En kestä naapurini ajatusmaailmaa!
Tapaan häntä pihalla ja leikkipuistossa. Kysyin häneltä, jos lähtisimme käymään jossain lasten kanssa tai kahdestaan. Selvisi, että syntyperäisenä helsinkiläisenä hän poistuu kotilähiöstään vain, jos se on oikeasti välttämätöntä. Siis esim käymään sairaalassa tai hautausmaalla, mutta ei muuten. Aivan uutta minulle! Miksi hän ei nauti kaikesta mitä Helsinki ja pääkaupunkiseutu tarjoaa? Vaunujen kanssa saa jopa matkustaa ilmaiseksi!
Terveisin, maalta 10 vuotta sitten muuttanut ja melko paljon "tutkimusmatkoja" tekevä. Olen vaihtanut asuntoa alueelta toiselle.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee taas hyvin ilmi, ettei ne Hesalaiset ole yhtään sen sivistyneempiä kuin maalaisetkaan. Suurimpana erona se, että Helsinkiin mahtuu järjetön määrä ihmisiä joilla ei ole maalaisjärjestä mitään hajua.
Minä peräänkuuluttaisin maalaisjärjen sijaan tervettä järkeä.
On maallakin ihmisiä, jotka eivät käy kaupungissa kuin lääkärin lähetteellä.
Miksi pitäisi väkisin raahautua jonnekkin jos viihtyy kotona hyvin? Onko se jotenkin sinulta pois jos et "kestä" sitä?
Eli tulit torjutuksi ja loukkaannuit. Voi voi. Seuraava kerta ei tunnu ollenkaan niin pahalta.
Joo kyllä stadikin sisältää aika paljon juntteja, ei pääse siitä mihinkään.
Mä olen samanlainen kuin naapurisi. Ei minua kiinnosta mihinkään mennä jos ei ole sinne varsinaista asiaa. Ei ole koskaan kiinnostanut erityisemmin mikään "paikkojen näkeminen" enkä kaipaa vaihtelua yleensäkään. Matkustelustakaan en pidä.
Ja tosiaan, asun 8 km päässä Helsingin keskustasta ja taitaa siitä kohta 5 vuotta tulla täyteen kun olen keskustassa piipahtanut. Pääosin kotilähiön ja sen lähiön väliä, missä on työpaikka, suhaan enkä muuta kaipaa.
Tässä tulee taas hyvin ilmi, ettei ne Hesalaiset ole yhtään sen sivistyneempiä kuin maalaisetkaan. Suurimpana erona se, että Helsinkiin mahtuu järjetön määrä ihmisiä joilla ei ole maalaisjärjestä mitään hajua.