Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jättää vastaamatta, jos kysytään mitä kuuluu?

Epäsosiaalinen
24.04.2018 |

Jos saa usein samoilta henkilöiltä viestejä, joissa kysytään mitä kuuluu, niin voiko ne välillä jättää täysin noteeraamatta? Parissa päivässä ei yleensä mitään ihmeempiä tapahdu. Tuntuu hassulta monistaa joka viestiin tekstiä: "kiitos kysymästä, ei tässä mitään kummempia".

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän usein vastaamatta tollasiin turhiin viesteihin. Tosin sehän voi johtaa siihen ettei kohta tule enää minkäänlaisia viestejä mutta minua se ei onneksi haittaisi, päinvastoin.

Vierailija
2/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko loukkaus kysyjää kohtaan, jos vain sivuuttaa tämän kysymyksen, koska ei tiedä miten siihen toistuvana reagoisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätän usein vastaamatta tollasiin turhiin viesteihin. Tosin sehän voi johtaa siihen ettei kohta tule enää minkäänlaisia viestejä mutta minua se ei onneksi haittaisi, päinvastoin.

Samaa olen itsekin pohtinut. Ymmärrän tarpeen kysyä kuulumisia jos yhteydenpidossa on ollut taukoa, mutten ymmärrä miksi sitä pitää kysyä kovin tiheästi. Kertoisin toiselle ilman kysymistäkin, jos jotain mielestäni erityisen tähdellistä mainittavaa olisi.

Vierailija
4/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vastaviesti : Mitä sinulle kuuluu?

Vierailija
5/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä tästä?

Vierailija
6/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vastaviesti : Mitä sinulle kuuluu?

Eikö se ole vähän outoa, ellen itse ole vastannut mitään toisen viestiin?

Vierailija
7/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos hyvää, mitäs sinne?"

Kaikista omituisinta on se, kun kysyjä tiedustelee mitä kuuluu ja vastaan siihen. Lopulta kysyn mitä sinulle, niin ei vastausta. Jatkossa minä en vaivaudu vastaamaan tällaisiin galluppi-uteluihin.

Vierailija
8/28 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää vastaamatta! Ei ole mikään pakko yrittää esittää sosiaalisempaa kuin mitä oikeasti on.

Vierailija
9/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen kirjoitti:

Onko loukkaus kysyjää kohtaan, jos vain sivuuttaa tämän kysymyksen, koska ei tiedä miten siihen toistuvana reagoisi?

Voi herättää ihmetystä. Voisitko suoraan sanoa, ettet välitä viestittelystä?

Vierailija
10/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee haluatko ylipäätään pitää yhteyksiä ko henkilöön. Jos et, jätä vastaamatta. 

Vierailija
11/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee haluatko ylipäätään pitää yhteyksiä ko henkilöön. Jos et, jätä vastaamatta. 

Kommunikaatio toimii sillä tavoin, että minun on hankala muutenkin osata reagoida tähän henkilöön. Olen alkanut päätyä siihen tulokseen, ettei yhteydenpidon loppuminen haittaisi.

Vierailija
12/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaatio toimii sillä tavoin, että minun on hankala muutenkin osata reagoida tähän henkilöön. Olen alkanut päätyä siihen tulokseen, ettei yhteydenpidon loppuminen haittaisi.

No, sitten jätä vastaamatta. Ei ne loputtomiin viestittele.

Mutta yleisesti aina kannattaa miettiä, haluaako jotain henkilöä pitää elämässään. Ja jos haluaa, pitää edes satunnaisesti yhteyttä.

Vierailija
13/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain small talkkia. Tapa aloittaa kommunikointi. Ei siis mitenkään kirjaimellisesti kiinnosta, mitä sinulle kuuluu.

Voithan vastata:"Ääniä kuuluu. Ne käskevät minua moottoritielle. Onko täällä hampaassa piilossa radio?"

Vierailija
14/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kova juttelemaan, mutta inhoan tota kysymystä, kun se on niin klisee. Kai ainoa oikea vastaus on muodollisesti se iänikuinen kiitos, hyvää. Vastaa, "ok", niin olet hoitanut homman. Sit ala laittaan 2. Ok, 3. Ok niin tajuaa.

Vierailija
15/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain small talkkia. Tapa aloittaa kommunikointi. Ei siis mitenkään kirjaimellisesti kiinnosta, mitä sinulle kuuluu.

Voithan vastata:"Ääniä kuuluu. Ne käskevät minua moottoritielle. Onko täällä hampaassa piilossa radio?"

Olen alkanut myös miettiä, että vastaisin jotain tuollaista typerän kuuloista, jotta toinen ymmärtäisi, että on tyhmää ihan koko ajan kysellä mitä kuuluu.

Vierailija
16/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää. Moni on pinnallisesti ystävällisinen tai kohtelias, mutta sitten kuitenkin tuollaisella pommittamisella, vastavuoroisuuden puutteella tai piilovittuilemalla kertovat, että eivät kunnioita tai ota toista huomioon ollenkaan. En kokisi ollenkaan huonoa omatuntoa olla vastaamatta.

Vierailija
17/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhdessä vaiheessa viikkoon kolmekin "mitä kuuluu?" Viestiä samalta henkilöltä, ärsytti ja jollain tapaa ahdisti kun tenttasi niin usein tekemisiäni. Ymmärsin että yksinäisyys ajoi sen ihmisen kirjoittelee mutta se alkoi mennä semmoseks että oli pakko vastata heti (kun mukamas tärkeää) ja ihan milloin vain(jopa yöllä)piti olla valmis kirjoittelee hänen kanssaan. 🙄

Rupesin sitten harvakseltaan vastailemaan ja odotin että laittoi useamman viestin ja vastasin kerralla kaikkeen..

No hän ei tykännyt harvakseltaan viestittelystä niin nyt saan olla rauhassa kun en hänen mielikseen suostunut 24/7 viestikamuks niin joudin mäkeen 😂 yllätyin siitä että minua ei haittaa tai harmita yhtään etten ole enää tekemisissä sen kanssa.

Vierailija
18/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kova juttelemaan, mutta inhoan tota kysymystä, kun se on niin klisee. Kai ainoa oikea vastaus on muodollisesti se iänikuinen kiitos, hyvää. Vastaa, "ok", niin olet hoitanut homman. Sit ala laittaan 2. Ok, 3. Ok niin tajuaa.

Kokeilen! Kiitos.

Vierailija
19/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jättää. Moni on pinnallisesti ystävällisinen tai kohtelias, mutta sitten kuitenkin tuollaisella pommittamisella, vastavuoroisuuden puutteella tai piilovittuilemalla kertovat, että eivät kunnioita tai ota toista huomioon ollenkaan. En kokisi ollenkaan huonoa omatuntoa olla vastaamatta.

Minullakin päällimmäinen tunne viestittelystä on hämmennys. En tajua, miksi toinen koko ajan hokee tuota "mitä kuuluu" -juttua. Viestejä ei ole kiva saada, kun viestittely ei tunnu luontevalta.

Vierailija
20/28 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain yhdessä vaiheessa viikkoon kolmekin "mitä kuuluu?" Viestiä samalta henkilöltä, ärsytti ja jollain tapaa ahdisti kun tenttasi niin usein tekemisiäni. Ymmärsin että yksinäisyys ajoi sen ihmisen kirjoittelee mutta se alkoi mennä semmoseks että oli pakko vastata heti (kun mukamas tärkeää) ja ihan milloin vain(jopa yöllä)piti olla valmis kirjoittelee hänen kanssaan. 🙄

Rupesin sitten harvakseltaan vastailemaan ja odotin että laittoi useamman viestin ja vastasin kerralla kaikkeen..

No hän ei tykännyt harvakseltaan viestittelystä niin nyt saan olla rauhassa kun en hänen mielikseen suostunut 24/7 viestikamuks niin joudin mäkeen 😂 yllätyin siitä että minua ei haittaa tai harmita yhtään etten ole enää tekemisissä sen kanssa.

Näinhän sitä yleensä taitaa käydä silloin, kun ihmisillä eivät ns. kemiat kohtaa. Turha yrittää pelkästään miellyttää toista, jos ihmissuhde lähinnä vain kuormittaa itseä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä