Laita yhden päivän esimerkki mahdollisimman terveellisestä ruokavaliosta
Eli millainen on mielestäsi mahdollisimman terveellinen ruokavalio. Esimerkki yhden päivän ruoista aamupala, lounas, välipala jne.
Kommentit (36)
Aamupala: kuppi kahvia
Lounas: mitä tahansa, mitä työpaikan linjastolla sattuu olemaan, kutakuinkin lautasmallia mukaillen (eli paljon kasviksia)
Välipala:-
Päivällinen: perus kotiruokaa, kevyempi annos kuin päivällä. Esim pastaa, salaattia, keittoa, joku liha+lisuke, pyöryköitä, munakas... yleensä mukana vähintään vihersalaatti, ellei ruoka itsessään ole ruokaisa salaatti.
Iltapala: kuppi teetä
Vierailija kirjoitti:
aamupala: kaurapuuro, jossa chian siemeniä, raejuustoa ja tummaa kaakaojauhetta, päällä puolikas omena paloiteltuna ja mustikoita
lounas: kanakeitto ja ruisleipä (mitähän sen päälle uskaltaa laittaa?)
välipala: viili, jonka päällä mustikoita ja pellavansiemenrouhetta
päivällinen: sama kuin lounas
iltapala: omenan toinen puolikas, sokeritonta maapähkinävoita, soijajuoma
En usko että soijajuoma ainakaan mitään terveellistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aamupala: kaurapuuro, jossa chian siemeniä, raejuustoa ja tummaa kaakaojauhetta, päällä puolikas omena paloiteltuna ja mustikoita
Oliko muut OK?
Aamulla pari muki mistaa kahvia, muutama porkkana, raejuustoa ja pari keitettyä munaa.
Lounaaksi iso oliivisalaatti ja piimää, suklaata 50g.
Päivälliseksi kanaa, kukkakaalia, tomaattisalaattia ja lasi viiniä.
Ilalla pari mukia teetä.
Hyvän mielen ruokavalio, kaikki sallittu, kohtuus kaikessa ja kultainen keskitie.
Aamiainen :Kaurapuuroa, mehua, kananmuna.
Lounas: Kaalilaatikkoa.
Välipala: Viinirypäleitä, kahvia.
ap: riisimuroja maidossa ja mansikkahilloa
l: Hesen kerrosateria
vp: suklaapatukka
p: grilliltä ranskalaiset ja nakit kaikilla mausteilla
ip: sipsejä ja kokista
Mulla ei olis todellakaan varaa syödä suurinta osaa näistä ruokavalioista joka päivä ja ihan perusduunari oon :(
Vierailija kirjoitti:
Ap:n esimerkki:
Aamupala: Gluteeniton luomu kaurapuuro ja marjoja. 3 kananmunaa ilman keltuaisia
Lounas: 100g kanafilee ja salaatti suomalaisista luomukasviksista
Välipala: Vihersmoothie, jossa esim. lehtikaalia, ananasta, avokado, banaania ja pinaattia
Päivällinen: 100g lohta ja höyrytettyjä luomukasviksia kuten parsakaalia ja porkkanaa
Iltapala: Marjoja
Ihmetyttää alapeukut. Minusta oikein terveellisen kuuloinen (ja olen vegaani, joku väitti että vegaanit alapeukuttaa...).
Tuossa on mielestäni kaikkea tarvittavaa, avokado ja lohi ainoat rasvan lähteet mutta todella hyviä sellaisia ja täyttävät päivän tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et usko? Kymmenen kertaa parempi kuin maito, itseasiassa ei voi edes verrata. Lue vähän tietoa soijasta, vaikka Wikipediasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei olis todellakaan varaa syödä suurinta osaa näistä ruokavalioista joka päivä ja ihan perusduunari oon :(
Eihän ne mitään terveellisiä olekaan, pelkkää hifistelyä. Perusduunarilla on kyllä varaa sellaiseen ravintoon, mitä ihminen tarvitsee.
No mä koen itse syöväni aika terveellisesti ja esimerkiksi eilen söin:
Aamupala: kaurapuuro veteen tehtynä, seassa ruokalusikallinen kookosöljyä, puoli purkkia rahkaa ja vähän 100% hedelmäsosetta
Välipala: smoothie, jossa pohjana kauramaito ja maustamaton jogurtti+omenaa, banaania, avokadoa, mustikoita ja chia-siemeniä
Lounas: vihersalaattia, kvinoaa ja kanafilettä
Illallinen: kasvis"nuudelit" eli suikaleina oliiviöljyssä paistettua porkkanaa, kesäkurpitsaa ja parsaa ja päällä pari ruokalusikallista kurpitsansiemeniä ja vähän fetaa
Iltapala: maitorahkaa 100% hedelmäsoseen kanssa ja vielä vähän vihersalaattia
Ja join pari kuppia mustaa teetä, sekä parisen litraa vettä niinkuin joka päivä.
En edelleenkään ymmärrä, miksi nämä terveellisimmät ehdotukset saavat eniten alapeukkuja? Joku laittoi perusteluksi, että ovat hifistelyä. Anteeksi kuinka :D Itsellä on hifistelylle hieman eri kriteerit kuin perus kaurapuuro, kana, lohi, kananmunat, kasvikset, hedelmät, marjat jne. Ihmetyttää vain että mitä kummaa nämä ihmiset syövät.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla pari muki mistaa kahvia, muutama porkkana, raejuustoa ja pari keitettyä munaa.
Lounaaksi iso oliivisalaatti ja piimää, suklaata 50g.
Päivälliseksi kanaa, kukkakaalia, tomaattisalaattia ja lasi viiniä.
Ilalla pari mukia teetä.
Hyvän mielen ruokavalio, kaikki sallittu, kohtuus kaikessa ja kultainen keskitie.
Se on just näin. Terveellisyys on kokonaisvaltaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, miksi nämä terveellisimmät ehdotukset saavat eniten alapeukkuja? Joku laittoi perusteluksi, että ovat hifistelyä. Anteeksi kuinka :D Itsellä on hifistelylle hieman eri kriteerit kuin perus kaurapuuro, kana, lohi, kananmunat, kasvikset, hedelmät, marjat jne. Ihmetyttää vain että mitä kummaa nämä ihmiset syövät.
Joo no, taitaa olla nirppanokkainen refleksi tuo alapeukutus, jos ei mene justiinsa kuin itse haluaa.
Suuri osahan näistä on terveellisiä ehdotuksia ja itse hyväksi koettuja.