Asioita joita ennen käytettiin, tänä päivänä ei enää (Peukutusketju)
Maailma muuttuu ja on paljon asioita joita vielä parikymmentävuotta sitten käytettiin ja tänään ei.
Kirjoita vai yksi asia per viesti. Varsinaisten fyysisten esineiden esimerkiksi puhelinkoppi lisäksi voit kirjoittaa myös tekemisiä. Laskujen vienti pankkiin, jossa pankkineiti sitten hoisi ne täyttämäsi lipukkeen mukaisesti.
Peukku ylös jos olet käyttänyt asiaa
Peukku alas jos et ole käyttänyt
Esiemrkki: Puhelinkoppi
Kommentit (1940)
Ylämääräinen ruoka pantiin sianruoka-astiaan, ei biojätteistä tiedetty mitään.
Ruokareseptejä julkaistiin keräilykortteina.
Joululahjat oli usein käytännönläheisiä. Kerran äiti sai lahjaksi jopa wc-paperia.
Kylään poikkeiltiin ilmottamatta etukäteen.
Verkko, jotka viritettiin vaunun kopan päälle, jos vauva matkusti autossa vaunun kopassa. Verkko esti kolarissa vauvan sinkoutumisen ulos kopasta. Myyntiin ja vuokrattiin vielä 90-luvun puolivälissä, kun esikoisemme oli vauva. Kerran vuokrattiin pidemmällä automatkalle. Silloin ei pidetty hyvänä, että vauva tunteja turvakaukalossa.
Koulussa annettiin rokotuksia tuberkuloosia vastaan. Rokotteesta jäi arpi. Mun ikäisillä (47) se reidessä, vanhemmalla väellä käsivarressa.
Farkkumerkillä oli väliä. Itse käytin MicMac, Beavers ja James farkkuja.
Ennen oli videovuokraamoita vhs-videoille
Tietokonepelit cd-levykkeillä.
Kirjoituskone ja korjausnauha. Oli opinnäytetyön tekeminen 80-luvulla vähän erilaista kuin nykyisin.
Mulla oli sellainen yksittäisiä sanoja kääntävä patterilla toimiva kone. Kielinä englanti, ruotsi ja saksa ainakin. Muistaako joku sen nimeä? Translaattori vai mikä?
Yleinen kohteliaisuus muita kohtaan (vrt. some-ajan keskustelut)
Ruoka ostettiin lähikaupoista. Nykyään kaikki kynnelle kykenevät suuntaavat isoihin automarketteihin.
Kahvileipänä sokerikakkua