Autoni vaatii n. 1200e rempan. Autoni arvo ehjänä ehkä 800e. Rahaa 1500e tilillä. Korjaan auton vai ostan 1500e toisen tilalle?
Eli autostani piti alunpitäen mennä korjaajalle uusimaan 200e osa (egr venttiili), mutta kun moottoria tutkittiin, täytyisi myös turbo vaihtaa ja moottori on muutenkin huonossa hapessa, mm kannen tiiviste on menossa ja kansipahvi menee pian.
Eli autoa ei nyt korjattukaan koska sillä voi vielä ajaa ja kehoituksen hankkia toisen auton. Rahaa mulla on kuitenkin vaan se 1500e yhteensä eli kannattaako mun pistää 1500e nykyisen korjaukseen vai ostaa joku "löytö" tuolla rahalla? Työmatka on 100km ja autolainaa en mielellään ottaisi kun noista töistä ei tänäpäivänä oikein tiedä.
Kommentit (120)
Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.
Myy vanha auto projektina ja osta toimiva katsastettu auto. Tarkkana saa olla mutta ota joku asiantuntija mukaan, kun ostat, muista tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.
Sun ei tarvitse yksityishenkilönä kertoa mitään noista vioista jos asioit liikkeen kautta. Liike ottaa riskin. Älä myy itse tai voit joutua käräjille.
Jos korjautat tuon, tulee hetken päästä uusi iso remontti. Mä korjautin mun vanhaa autoa vähän väliä, joka toinen kuukausi meni 700 €. Tuli liian kalliiksi.
Ostin uuden ja maksan 280 €/kk siitä.
Köyhän ei kannata ajaa vanhalla autolla.
Korot ovat aika halpoja, mutta vakuutukset ei. Osta liikkeestä ja vie tuo vanha samalla, eli parhaillaan voit saada noin 400 €. Eli semmoisen pari tonnin auto voisi löytyä. Katso,että on katsastettu niin ajelet ainakin hetken ja että renkaissa on pintaa. Onnea autokaupoille.
Jos autosi arvo on 800 euroa, ja "uuden" auton arvo voi olla 1500 euroa, mitä järkeä korvata tuota vanhaa? Todennäköisesti siihen vanhaan tulee uusiakin vikoja. Ala selailemaan automyyntisivuja.
Minulla on 1700 euroa maksanut auto, joka toimii todella hyvin vielä 2 vuoden päästä ostosta..
Vierailija kirjoitti:
Taas huomataan millaisia opportunisteja naiset ovat.
Älä korjaa autoa koska siihen tulee uusia vikoja! Osta kahden tonnin toinen ritsa, ongelma ratkaistu!
Mitä tekemistä tuolla on opportunismin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos korjautat tuon, tulee hetken päästä uusi iso remontti. Mä korjautin mun vanhaa autoa vähän väliä, joka toinen kuukausi meni 700 €. Tuli liian kalliiksi.
Ostin uuden ja maksan 280 €/kk siitä.Köyhän ei kannata ajaa vanhalla autolla.
Jos voisin 100% varmuudella olla varma että mulla on töitä vielä 5v päästä, ostaisin ihan mielelläni uuden auton. Tässä on elämä vaan viimeisen 3 vuoden aikana poukotellut töitten suhteen niin pirullisesti että ei mulla ole ollut 200e/kk asuntolainan lyhennyksen jälkeen aina rahaa ruokaakaan juurikaan.
Eka olin yhdessä työssä vuoden määräaikaisena, sitten sopimus uusittiin toistaiseksi voimassa olevaksi ja pääsin vakkaritunneille. Hommasin asuntolainalla asunnon muutaman kilometrin päästä tuota työpaikkaa. Sitten tuli yyteet ja sain muutaman naurettavan tunnin viikossa töitä ja elin puolityöttämänä sovitellulla päivärahalla. Hain erilaisiin töihin samalla, pääsinkin töihin toiseen firmaan osa-aikaisena (sopimustunnit samat mutta töitä oikeasti täyspäiväisenä) vakkarina. Nyt olen töissä 50km päässä kotoani ja viime viikolla kuulin että kesän jälkeen teen töitä sen sopimuksen mukaan kun eräs äippälomalainen tulee takaisin töihin.
Sillä rahalla joudun taas hakemaan soviteltua päivärahaa joten ei ole edes mahdollisuutta lyhennellä autolainaa.
Ap
Vaihtaisin liikkeessä käytettyyn. Vioista ei tarvitse autoliikkeessä sanoa mitään. Tähtäisin näihin pariin hyvämaineiseen merkkiin/malliin käytetyissä autoissa (tietyt WW:t ja Toyotat).
Vierailija kirjoitti:
Että ihan käytetty. Mistä saa uusia 1500 eurolla. Kerro heti.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin liikkeessä käytettyyn. Vioista ei tarvitse autoliikkeessä sanoa mitään. Tähtäisin näihin pariin hyvämaineiseen merkkiin/malliin käytetyissä autoissa (tietyt WW:t ja Toyotat).
Ai vioista ei tarvitse sanoa mitään. Eikö tuolloin ole kyseessä petos?
Myyt romusi osiksi muutamalla satasella ja ostat toimivan auton sillä summalla jonka tuohon voit irrottaa. Jotkut ajelee muutaman satasen autoilla vuosia, eli ei sen pitäisi olla mahdotonta sinullekkaan. Pippelinjatkeeksi se halpa kulkine ei ehkä riitä, mutta halvalla ei saa aivan kaikkea.
Turbo ja kansipahvi mennyt,oisko Volvo? Ei tuota kannata enää korjata, osta 500 auto.
Olet valaistumassa. Kun tonnin autoon tehdään tonnin remontti siitä tulee tonnin auto.
Trokarit eivät hyvitä käytännössä senttiakään nykyisestä autostasi.
Turbo ei sovi tonnin hintaluokan autoihin.
Tekisin niin, että ostaisin luotolla suht. Uuden ja vähän käytetyn. En käyttäisi ainoaa käteisrahaa autoon. Sensijaan yrittäisin kasvattaa ns. Puskurirahastoa pahan päivän varalle. Rahaa pitää olla säästössä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Taas huomataan millaisia opportunisteja naiset ovat.
Älä korjaa autoa koska siihen tulee uusia vikoja! Osta kahden tonnin toinen ritsa, ongelma ratkaistu!
Miten niin naiset? Mikä tarve sulla on dissata naisia joka postauksessasi? Luuletko että se mitenkään parantaa sun arvoasi ihmisenä? Päinvastoin, susta tulee reppanaluuserin kuva.
Yleensä miehet ratkaisevat asian noin minkä naisten piikkiin laitat, tuokin kuulostaa ihan exäni (mies) toiminnalta. Se harrasti vanhoja romuja joiden remppaan meni x kertaa ostohinta.Minä en nähnyt siinä touhussa koskaan mitään mieltä.
Vanhan auton viat ovat sellaisia että kun yhden korjaat tulee toinen tilalle.Sen sijaan että ap ostaa jonkun nurkan taakse hajoavan koslan, suosittelen että ap ostaa auton jolla voi turvallisesti ajaa työmatkat ja joka ei hajoa heti. Autokaupasta saa kyllä kelpo käytetynkin (muutamalla tonnilla)jonka osariksi saa satkun kuussa. Itse en pelleilisi autoromujen kanssa jos on tuollainen työmatka vaan ostaisin pienen vähänajetun dieselauton ja varmistaisin ettei jakohihnan/ketjun vaihto ole jäänyt tekemättä. Jos duuni loppuu, auton saa myytyä ja auton olemassaolo helpottaa työpaikan hakemista kauempaakin.
N, ajaa paljon.
Osta pyörä.