Työskentelen kuumissa tiloissa ja nyt tuli diagnoosiksi ruusufinni. Pitääkö tässä vaihtaa alaa?
Vai voiko lääkkeet korjata tilanteen? Naama tulehtuu helposti, kun tulee vähänkin lämpötilamuutoksia. Vaikka minulla on ihan hyvä kunto, niin vähänkin kun tulee hiki töissä, niin naama lehahtaa tulipunaiseksi ja myöhemmin sitten täyteen kipeitä kirveleviä näppylöitä. Hankalaa, kun työssä joudun ulkoilemaan kuumallakin ilmalla kesällä ja teen myös välillä siivoustöitä kuumissa asunnoissa. Nyt naama on niin hirveen näkönen, että hyvä kun kehtaan ulkona liikkua. Sain äsken lääkityksen ja toivon, että se tehoaa, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia kohtalotovereilta.
Kommentit (4)
Ikävä kuulla ja ikävä tauti. Minulla triggeröi kuumuus, kylmyys, stressi, mausteet, alkoholi ja sosiaaliset tilanteet yms. Kannattaa liittyä fb ruusufinni -ryhmään, jos on fb käytössä. Minulla triggerit ovat pysyvät, mutta osalla ne helpottaa/lievenee, kun lääkitys parantaa ihon. Itselläni on ruusufinnin 1-tyyppi eli punaisuutta ilman näppyjä.
PerSun ulinaa uliuliuliuliuli ööööh
Up