Täytin tänää 50v ja työkaverit luulivat, että olen alle 40 v. :0
Ziisus. Tänää syntymäpäivät. En olisi edes kertonut niistä mutta joku oli vahingossa nähnyt papereista :0
Kommentit (98)
Mistä papereista se joku oli nähnyt syntymäaikasi?
On kohteliasta arvioida ikä alakanttiin.
Onnea!
Minä täytän syksyllä. Ja kaikki myös hämmästelevät.
Sana on tänään, ei tänää. Sanotko muuten enään?
Missäköhän nämä kaikki ainakin 10 vuotta ikäistään nuoremman näköiset keski-ikäiset hengaa kun tuolla irl näkee vain niitä jotka ovat lähinnä 10 vuotta ikäistään vanhemman näköisiä.
Koskaan kuullut kohteliaisuuskehuista? Ne ovat kohteliaisuutta, eivät faktaa. Vaikka joku sanoisi, että olen maailman kaunein nainen, en silti todellakaan ole. Tai joku kehuu, ettei ole koskaan nähnyt upeampia hiuksia kuin minulla kun hän tietää että tulen juuri kampaajalta - kyllä hän on nähnyt paljonkin upeampia. Tämän luulisi olevan jokaiselle selvä asia että kaikki mitä kehutaan ei ole totta.
En mä halua olla ilonpilaaja, mutta noin nyt mulle on aina sanottu. Ja vaikka kuinka monelle muulle. Kyllä oikeasti sen viisikymppisen 38-vuotiaasta erottaa, jos on silmät päässä.
Kymmenen tai ainakin viisi vuotta pois, se on kohtelias normi naiselle.
Mutta voi sitä käydä toisinkin päin: työpaikalla juhlistetiin yhden ihmisen läksiäisiä. Kuvittelin automaattisesti, että jää eläkkeelle -- ihan harmaa ja ryppyinen ja olen ihmetellytkin, että vielä on työelämässä.
Onnittelin eläkepäivistä... syntyi vaivaantunut hiljaisuus. Olikin vaihtamassa työpaikkaa ja jälkikäteen kuulin, että on vasta 53-vuotias.
Ei tuollaista anteeksikaan vonuti mennä pyytämään. Pahentaa vain asiaa.
Onnea! Juu on meitä jotka oikeasti näytetään ikäämme nuoremmilta. Kaikki vaan ei voi jostain syystä uskoa että sellainen on mahdollista. Tajuaa sen nyt tyhmempikin milloin kyseessä on kohteliaisuus ja milloin ei. N45/35.
Sitä some teettää. Kun kaiken aikaa instoissa ja faceissa ollaan että wau upeus kaunotar blaablaa, jotkut alkaa uskoa eivätkä enää tunnista kohteliasta smalltalkia.
Tuo on sitä vastavuoroisuuden toivomista. Kehujat haluavat sen takaisin vuorostaan. Eikös olekin parempi, jos sanotaan, että olet juuri ikäisesi näköinen.
Tässä 50v kynnyksellä alkaa olla todella paljon eroja ulkonäön vanhuudessa. Näkyy jo auringonoton, tupakoinnin, juopotteluharrastuksen ja geenien vaikutus todella paljon. Varsinkin tuo aurinko. Kaikki nuoruudenystäväni, jota olivat aikoinaan (ja osa edelleen! ) auringonpalvojia ja ruskettivat itsensä aina kun mahdollista niin ruskeaksi kuin mahdollista, ovat nyt _todella_ ryppyisiä. Minulle taas auringosta tuli ja tulee edelleen helposti migreeniä, joten en ole aurinkoa palvonut, eikä ole juuri yhtään ryppyjä. Aavistus ihon veltostumista näkyy, joten mielestäni näytän nelikymppiseltä. Tuntemattomat arvioivat kolmikymppiseksi, joka on kyllä jo liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Sitä some teettää. Kun kaiken aikaa instoissa ja faceissa ollaan että wau upeus kaunotar blaablaa, jotkut alkaa uskoa eivätkä enää tunnista kohteliasta smalltalkia.
On siitä iästä töksäytetty törkeästikin. Yks miespuolinen työkaveri haukkui suoraan, että miks helvetissä joku liki viiskymppinen näyttää kolmevitoselta, sehän on ihan miesten kusettamista! Oli vihanen. Ja meillä ei ollut ollut mitään sutinaa. Ilmoitti vaan tulleensa huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Juu on meitä jotka oikeasti näytetään ikäämme nuoremmilta. Kaikki vaan ei voi jostain syystä uskoa että sellainen on mahdollista. Tajuaa sen nyt tyhmempikin milloin kyseessä on kohteliaisuus ja milloin ei. N45/35.
Niinkö?
Tunnen eräänkin todella ylipainoisen tankeronaisen, jonka naamakaan ei edes perusnätti ole. Häntä jos joku kehaisee vaikkapa työpaikan pikkujouluissa ihan vain ystävällisyyttään, tämä selittää viikotolkulla kuinka hyvännäköinen on ja naureskelee luuviuluille ja kuinka miehetkin häntä joka paikassa katselevat ja häiriköivät. Eikä nyt siis puhuta mistään kasvoistaan nätistä kurvitukevasta vaan ihan kunnon tankerosta.
Kaikki eivät todellakaan erota kohteliaisuutta ja näe tosiasioita.
Vielä pari vuotta sitten mun lapsen koulukaverit sanoi mua milffiksi. Hävetti. Olin 46 ja pojat yläkoulussa.
Toiset on ikäistään vanhemman näköisiä, toiset taas nuoremman. Myös ihmisen tyyli ja pukeutuminen vaikuttavat asiaan paljon. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Miksi moinen avaus?
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän nämä kaikki ainakin 10 vuotta ikäistään nuoremman näköiset keski-ikäiset hengaa kun tuolla irl näkee vain niitä jotka ovat lähinnä 10 vuotta ikäistään vanhemman näköisiä.
Mistä sä meidät tunnistaisit kun kerran näytetään 10 vuotta nuoremmilta?
Jaa, mulla ei ole ryppyjä mutta painovoima vetää poskia jo vähän valahtaneiksi. Se ei haittaa mitään, en ole koskaan välittänyt siitä mitä mieltä muut ovat naamastani tai olenko sen ja sen ikäisen näköinen. Jossain vaiheessa nuorena näytin "mummolta", sitten taas aikuisena "teiniltä" ja pitkään kai nuoremmalta kun olin mutta nyt alan ilmeisen selvästi taas mummoutua. Se on ihan jees.
Ainakaan en näytä kuminaamaripelleltä, kuten moni bloggari tai vanha stara, joiden kasvoja ei joko tunnista tai joilla liikkuu vain alaleuka.
Vierailija kirjoitti:
Mistä papereista se joku oli nähnyt syntymäaikasi?
Esitellyt siellä ajokorttiaan tms
Miksi häpeilet synttäreitäsi :0.
Mä olin kertonnu niistä jokapuolella ja sakn taas viidet onnittelut ja olin pettynyt ja järkyttynyt.
T. N21