoitus Mariskan.
Moni Aviciin puolesta kiihkoilija ei vaan tajua, että on huonompaa ja parempaa musiikkia. Se hirveä teknojumputus ei vaan innosta moniakaan, vaikka biisi olisi pohjimilltaan hyvä.
Wake me up -biisistäkin minua miellyttää paljon enemmän Aloe Blaccin oma orgaanisempi versio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.
Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.
50vMissä kuuntelet sitä uutta tuotantoa? Tätä Aviciitakin kun ei ole voinut välttää, jos kuuntelee vaikkapa radiota...
Kyllä olen kuunnellut radiota ja kuullut kappaleet, mutta en kyllä muista, että koskaan olisi mainittu nimeä Avicii. Esittäjän nimi kyllä mainitaan usein, mutta harvoin säveltäjän tai sanoittajan nimeä.
On muuten oikeasti jotain muutakin musiikkia kuin Avicii ja humppa ja jazz. Siis MUSIIKKIA.
Vierailija kirjoitti:
Moni Aviciin puolesta kiihkoilija ei vaan tajua, että on huonompaa ja parempaa musiikkia. Se hirveä teknojumputus ei vaan innosta moniakaan, vaikka biisi olisi pohjimilltaan hyvä.
Wake me up -biisistäkin minua miellyttää paljon enemmän Aloe Blaccin oma orgaanisempi versio
Ei tähän ole absoluuttista totuutta puolesta tai vastaan vaan kyse on erilaisista mieltymyksistä ja niistä ei voi kiistellä. Toki eri musiikkilajien lahjakkuudet tunnistaa ja Tim kuului EDM:n parhaimmistoon, on tosiaan sitten eri asia tykkääkö ko. musiikista vai ei mutta se ei ole sama asia kuin että itse musiikki olisi huonoa. En minäkään pidä kaikesta musiikista, mutta koska en ole universumin keskus, en voi määrittää kenenkään mahdollisia taitoja/taitamattomuutta omista mieltymyksistäni käsin...
Tyhmyyttään huutelevat ne, jotka eivät muka ole kuulleet jostain ihmisestä. Itsekin olen hyvin perillä Aviciin urasta, vaikka ei kuulu lempiartisteihini. Ja miksi ottaa kantaa asiaan, josta ei tiedä mitään? Ai niin, se on suomalaisten itsekeskeinen tapa: minä oon maailmannapa ja voin laukoa somessa nimettömänä, ja usein vielä naamatustenkin, ihan mitä sattuu.
No miksi ei saisi kuunnella sitä musiikkia, josta pitää? Vaikka se olisi vanhaakin.
Itse olen kolmekymppinen, tiedän kyllä Aviciin, mutta voin kyllä ihan rehellisesti myöntää, että ihan tämä ns. nykysuomalainen uusin musiikki on aivan täysin vierasta, laulajina jotain aivan outoja nimiä ja musiikki ei ole mitenkään erikoista ja äänten perusteella eri esittäjiä ei edes toisistaan erota.
Vierailija kirjoitti:
Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?
Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?
Musta se näytti aika mageelta menolta ja voin hyvin kuvitella miten noissa olis mahtava bailata. Ne valot ja muut efektit, menevä musiikki, paljon samanhenkistä porukkaa paikalla jne. Ollapa vielä nuori. Toisaalta voihan noihin mennä minkä ikäisenä vaan mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?
Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?
"Onko nelikymppinen keski-ikäinen?" On siinä tapauksessa jos kuolet 80-vuotiaana. Siitähän se nimi keski-ikä tulee, kun se sattumoisin on keskellä elinikää. Olen 36-vuotias ja olen todennäköisesti hyvin lähellä keski-ikääni, tai jo ylittänyt sen. Mistä näitä voi tietää.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.