Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka ei tunne yhtäkään itsemurhan tehnyttä?

Vierailija
24.04.2018 |

Siis sellaisia itsemurhan tehneitä, joiden kanssa olette olleet läheisestikin tekemisissä. Oma saldoni: yksi ystävä, kaksi tuttavaa, yksi sukulainen ja kolme työkaveria vuosien varrelta eri työpaikoista. Tiedän vielä useita muita itsemurhaan päätyneitä, mutta en ollut heidän kanssaan tekemisissä. Olen reilu nelikymppinen.

Mites muilla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa etten ole tuntenut yhtään. Yläasteella pari kaverinkaveria päätyi itsemurhaan, tiesin heidät ja molempien kanssa jonkun sanan vaihtanut, mutta en voi sanoa tunteneeni heitä.

Vierailija
22/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kukaan tuntemani ei ole sellaiseen ratkaisuun päätynyt 35-vuotisen elämäni aikana.

Toki siis tutuntuttuja ja sukulaisia on, mutta ei ketään jonka olisin henk.koht. tuntenut, saati ollut läheinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään lähteistä. Muutaman puolitutun tiedän.

Vierailija
24/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi, kaverini ja serkkuni.

N27

Vierailija
25/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tulivat äkkiä mieleen. Yksi moikkaustuttu hirttämällä parikymppisenä, serkkuni ex- mies ampumalla kolmivitosena eräs koulukaveri ampumalla nelikymppisenä, ja pari tuttua reilut parikymppisenä, toinen ilmeisesti ajoi tahallaan kolarin ja toinen hirtti itsensä. Nämä ovat tapahtuneet kolmenkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
26/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko n. 30 vuoden täysin kohtuuton viinankäyttö itsemurhaksi?

Vierailija
27/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Ystäväpiirini on laaja ja sukuakin piisaa, mutta itsemurhaa ei ole kukaan tehnyt, eikä toivottavasti teekään.

N31

Vierailija
28/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tuntee. Minä en.

Vierailija
29/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni on kaksi itsemurhaa, veljeni hirttäytyi ja mummo hukuttautui. Lisäksi yksi työn kautta tuttu ampui itsensä. Suomessa tehdään paljon itsemurhia, taisi olla isoimmat luvut väkilukuun suhtautettuna koko Euroopassa.. toisaalta voi olla, että Suomessa ne myös tilastoidaan paremmin, muissa maissa se on enemmän tabu ja kirjataan ehkä herkemmin onnettomuudeksi. 

30/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään, joka olisi tehnyt itsemurhan. Kuullut olen kyllä monenlaisista tapauksista, mutta tuntenut en ole yhtäkään.

Vierailija
31/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja ikää 43v

Vierailija
32/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen monia mutta en ketään kovin läheistä

Vierailija
33/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, nuoruuden tuttu, ainakin pari entistä oppilasta. Olen keski-ikäinen.

Vierailija
34/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Olen yli viisikymppinen. Yhden kaverin äidin tuttu oli kuulemma tehnyt itsarin, tämä kerrottiin mulle kaverin toimesta. Ja yksi naapuri yritti tehdä, en tuntenut häntä.