Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää pihin ihmisen kanssa?

Vierailija
24.04.2018 |

Luin iltiksestä juttua piheistä puolisoista ja tuli mieleen naispuolinen kaverini, joka arvostaa pihiyttä miehessään, koska hänen oma isänsäkin on ollut pihi. Tämä johti kaverini entisessä parisuhteessa mm. siihen, että kaveri ja hänen silloinen miehensä söivät eri ruokia kun kaveri opiskeli ja mies oli töissä. Kaveri siis halvempaa tavaraa ja miehellä oli omat ruokansa. Kaverini mielestä tämä oli ok, ja hyvä piirre miehessä. En itse ihan saanut kiinni ajatuksesta. Kertokaa, millaista on elämä pihin puolison kanssa? Harmittaako, vai onko hyvä juttu?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla kohtuullisesti omaisuutta ja tulot. Olemme vain molemmat luonteeltamme melko pihejä. Mutta emme koskaan paheksu toistemme hankintoja. Ennemminkin naureskelemme toisillemme, kun toinen on taas löytänyt jotain punalappuista tai muuta halpaa.

Minusta ongelma monissa suhteissa onkin ennemminkin tuo toisen kontrollointi, ei piheys itsessään.

Vierailija
22/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex olisi itse leikannut pitkät hiukseni lyhyeksi, koska laski montako kymppiä vuodessa säästää, jos käyttää vain palasaippuaa, ei shampoota ja hoitoainetta. Kyttäsi molempien rahat, yllättäen minun rahoillani elettiin, hänen omiaan säästettiin. Olisin voinut toki arvata jättää väliin jo silloin, kun pyysi bensarahaa ensitreffeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli pihi. Siihen tottui. Kävin kampaajalla vain kahdesti vuodessa yms. Ei hän tosin sairaalloisen pihi ollut.

Hyvä juttu oli, että kun hän vaihtoi minut lennosta toiseen 20 aviovuoden jälkeen, pystyin käteisellä ostamaan 200 000 euron asunnon. Vaikka perintöä oli tullut vain tuhansissa, ja kunnalla oltiin molemmat töissä.

Kaksi kertaa vuodessa? Eikö kertakin riitä tai johonkin juhliin kerta/vuoteen?

Sinkkumies

Vierailija
24/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kivaa. Juokse vielä jos voit. Olen itsekin säästäväinen ja harkitsen ostoksiani, mutta mielestäni elämä ei ole kivaa jos tarvitsee moittia sitä, jos pari kertaa kuussa käy ulkona edullisesti syömässä tai menee joskus hierojalle. Sellaisesta meillä riideltiin, ja molemmat tienasivat omat hyvät rahansa ja yhteiset kulut menivät puoliksi. Pihit ihmiset tykkäävät kontrollista ja puolison (omien) rahojen käytön kontrollointi menee mielestäni kyllä liian pitkälle.

Taidan olla pihi. Olkapää on ollut kipeä jo vuoden. Olen harkinnut, jos nyt sitten maksaisin elämäni ensimmäisen kerran hierojasta.

Toisaalta, eihän tästä kukaan muu kärsi, kuin minä ..

Sinkkumies

Vierailija
25/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli pihi. Siihen tottui. Kävin kampaajalla vain kahdesti vuodessa yms. Ei hän tosin sairaalloisen pihi ollut.

Hyvä juttu oli, että kun hän vaihtoi minut lennosta toiseen 20 aviovuoden jälkeen, pystyin käteisellä ostamaan 200 000 euron asunnon. Vaikka perintöä oli tullut vain tuhansissa, ja kunnalla oltiin molemmat töissä.

Sinkkumies

Riittää, jos haluaa olla tapetin värinen.

Minun nykyinen mieheni kannustaa minua käymään kampaajalla, ja käyn kolmen kuukauden väkein. Tämän - ja muidenkin asioiden lisäksi - olen muuttunut eron jälkeen niin paljon, ettei eksäni edes tunnista minua kadulla.

Vierailija
26/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Minun nykyinen mieheni kannustaa minua käymään kampaajalla, ja käyn kolmen kuukauden väkein. Tämän - ja muidenkin asioiden lisäksi - olen muuttunut eron jälkeen niin paljon, ettei eksäni edes tunnista minua kadulla.

Eksäni teki kavereidensa kanssa niin, että he tekivät vuorotellen toisilleen kampauksen. Siihen sitten silloin tällöin pari kertaa vuodessa kampaajalle, niin aina näyttivät hyvältä.

Sinkkumies

Vierailija
27/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minä arvostan säästäväisyyttä mutta liika on liikaa. Kaverillani on pihi mies, eivät voi koskaan edes matkustella kun se on kuulema vain rahan tuhlaamista. Yhden kylpyläloman voivat tehdä vuosittain ja maks yksi päivä, muu on tuhlausta. Kaikesta säästetään. Ja kyseessä on kuitenkin hyvätuloinen perhe, vuositulot pitkälle yli 100 t. Myös auto ikivanha romukasa. Olen itsekin säästäväinen mutta mielelläni kuitenkin käytän rahoja johonkin mukavaan joskus, sitä varten töissä kuitenkin käydään.

Totta. Miksi siellä töissä käydään, jos ei pääasiassa ikinä voi sitten tehdä mitään kivaa? Mikä elämän tarkoitus silloin on?

Vierailija
28/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä ei varsinaisesti ole taloudellista hätää, eiköhän jokainen saa ihan itse päättää kuinka usein haluaa käydä kampaajalla.

Vierailija
29/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minä arvostan säästäväisyyttä mutta liika on liikaa. Kaverillani on pihi mies, eivät voi koskaan edes matkustella kun se on kuulema vain rahan tuhlaamista. Yhden kylpyläloman voivat tehdä vuosittain ja maks yksi päivä, muu on tuhlausta. Kaikesta säästetään. Ja kyseessä on kuitenkin hyvätuloinen perhe, vuositulot pitkälle yli 100 t. Myös auto ikivanha romukasa. Olen itsekin säästäväinen mutta mielelläni kuitenkin käytän rahoja johonkin mukavaan joskus, sitä varten töissä kuitenkin käydään.

Totta. Miksi siellä töissä käydään, jos ei pääasiassa ikinä voi sitten tehdä mitään kivaa? Mikä elämän tarkoitus silloin on?

Nin, ja mitä jos kuolet huomenna? Itään ei täältä mukaan saa.

Vierailija
30/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex olisi itse leikannut pitkät hiukseni lyhyeksi, koska laski montako kymppiä vuodessa säästää, jos käyttää vain palasaippuaa, ei shampoota ja hoitoainetta. Kyttäsi molempien rahat, yllättäen minun rahoillani elettiin, hänen omiaan säästettiin. Olisin voinut toki arvata jättää väliin jo silloin, kun pyysi bensarahaa ensitreffeillä.

Ai lyhyet hiukset voi pestä palasaippualla :D ? Ehkä voisi myös pukeutua perunasäkkiin niin ei menisi vaatteisiin rahaa. Ehkäpä olit tosi nuori kun tapasitte, mä ainakin nyt aikuisena heivaisin saman tien miehen, joka alkaisi multa kinuamaan bensarahaa treffeillä. En toki myöskään itse kyselisi bensarahaa jos olisin treffeillä kuskina.

Vierailija
31/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän hallitsi myös sun rahankäyttöäsi, ei ainoastaan yhteisiä menoja? Aika hurjaa.

Ensimmäiset viisi vuotta minä opiskelin ja seuraavat viisi vuotta olin lasten kanssa kotona. Ei minulla ollut tuloja. Ja kun hän itse kantoi kaikki rahansa perheen hyväksi,niin minä vastavuoroisesti osallistuin rahan säästämiseen sen osalta kuin voin, eli säästämällä kuluissa.

Kymmenessä vuodessa minä itsekin kasvoin pihiksi. Kun aloin samaan palkkaa, se jäi kokonaan säästöön.

Good girl, ja kun kasvat henkisesti vahvemmaksi, niin ymmärrät ettet ole menettänyt

_yhtään mitään_.

Sinkkumies

Vierailija
32/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sinkkumies mee pois, sä tuut aina pilaan kaikki ketjut.

Vierailija
33/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän hallitsi myös sun rahankäyttöäsi, ei ainoastaan yhteisiä menoja? Aika hurjaa.

Ensimmäiset viisi vuotta minä opiskelin ja seuraavat viisi vuotta olin lasten kanssa kotona. Ei minulla ollut tuloja. Ja kun hän itse kantoi kaikki rahansa perheen hyväksi,niin minä vastavuoroisesti osallistuin rahan säästämiseen sen osalta kuin voin, eli säästämällä kuluissa.

Kymmenessä vuodessa minä itsekin kasvoin pihiksi. Kun aloin samaan palkkaa, se jäi kokonaan säästöön.

Good girl, ja kun kasvat henkisesti vahvemmaksi, niin ymmärrät ettet ole menettänyt

_yhtään mitään_.

Sinkkumies

En ajattelekaan, että olisin paljoa menettänyt, sillä nykyään olen naimisissa anteliaan miehen kanssa. Hän ei todellakaan ole pihi.

Näin kasvamisen kautta olen oppinut, pihiys ei liity pelkästään rahaan, vaan kaikkeen. Se on yleinen asenne, joka versoo vaille jäämisen tunteesta. Ja kun ihminen on kokenut saavansa paljon,,hän pystyy myös antamaan kaikille muille kaikkea. Ei tarvitse pitää asioita itsellään, vaan kaikkea on vara jakaa. Oli kyse rahasta, kiitoksesta, kehusta tai avusta.

Vierailija
34/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan iäkästä isääni, joka on sairaalloisen pihi. Mihinkään ei saisi kuluttaa rahaa. Itse jäin työttömäksi ja elän itse köyhänä. Isälläni on hyvä eläke ja rahaa pankissa, mutta mitään ei saisi käyttää. Jokaisesta maitopurkista, pesuaineesta on käytävä hirvittävä taistelu. Kuitenkin hänen mielestään minun on velvollisuus auttaa häntä.

Miksi suostut tuohon? Sano suorat sanat ukolleja jätä selviytymään itsekseen. Typeryyttä ei tatvotse ruokkia.

No niiden rahojen takia tietysti. Olen miettinyt pääni puhki että miks vanhusten annetaan olla täällä niin mulkkuja, enkä ole keksinyt muuta selitystä. Valaiskaa joku toki jos keksitte.

Vierailija
35/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todellisesta elämästä kertominen on pilaamista. Jotkut haluavat vain leijua somepilvessä.

Mikä sua nyt minussa haittaa?

Sinkkumies

Vierailija
36/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan iäkästä isääni, joka on sairaalloisen pihi. Mihinkään ei saisi kuluttaa rahaa. Itse jäin työttömäksi ja elän itse köyhänä. Isälläni on hyvä eläke ja rahaa pankissa, mutta mitään ei saisi käyttää. Jokaisesta maitopurkista, pesuaineesta on käytävä hirvittävä taistelu. Kuitenkin hänen mielestään minun on velvollisuus auttaa häntä.

Miksi suostut tuohon? Sano suorat sanat ukolleja jätä selviytymään itsekseen. Typeryyttä ei tatvotse ruokkia.

No niiden rahojen takia tietysti. Olen miettinyt pääni puhki että miks vanhusten annetaan olla täällä niin mulkkuja, enkä ole keksinyt muuta selitystä. Valaiskaa joku toki jos keksitte.

Kyllä minä tiedän miksi. Jumala koettelee sinua.

Sinkkumies

Vierailija
37/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Taloudellisesta vaimosta edustusvaimoksi.

Vierailija
38/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todellisesta elämästä kertominen on pilaamista. Jotkut haluavat vain leijua somepilvessä.

Sinkkumies

En jatka tätä keskustelua tämä pidemmälle, mutta sä olet usein aika veemäinen ja provosoiva ja suhteellisen ilkeä. Ehkä et oikeasti, mutta täällä kyllä. Tuot huonoa fiilistä keskusteluihin. Ehkä saat siitä iloa.  Omat mielipiteensä voi ilmaista selkeästi ja suoraan, mutta tapoja on monia. Päätän tämän keskustelun osaltani tähän, en jää jankille.

Vierailija
39/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_yhtään mitään_.

Sinkkumies

En ajattelekaan, että olisin paljoa menettänyt, sillä nykyään olen naimisissa anteliaan miehen kanssa. Hän ei todellakaan ole pihi.

Näin kasvamisen kautta olen oppinut, pihiys ei liity pelkästään rahaan, vaan kaikkeen. Se on yleinen asenne, joka versoo vaille jäämisen tunteesta. Ja kun ihminen on kokenut saavansa paljon,,hän pystyy myös antamaan kaikille muille kaikkea. Ei tarvitse pitää asioita itsellään, vaan kaikkea on vara jakaa. Oli kyse rahasta, kiitoksesta, kehusta tai avusta.

Olet hyvässä alussa. Jalosta ja kasvata itsestäsi vielä enemmän.

(oikeasti) Ystävällisesti,

Sinkkumies

Vierailija
40/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

En jatka tätä keskustelua tämä pidemmälle, mutta sä olet usein aika veemäinen ja provosoiva ja suhteellisen ilkeä. Ehkä et oikeasti, mutta täällä kyllä. Tuot huonoa fiilistä keskusteluihin. Ehkä saat siitä iloa.  Omat mielipiteensä voi ilmaista selkeästi ja suoraan, mutta tapoja on monia. Päätän tämän keskustelun osaltani tähän, en jää jankille.

Sä tuomitsit mut kaikesta mitä _en_ ole tehnyt tässä ketjussa?

Odotan jonkinlaista anteeksipyyntöä.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme