Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avicii-kiistelystä huomaa, että keski-ikäisistä iso osa fakkiutuu kuuntelemaan...

Vierailija
27.04.2018 |

...vain omaa nuoruudenaikaista suosikkimusiikkiaan.

Vähän säälittävää tuo. Oikeasti, ei se niin vaikeaa ole, ja voisitte yllättyä iloisesti.

Ei siinä mitään, on hyvä löytää suosikkeja, ja ylipäätään kuunnella musiikkia, mutta kuvitelma siitä, että "ei ole tehty mitään kuuntelemisen arvoista enää sen jälkeen kun Elvis/Bowie/Popeda/Coldplay/NKOTB" sulkee teiltä ulos paljon hyviä musiikkikokemuksia.

Minusta kuuluu yleissivistykseen seurata kulttuurielämää edes jonkin verran. Musiikki mukanalukien. Myös muita kuin omia kivikautisia suosikkejaan tai pelkästään omaa suosikkimusiikkialaansa.

T. 51-vuotias, joka kävi kuuntelemassa Aviciita Weekendissä 2015, vaikka omaa suosikkimusiikkia onkin blues ja jazz.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
2/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.

50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta muttakun 80-luvun musiikki on oikeasti parempaa kuin nyky”musiikki”

Vierailija
4/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?

Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?

Vierailija
5/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nelikymppinen on keski-ikäinen.

Vierailija
6/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin äitinä pysyy suht hyvin musiikkimaku laajana. Toki oman hehkeimmän nuoruuden musiikki eli kasarimusiikki on parasta, mutta paljon on avicii, Ed Sheeran, Sia, Calum Scott, Leona Lewis ym meillä soinut.

Vierailija
7/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen sellaista musaa josta tykkään . Nämä aviciin tuotokset ei kuulu mun musamakuun.

Kuuntelen kuitenkin uutta tuotantoa ja uusia bändejä paljonkin.

50v

Toki voit niin tehdä, mutta älä sitten huuda nobodya, never höödiä tai vmp:aa kun puhutaan oman makusi ulkopuolella olevista musiikintekijöistä. Eniten näissä ikuisissa Elvis-faneissa ärsyttää juuri tuo em. moukkamainen mölyäminen. Noloa se vaan on kun usein puhutaan kuitenkin todella menestyneistä nykytekijöistä. Kyllä ihminen saa muumioitua menneisyyteen muttei pidä olettaa etteikö muu maailma olisi mennyt sinä aikana eteenpäin. Ja tämä siis noin yleisempänä mielipiteenä, ei vain sulle edellisen kirjoittaneelle.

Vierailija
8/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää lokerointia.

Avicii-ketjussa tuntui olevan kyllä paljon nuoria, jotka eivät olleet tyypistä kuulleet mitään. Itse kuuntelen radiota ja luen lehtiä, ja Aviciita en ole voinut välttää kuulemasta. Ihan hyvää musiikkia. Jokainen kuuntelee mitä kuuntelee, ja voin sanoa, että jos pitäisi kaikki muusikot tuntea, niin olen tosi sivistymätön. En esim. tunnistanut yhtään bändiä, jotka tyttäreni luetteli olevan siellä festareilla, joille oli menossa.

Itse kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Välillä sitä nuoruuden musaa, välillä iskelmää, välillä Nightwishiä, toisinaan Suomiräppiä jne. Mutta en ikinä jazzia tai klassista, koska en tykkää niistä.  Olen siis ihan rohkeasti oma itseni, enkä koe tarvetta sivistää itseäni sellaisella mistä en tykkää. 18-vuotias tyttäreni muuten tykkää kuunnella Popedaa yms. näiden minulle tuntemattomien rock-, heavy- ja punkbändien lisäksi.

T: 45 v.

Vierailija
9/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Aviciin tuntemattomuus välttämättä kerro arroganttiudesta. Ei hän ole ollut kovin laajasti julkisuudessa esillä Suomessa. Esimerkiksi Yle Areenasta ei löydy juurikaan mainintoja hänestä. Väitän, että suurista streamauspalveluiden kuuntelijamääristä huolimatta artisti oli kapean kulttuuri-ilmiön niche. Eittämättä hyvä siinä. Laaja mediamielenkiinto sen sijaan käynnistyi vasta artistin kuoltua.

Vierailija
10/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nelikymppinen keski-ikäinen? Kyllähän nuo wakemeupit on tuttuja biisejä, kuinka voisi olla tuntematta?

Näitä dj-keikkoja en tosin oikein ymmärrä. Mennään "keikalle" kuuntelemaan biisejä usb-tikulta. Isolla lavalla on yksi äijä joka välillä nostaa kättään tiskin takaa ja saattaa jossain välissä jopa huutaa jotain mikrofoniin. Kai se on vähän kuin iso yökerho?

Uhm, kait se musiikki on tärkeämpää kuin se mille vekottimelle se on tallennettu?

Olet tietty sitä ikäluokkaa (tai asenneluokkaa) jonka mielestä soittaja + epävireinen kitara + epävireinen laulu on paljon arvokkaampi esitys kuin joku joka on nauhoitettu etukäteen. Kaikkea musiikkia ei vaan voi esittää tuolla metodilla. Lisäksi jotkut bänditkin kuulemma joutuvat soittamaan ennalta ohjelmoidun valo + efektisettinsä tahdissa joten yllättävänkin tiukassa putkessa voi olla näennäiset live-esityksetkin.

Vierailija
11/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän anneta jokaisen kuunnella sellaista musiikkia mistä tykkää ilman mitään lokerointeja.

Vierailija
12/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikit kyllä monasti jää nuoruuteen kun ruuhkavuodet ja lasten teini-iät saa muuta mietittävää.Musiikkiin sitten palataan kun lapset lentää pesästä ja on taas omaa aikaa.

Vierailija
13/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti osasit oman häntäsi tässä kuitenkin nostaa :D Joo - olen itsekin viiskymppinen, ja Avicii on minulle tuttu juttu - kuuntelen hyvin monenlaista musiikkia eri aikakausilta, mutta eipä olisi tullut mieleenikään tulla siitä tänne pätemään tai minnekään muuallekaan :D

Vierailija
14/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muuta muttakun 80-luvun musiikki on oikeasti parempaa kuin nyky”musiikki”

Vain vanha ihminen ajattelee näin 😜

Vierailija
15/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne vaan kysymään että mitä ihmettä on fakkiutuminen?

T. kolmekymppinen täti

Vierailija
16/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänne vaan kysymään että mitä ihmettä on fakkiutuminen?

T. kolmekymppinen täti

KVG

Vierailija
17/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse  kaipaan aikaa ennen autotunea ja läähätystä. Kunnon laulajat osaavat laulaa niin ettei se hengenveto kuulu.

Vierailija
18/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakkiutuminen on jonkun maalaisen keksimä oma sana. Se on noloa.

Kuuntele vaikka WASP:in Animal (f**k like a beast) Youtubesta niin kuulet oikeaa musaa.

Ja joo kuunnellut olen nykymusaakin, tehnyt itsekin raitoja. Koneella tehtyä musaa muodostaa aivan saamarin helpolla.

Vierailija
19/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla voisi ajatella, että kyllä pitää ihmisen sen verran asioita seurata, että on tietoinen uusista kuvataiteilijoista, tämän vuoden runokirjatulokkaista, tenniksen tämän hetken parhaista pelaajista, EU-parlamentin ajankohtaisista asioista, jne.

Kylähän se yleissivistykseen kuuluu maailman tapahtumia seurata jollain tasolla, mutta ei voi silti sanoa että on mitään seuraamaton kalkkeutunut juntti jos on joku yksittäinen artisti päässyt menemään ohi.

Vierailija
20/161 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avicii on taitavasti tehtyä purukumipoppia. Deadmau5 on yksinkertaisempaa mutta minimalismissaan nerokasta. Ei turhia nuotteja.

Mies 56

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme