Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hoitoalan ihmiset kestävät vastenmielisiä potilaita?

Vierailija
25.04.2018 |

Jos on pitkäänkin pitempi juurikasvu tukassa, meikkaamaton naama ja virttyneet sekä nyppyiset vaatteet päällä potilaalla? Epäilläänkö automaattisesti masentuneeksi vaiko kohautetaanko olkia toisen tyylitajun puutteelle?

Itse olen nimittäin tuollainen nainen, jonka mielenkiinnon kohteet ovat aivan jossain muualla ja aina sairaalassa tiedostan nuhjuisen olemukseni. Jossain kaupungillahan ketään ei varmaan kiinnosta vaikka kenkäni ovat vuoden 2000 mallia jne ja laukku on halvin, minkä olen Kierrätyskeskuksesta ostanut. Pakko myöntäå, ettei sitä tyylitajua ole siunaantunut minulle.

Saan kerran vuodessa kohtauksen ja värjään tukkani. Kärsivällisyyteni ei riitä tukan värjäämiseen säännöllisesti ja tummaa kestoväriä ei saa millään kotikonstilla pois. Olen yrittänyt askorbiinihappopesua etc eikä väri lähde minnekään. Kaipa pitää käydä kampaajalla leikkauttamassa väri pois?

Ja tosiaankin minusta olisi epäreilua tehdä johtopäätöksiä ulkokuoren perusteella koska kukaan ei kysy missään terveydenhoitopaikassa mikä minua ihan oikeasti kiinnostaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä mieleen elämänhallinan puute ja masennus.

Itsekin kyllä jos menen sairaalaan, tai lääkärille, kynnys on aika korkea, niin olen silloin ns. huonoimmillani.

Vierailija
2/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, minkä takia otit paikaksi just sairaalan, ja mietit, miten hoitoalan ihmiset kestävät vastenmielisiä potilaita? :D Tai siiiiis, ainahan ihminen on sairaalassa sairas? Mutta kai noi nukkaantuneet vaatteet nyt pitää päivittää. Jos ei ole tyylitajua, voi sitten pukeutua perussiististi. Kannattaa varmaan vaihtaa kierrätyskeskuksen tilalle joku toinen kauppa.. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen ihminen ei ole sama kuin rumat vaatteet ja tukka. Vastenmielinen vosi olla sellainen, joka näitä moittii.

Ihan yhtä arvokas olet kuin muutkin. ❤️

Vierailija
4/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vastenmieliset on ihan ok. Ne tappouhkauksia ja muuta käsiksi käymistä huutavat tai peräti yrittävät vituttaa kyllä.

Vierailija
5/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin keskustelua hoitajien päälle oksentavista potilaista tai hoitajia kohtaan törkeästi käyttäytyvistä potilaista.. mitä väliä jonkun ulkonäöllä?

Vierailija
6/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitoalan ihmiset ovat usein itse vastenmielisiä, varsinkin lihavuus on yleistä. Ei noilla lähihoitajilla varsinkaan tyylitajua ole ollenkaan.

Vierailija
7/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyllä jos menen sairaalaan, tai lääkärille, kynnys on aika korkea, niin olen silloin ns. huonoimmillani.

Minä en ole kiinnostunut ulkonäköasioista. Monesti ihmettelen sitä, miksei hoitohenkilökunta kysy vaikkapa kuinka hoidan omaa talouttani? Minulla ei ole yhtään laskua mennyt ikinä ulosottoon tai jäänyt maksamatta. En myöskään ole kenellekään yhtään velkaa.

Onko tosiaankin ulkokuoren laittaminen se paras merkki siitä, että elämänhallinta on kunnossa? Että pitäisi olla tukka vastavärjätty ja yksi setti uusia ja muodikkaita vaatteita vain sen varalle, että joudun käymään terveyskeskuksessa tai sairaalassa? Aika erikoista?

Miksei se riitä, että noudatan annettuja ohjeita eli vaatteeni on pesty hajustamattomalla pesuaineella ja olen huolehtinut hygieniastani hajustamattomilla tuotteilla?

Vierailija
8/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo sen kummoisempi kysymys ole, kuin että miten esimiehet kestävät "huonoja" alaisia.

Työ on työtä, eikä muiden häviö ole minun häviöni. Näin siis itse suhtautuisin, jos olisin hoitoalalla.

Sinkkumies

Vierailija
9/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kiinnostunut ulkonäköasioista. Monesti ihmettelen sitä, miksei hoitohenkilökunta kysy vaikkapa kuinka hoidan omaa talouttani? Minulla ei ole yhtään laskua mennyt ikinä ulosottoon tai jäänyt maksamatta. En myöskään ole kenellekään yhtään velkaa.

Todella hieno pointti. Eipä olla lääkärissä näihin koskaan keskitytty, vaan juurikin ulkonäköön liittyviin asioihin enemmän. 

Ei kysy vuositarkastuksessa työpaikan lääkärikään koskaan, että onko laskut tulleet hoidettua ajoissa.

Sinkkumies

Vierailija
10/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis, minkä takia otit paikaksi just sairaalan, ja mietit, miten hoitoalan ihmiset kestävät vastenmielisiä potilaita? :D Tai siiiiis, ainahan ihminen on sairaalassa sairas? Mutta kai noi nukkaantuneet vaatteet nyt pitää päivittää. Jos ei ole tyylitajua, voi sitten pukeutua perussiististi. Kannattaa varmaan vaihtaa kierrätyskeskuksen tilalle joku toinen kauppa.. ;D

Minä haluan päättää itse omista rahoistani ja käyttää rahojani omaan harrastukseeni. Siinä ei tarvita laitettua ulkomuotoa jne. Kyllä kierrätyksestäkin löytää ihan ajattomia ja perussiistejå vaatteita. Mitä väliä sillä on minkä vuoden mallistosta housut ja paitapusero ovat? En käytä mitään seksikkäitä tyrkkyvaatteita vaan olen pikemminkin harmaa hiirulainen. Katson itseäni kylppärin peilistä aamuin illoin ilman silmälaseja kun harjaan hampaani. Sitten harjaan tukan ja laitan sen poninhännälle.

Vierailija
11/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaupanalan ihmiset kestävät vastenmielisiä asiakkaita, kuinka opetusalan ihmiset kestävät vastenmielisiä oppilaita jne.? Työ työnä.

Vierailija
12/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielinen ihminen ei ole sama kuin rumat vaatteet ja tukka. Vastenmielinen vosi olla sellainen, joka näitä moittii.

Ihan yhtä arvokas olet kuin muutkin. ❤️

Kiitos! Olet ihana ihminen kun vaikutat arvostavan ihmisen sisintä.

Vierailija
13/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, miksi minun pitää sairaalassa sietää k*päitä lekureita ja tietämättömiä, kyvyttömiä, yrmyjä ja v*ttuuntuneita hoitajia. Lisäksi kohtelu on ala-arvoista, pidetään suorastaan lapsena, komennellaan turhia jne. Onneksi laitoshuoltajat ovat järjestään olleet mukavia!

Vierailija
14/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida juurikasvu, tai paljon muukaan ulkonäköön liittyvä seikka haitata, kun hoitaa ihmisiä jotka saattavat käydä päälle, tai lievimmillään huorittelevat.

Vierailija
15/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, miksi minun pitää sairaalassa sietää k*päitä lekureita ja tietämättömiä, kyvyttömiä, yrmyjä ja v*ttuuntuneita hoitajia. Lisäksi kohtelu on ala-arvoista, pidetään suorastaan lapsena, komennellaan turhia jne. Onneksi laitoshuoltajat ovat järjestään olleet mukavia!

Joo, sama täällä. Usein ne lääkärit on lihavia tai väsyneen näköisiä.

Vierailija
16/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vastenmieliset on ihan ok. Ne tappouhkauksia ja muuta käsiksi käymistä huutavat tai peräti yrittävät vituttaa kyllä.

Toivottavsti et joudu kohtaamaan noin pelottavasti käyttäytyviä ihmisiä usein! Minä pelkään jo kadulla yksin jorisevaa ja kiroilevaa tuntematonta humalaista ja vaihdan puolta jos on mahdollista.

Olin kerran päivystysjonossa ja pelkäsin koska siellä oli aggressiivinen humalainen pää veressä ja toinen outo huutelija, joka vaikutti olevan jonkin aineen alaisena. Hänen tyttöystävänsä (?) huusi vaikka minkälaisia törkeyksiä muille aulassa odottaville. Prinsessa olisi halunnut, että hänen kultansa olisi päässyt muiden ohi sisään. Ei ymmärtänyt ollenkaan miksi esim. lapset otettiin sisään jonon ohi.

Itselläni oli nilkka murtunut liukkaassa roskakatoksessa ja en olisi päässyt sellaisen jalan kanssa nopeasti pakoon jos vaikka tämä prinsessatyttöystävä ja humalainen olisivat alkaneet tapella keskenään.

Vierailija
17/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja. Ulkonäkö ei merkitse mitään hoidettavissa, vaan luonne. Yleensä vaatimattomamman näköiset potilaat/asiakkaat ovat niitä kaikkein mukavampia. Nämä "paremman" väen edustajat ovat niitä vittumaisimpia ja vaativimpia. Heitä en voi sietää. Kuvittelevat olevansa etusijalla. Mutta eivät todellakaan ole.

Vierailija
18/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hoitoalan ihmiset ovat usein itse vastenmielisiä, varsinkin lihavuus on yleistä. Ei noilla lähihoitajilla varsinkaan tyylitajua ole ollenkaan.

Olen nähnyt vain puhtaita ja siistejä lähihoitajia. En ole edes huomannut pohtia heidän painoaan. Tuskinpa se paino heidän ammattitaitonsa vaikuttaa? Onhan niitä lihavia lääkäreitäkin? Suomen presidentti Ahtisaarikin oli ylipainoinen mutta hoiti hommansa.

Vierailija
19/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, heitä varmasti eniten surettaa juurikasvu ym., huoh.

Enemmän varmaankin ärsyttää kaikkitietävät siideribissikset ja muutenkin omasta mielestään kaikkitietävät ns. älykääpiöt, jotka viisastelevat ja valittavat kaikesta. Ovat tosin jo kaiken nähneet, pitkäpinnaisia ammattilaisia. Mutta tuskinpa vaatteet ja juurikasvu heitä häiritsevät.

Vierailija
20/21 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hieno pointti. Eipä olla lääkärissä näihin koskaan keskitytty, vaan juurikin ulkonäköön liittyviin asioihin enemmän. 

Ei kysy vuositarkastuksessa työpaikan lääkärikään koskaan, että onko laskut tulleet hoidettua ajoissa.

Sinkkumies

Kiitos! Juuri taloudenpitohan kertoo enemmän elämänhallinnasta kuin ulkonäkö. Voisin vaikka näyttää talousmappini henkilökunnalle. Tuntuu käsittämättömältä kun lääkäri kyselee alkoholinkäytöstä tai tupakoinnista raittiilta keski-ikäiseltä naiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän