Minkälaista pöydän kattausta pidät mauttomana?
Jos sinut kutsutaan päivälliselle jonkun uuden tuttavuuden luokse niin minkälainen päivälliskattaus saa niskavillasi pörhistymään?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn. Katatteko pöydän ihan tavallisena arki tiistaina esim iltaruokailuun servetteineen ja kaikkien oppien mukaan?
Minä katan, kaunis kattaus on ilo silmälle ja "puoli ruokaa". Meillä on kankaiset lautasliinat, kauniit astiat, ruokailuvälineet ohjennuksessa, kirkkaat lasit ja kynttilä palamassa sekä tuoreita kukkia maljakossa. Eikä todellakaan mitään keittoastioita (siis kattiloita tai paistinpannuja tms) pöydässä!
Pieni vaiva, mutta iso merkitys.
Teetkö täyttä työpäivää kodin ulkopuolella? Harrastatko kodin ulkopuolella jotakin? Onko teillä tiskikone?
Todellakin, kalenterini on niin täynnä, että joskus pitää kirjoittaa sinne ”vapaapäivä”. Puolen vuoden aikana matkapäiviä 100. Harrastan esim. paljon aikaa vaativaa golfia (5 h/kierros), kuntosali, soutu, lenkkeily, käsityöt, askartelu, luen tosi paljon.
Mutta tiskit pesee tietenkin kone, paitsi kattiloita, pannuja, leikkuuveitsiä ja viinilaseja en sinne laita, menevät pilalle.
Pöydän kattaus vie muutaman minuutin, kynttilän sytyttäminen pari sekuntia, kukat ostan kerran viikossa kauppareissulla, kankaisia lautasliinoja arkikäyttöön minulla on tusina ja pesen ne samalla kun pyyhkeet ja lakanat ja mankeloin lakanoiden mankeloinnin yhteydessä.
Ruoanlaitto on nopeaa, käytän esim Jamie Oliverin 15 minuutin reseptejä. Juuri syötiin todella herkullista katkarapulinguinea paahdetuilla ja maustetuilla leivänmuruilla sekä sisilialaista fenkolisalaattia.
Ei tämä ole ollenkaan vaikea yhtälö.
Kyllä minun juhlamieleni laskee monta pykälää, kun istun joulupöytään, jossa esimerkiksi arvokas mäti tarjoillaan Cittarin muovirasiasta ja lautaset ovat kolhiintuneita jne. Tämä on appiukon tyyli. Rahasta se ei millään muotoa ole kiinni. Arvelisin, että tarjoiluastioita olisi kaapissa valmiinakin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn. Katatteko pöydän ihan tavallisena arki tiistaina esim iltaruokailuun servetteineen ja kaikkien oppien mukaan?
Meillä on aina servetit. Ja usein myös kynttilät arkenakin. Saatan kattaa ruuan pöytään tai sitten otamme sen hellalta lautasille. Minusta kattaus on puoli ruokaa. Siksi meillä on kauniit tabletit, tai kuten nyt pöytäliina ja tabletit sekä muutama kukka matalassa astiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katan, kaunis kattaus on ilo silmälle ja "puoli ruokaa". Meillä on kankaiset lautasliinat, kauniit astiat, ruokailuvälineet ohjennuksessa, kirkkaat lasit ja kynttilä palamassa sekä tuoreita kukkia maljakossa. Eikä todellakaan mitään keittoastioita (siis kattiloita tai paistinpannuja tms) pöydässä!
Pieni vaiva, mutta iso merkitys.
Teetkö täyttä työpäivää kodin ulkopuolella? Harrastatko kodin ulkopuolella jotakin? Onko teillä tiskikone?
Miten noi korreloi keskenään? Äkkiäkö sen pöydän kattaa samalla kun ruoka valmistuu n 30 minuutissa.
Meillä tehdään töitä, harrastetaan ( ei tosin ruoka-aikaan), on tiskikone ja ruokakin tehdään vielä itse. Ja silti katetaan pöytä:D
Ajattelin ihan samaa, mutta en kehdannut kysyä.😀