Ystäväsi pettää. Kerrotko puolisolle?
Monia vuosia sitten ystäväni kertoi minulle tilanteista, joissa oli päätynyt panemaan parisuhteensa ulkopuolella. Näitä sattui parikin. Tuolloin ajattelin ystäväni ennen pitkää kuitenkin eroavan, joten en edes ajatellut sekaantua hänen parisuhteeseensa kertomalla puolisolle. Lisäksi se, että olin ystäväni uskottu, oli minulle tärkeämpää, kuin yleinen moraali. Mutta olisitko sinä kertonut? Tai kertoisitko, jos nyt saisit tietää tällaisesta? Mielipiteitä, kommentteja, spekulaatioita?
En siis vieläkään ole varma, teinkö oikein. Pariskunta on nykyään jo naimisissa, ja nyt en todellakaan aio enää kertoa. Ystävä on paras, joka minulla on.
Kommentit (96)
En tietenkään. Jos en pysty elämään tiedon kanssa, sanon ystävälle etten halua hänen kertovan minulle.
En ihan heti keksi tilannetta missä menisin kertomaan petetylle.
En kertoisi, enkä kertonut. Kehoittaisin, ehkä jopa painostaisin, ystävääni joko parantamaan omaa liittoan niin, että voi lopettaa tyhmyydet tai eroamaan liitostaan.
En kertoisi. Ystävä on kuin perheenjäsen, jolle olen lojaali ja täyden luottamuksen arvoinen.
En, mutta ottaisin asian puheeksi ystävän kanssa.
Ap lisää: ai niin tosiaan, en millään tavalla myöskään sekaantunut parin elämään neuvoilla tai kehotuksilla, koska luotin ystäväni taitoihin tehdä omat ratkaisunsa.
Tietenkin. Muijallansaki oikeus tietää minkälaisen huoripukin kaa on yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua! Itse oletin automaattisesti että tämä ystävä on nainen (ja petetty hänen aviomiehensä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua! Itse oletin automaattisesti että tämä ystävä on nainen (ja petetty hänen aviomiehensä).
Niin mitä väliä?
No kaikki me tällästä tiedetään jonkun tehneen.Ei kukaan sekaannu toisten elämään.
Ap täydentää: avoliitossa olivat tulloon, nykyään naimisissa. Ystävä on nainen, petetty mies (onks täl välii?)
En kertoisi, ellei tämän ystävän mies olisi minulle tosi läheinen. Mutta siinäkin tapauksessa keskustelisin ensin ystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap täydentää: avoliitossa olivat tulloon, nykyään naimisissa. Ystävä on nainen, petetty mies (onks täl välii?)
No muijavaltaisella palstalla ehkä hyvä että noin päin.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki me tällästä tiedetään jonkun tehneen.Ei kukaan sekaannu toisten elämään.
No tämän kyllä kiusaamistilanteissa huomaa -_-
En kertoisi. Tiedän kahden ystäväni pettäneen.
Sen sijaan nyt, kun tiedän yhden tuttavamiehen pettävän varatun naisen kanssa, olen todella paljon pohtinut yritänkö jotenkin saada viestiä tämän varatun naisen miehelle. En tiedä miehestä, kuin nimen ja osoitteen. Puhelinnumeroa en löytänyt. En voi oikein tuulilasinkaan lappua siitä laittaa , joten asia varmaan jää.
No en todellakaan kertoisi. Tosin pelkäisin, että joskus humalassa voisin vahingossa möläyttää ja luulla olevani hyvällä asialla, eli en edes haluaisi tietää... Ei toisten ihmisten yksityiselämään saa puuttua. Enkä todellakaan haluaisi, että minulle kuka tahansa tulisi kertomaan jotain intiimejä salaisuuksia miehestäni. En välttämättä edes uskoisi, ja toisekseen, se voisi pilata elämäni. Asioilla on tapana paljastua jotenkin, ei kannata tehdä itse itsestään sanansaattajaa.
Vain siinä tapauksessa kenties kertoisin, jos saisin tietää jollain olevan vaikkapa kaksoiselämä (lapsia), josta puoliso olisi täysin 100% varmasti tietämätön ja periaatteiltaan tällaista "vapautta" vastaan.
Aloitus on selkeästi naisen pohdintaa ja kiusaus kertoa, koska miesressukkaa on tässä nyt huijattu.
Toisinpäin tilanne, jossa olisi miesystävykset kyseessä ei olisi ikipäivänä puhettakaan, että toisiaan kavaltaisivat.
Minulle kävi vuosia sitten niin, että elin uskottomassa suhteessa jo valmiiksi, humalassa lopulta itsekkin petin ja kaverini (kyllä siis joo yllätysyllätys tyttökaverini) meni kertomaan miehelleni. Sen jälkeen elin hetken sekä uskottomassa, että väkivaltaisessa suhteessa.
Ei kaverit kavalla toisiaan! Onko sinulla kaverisi miestä kohtaan jotain tunteita kenties?
Petollinen ihminen ei voisi koskaan olla ystäväni.