Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussipysäkillä seisoi kaksi kloonattua teinityttöä...missä persoonallisuus?

Vierailija
25.04.2018 |

Jotain robottikopiota tai ihmisklooneja.

Seurasin, että hiukset suorat ja puoleen selkään mitta. Jakaus keskellä. Musta lyhyt takki. Tiukat housut ja lenkkarit. Molemmilla sellainen poseerausasento ja ilmeetön katse. Onko nämä jotain ihmisklooneja?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Anteeksi ei ollut tarkoitus loukata ketään. En nimennyt ketään ihmistä vaan ihan yleisellä tasolla ihmettelin ja pyydän myös anteeksi bussipysäkiltä. Menen tässä hukuttautumaan lähimpään jokeen.

Vierailija
22/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos huomannut, että teinit kautta aikojen ovat olleet klooneja? Ilmeisesti et.

No ei pidä paikkaansa.

Kato yläkoulun luokkakuvia esim. 80-luvulta: siellä on mm. hiustyyliä (kampauksia/värejä) monenlaista, toisin kuin näillä nykypäivän aivottomilla klooneilla.

Meidän luokkakuvassa 90-luvulla lähes kaikilla tytöillä on lyhyeksi kynitty kuontalo, kireät farkut ja pooloneuleet. Kuinka monta yläkoulun luokkakuvaa olet nähnyt esim. tältä vuodelta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitää tolleen kyylätä toisia ihmisiä? On se nyt kumma kun ei saa bussipysäkilläkään porukka seistä rauhassa. Ihme kyttäystä.

Tervejärkiset ihmiset tosiaan pitävät päänsä pystyssä ja katsovat ympärilleen eivätkä kulje naama kohti maata silmät limattuina kännykkään ja muihin ihmisiin ja oviin törmäillen kuin kuolaposkizombit.

Vierailija
24/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ehdi oppia teinityttöjen nimiä yläkoulun aikana. He ovat järjestään saman näköisiä. Pojissa on enemmän eroja, heidän nimensä on helpompi muistaa.

t. ope

Vierailija
25/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Anteeksi ei ollut tarkoitus loukata ketään. En nimennyt ketään ihmistä vaan ihan yleisellä tasolla ihmettelin ja pyydän myös anteeksi bussipysäkiltä. Menen tässä hukuttautumaan lähimpään jokeen.

No ole nyt vielä vähän enemmän marttyyri.

Vierailija
26/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ehdi oppia teinityttöjen nimiä yläkoulun aikana. He ovat järjestään saman näköisiä. Pojissa on enemmän eroja, heidän nimensä on helpompi muistaa.

t. ope

Aivovoimistelun paikka.

Vierailija
27/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ope

Aivovoimistelun paikka.

Minulla on oppilaita 120, joista noin puolet on kloonityttöjä. Näen heitä kolmisen kertaa viikossa.

Vierailija
28/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa 70-luvulla yhtenä syksynä meidän koulussa oli muotia tietyn kuvioinen akryylineule, valkoinen, yhdellä tytöllä oli vaalean sininen, pahinta oli että äitini ei suostunut ostamaan tuollaista rättiä, vaan osti samalla mallilla ja värillä olevan villaneuleen.

Vaikka jopa 14v viisaudella ymmärsin, että paita oli kalliimpi ja laadukkaampi, lisäksi ihanan pehmeä ja lämmin, ottihan se päähän kun ei ollut samanlainen kuin 87:llä muulla teinitytöllä.

Vierailija
30/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne aukaisee suunsa, sieltä tulee sellaista hirveän kuuloista narinaa. Se vissiin on hienoa nykyään. Kuunnella sitä ei jaksa.

Vierailija
31/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Sitten, jos et ole "klooni" vaan esim. shokkivärjätyt hiukset ja lävistys, tyylisi on mauton ja ruma. Teitä vanhempia ihmisiä on mahdoton miellyttää.

Vierailija
32/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks pitää tolleen kyylätä toisia ihmisiä? On se nyt kumma kun ei saa bussipysäkilläkään porukka seistä rauhassa. Ihme kyttäystä.

Tervejärkiset ihmiset tosiaan pitävät päänsä pystyssä ja katsovat ympärilleen eivätkä kulje naama kohti maata silmät limattuina kännykkään ja muihin ihmisiin ja oviin törmäillen kuin kuolaposkizombit.

Minä kyllä katson maahan etten astu esim koiran jätöksiin..

Vierailija
33/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos huomannut, että teinit kautta aikojen ovat olleet klooneja? Ilmeisesti et.

No ei pidä paikkaansa.

Kato yläkoulun luokkakuvia esim. 80-luvulta: siellä on mm. hiustyyliä (kampauksia/värejä) monenlaista, toisin kuin näillä nykypäivän aivottomilla klooneilla.

No, ainakin omissa luokkakuvissani tuolta ajalta meillä oli lähes kaikilla permanentti - joillain toki vain otsiksessa :) Kukaan ei olisi kehdannut tulla suoralla pitkällä tukalla kouluun, ei edes vannoutuneet heppatytöt. Enemmän oli silloin enemmän. Mutta joo, klooneja oltiin - erilaisia klooneja vaan kuin nykyään. Punkkareita oli muutama meidän koulussa, mutta ei yhtään meidän luokalla.

Vierailija
34/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi 90-luvulle.

Vierailija
35/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ilmeisesti ole koskaan ollut itse teini?

Kyllä olin😂mutta muistaakseni tyylejä oli useampia. Jopa punkkareita (tytöissä). Nyt jos joku kulkis hakaneula poskessa niin varmaan tapettais samalla bussipysäkillä. Jotenkin tuo muoti kuvastaa nykyajan yhteiskuntaa.

Kyllä ainakin pk-seudulla edelleen näkyy punkkareita aika paljonkin. Mun sielua aina lämmittää katsella heitä ♡.

Otin itse samanlainen 30 vuotta sitten.

Vierailija
36/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kaikki teinit ole noita massaklooneja, osa uskaltaa käyttää järkeään ja ei alistu tuohon samaan muottiin. Minä en ole vieläkään kopioihminen ja olen jo peräti 36-vuotias.

Vierailija
37/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ne aukaisee suunsa, sieltä tulee sellaista hirveän kuuloista narinaa. Se vissiin on hienoa nykyään. Kuunnella sitä ei jaksa.

Miten noiden äänikin muuttuu tuollaiseksi? Omasta nuoruudestani, yläaste ym. en muista tuollaista, ihan normaaleilla äänillä ne ikäiseni tytöt puhuivat tuolloin mielestäni.

Vierailija
38/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon katsellut samaa, näkee paljon ihan samannäköisiä teinityttöjä. Jotenkin vähän tylsää, kaikilla pitkät hiuksetkin. Omana teiniaikana oli paljon erilaisia ja persoonallisempia tyyppejä esim.koulussa. Klooneille ois naurettu.

Kyllä minunkin kouluaikoihini teinitytöt olivat toistensa klooneja, olivat vain erinäköisiä klooneja kuin nykyiset kloonit. Kaikilla se sama puolipitkä kiharakampaus. Housumuoti oli kyllä se sama yliylitiukka farkku kuin nyt on.

Käytän työmatkabussia jossa kulkee paljon koululaisia, siinä varsinkin kiinnittää huomiota kaikilla se sama pitkä suora vaalennettu tukka keskijakauksella. Mielenkiinnolla odotan milloin se menee muodista pois ja mitä seuraavaksi tulee muotiin. Ja pysyykö tämän päivän pitkätukkateinityttöjen tukka pitkänä läpi vuosikymmenten?

Hassujahan nämä muodit ovat. Sekä nykyisestä että oman aikani teinimuodista poikkeaa äitini nuoruusvuosien (60-luvun alku) muodin mukaiset korkeat kampaukset, jotka minun silmissäni saavat teinitkin näyttämään tantalta.

Seisoma-asennoissakin muuten on muotinsa. 70-luvun alussa piti seistä hartiat lysyssä, nyt tyrkytetään peffaa taaksepäin ja joko lääpitään kämmenillä reisiä tai sitten ollaan nyrkit vyötäröllä puuskassa kyynärpäät ulospäin.

Vierailija
39/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo narina on kyllä harvinaisen raivostuttava muoti.

Samoin äänenkoirkeuden nosto lauseen lopussa, joka on vähän vanhempi ilmiö jo, ja ehkä katoamassa nuorilta mutta jäänyt työelämään jo siirtyneiden nuorten naisten puheeseen.

Vierailija
40/44 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa  nuoruudessa ysärillä oltiin kans aika samannäköisiä (yhdessä luokkakuvassa melkein kaikilla tytöillä sekä pojilla on keskipääjakaus, pyöreät rillit kenellä oli rillit, flanellikauluspaidat, levikset, juoksulenkkarit jalassa....). Yläasteella taisi olla yksi punkkarityttö, muuten oltiin aika samanlaisia. Ja miksei oltais oltu kun kotikaupungissa taisi olla kolme vaatekauppaa :-D

Kun katson mun äidin nuoruuskuvia hänestä ja hänen sisarruksistaan, niin ihan samanlaiset vaatteet ja hiukset on kaikilla.

Miksi nykynuoria pitää jatkuvasti mollata kaikesta (paljaat nilkat, kloonipukeutuminen, narina...)? Nuorilla on aina ollut omat hassutuksensa ja tyylinsä. Itse olette olleet samanlaisia vanhempienne silmissä. Antakaa nuorten olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi