Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää pihin ihmisen kanssa?

Vierailija
24.04.2018 |

Luin iltiksestä juttua piheistä puolisoista ja tuli mieleen naispuolinen kaverini, joka arvostaa pihiyttä miehessään, koska hänen oma isänsäkin on ollut pihi. Tämä johti kaverini entisessä parisuhteessa mm. siihen, että kaveri ja hänen silloinen miehensä söivät eri ruokia kun kaveri opiskeli ja mies oli töissä. Kaveri siis halvempaa tavaraa ja miehellä oli omat ruokansa. Kaverini mielestä tämä oli ok, ja hyvä piirre miehessä. En itse ihan saanut kiinni ajatuksesta. Kertokaa, millaista on elämä pihin puolison kanssa? Harmittaako, vai onko hyvä juttu?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI todellakaan ole hyvä juttu. 

Vierailija
2/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos joutuu olemaan pihi taloudellisten vaikeuksien takia, muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheyden ja säästäväisyyden raja on häilyvä. Piheyttä en arvosta, kohtuullista säästäväisyyttä kyllä. Parisuhteessa ollaan tiimi, kuvatunlainen tilanne oman rakastetun ihmisen kanssa kuulostaa joltain huonolta sketsiltä.

Vierailija
4/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväinen ostaa ehkä yksinkertaista ruokaa, mutta jakaa vähästään muille.

Pihi syö säästäväisenkin ruuat, jos voi.

Vierailija
5/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan iäkästä isääni, joka on sairaalloisen pihi. Mihinkään ei saisi kuluttaa rahaa. Itse jäin työttömäksi ja elän itse köyhänä. Isälläni on hyvä eläke ja rahaa pankissa, mutta mitään ei saisi käyttää. Jokaisesta maitopurkista, pesuaineesta on käytävä hirvittävä taistelu. Kuitenkin hänen mielestään minun on velvollisuus auttaa häntä.

Vierailija
6/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hirveetä. Otetaan esimerkiksi anoppi. Pöydässä on tarjottavaa jos jonkinmoista, mutta saat ottaa vain yhtä sorttia. Valitapa nyt siitä. 

Vierailija
7/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kivaa. Juokse vielä jos voit. Olen itsekin säästäväinen ja harkitsen ostoksiani, mutta mielestäni elämä ei ole kivaa jos tarvitsee moittia sitä, jos pari kertaa kuussa käy ulkona edullisesti syömässä tai menee joskus hierojalle. Sellaisesta meillä riideltiin, ja molemmat tienasivat omat hyvät rahansa ja yhteiset kulut menivät puoliksi. Pihit ihmiset tykkäävät kontrollista ja puolison (omien) rahojen käytön kontrollointi menee mielestäni kyllä liian pitkälle.

Vierailija
8/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole pihimpi kuin nainen , joka käyttää palkkatulojaan :D  (pikavippiprinsessat tuhlailee kun ei mole tehnyt mitään rahojen eteen)

Vierailija
9/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyva antaa vahastaan, paha ei paljostakaan

Vierailija
10/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jossain on hurjan pitkä ketju aiheesta.

Vierailija
11/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan hirveetä. Otetaan esimerkiksi anoppi. Pöydässä on tarjottavaa jos jonkinmoista, mutta saat ottaa vain yhtä sorttia. Valitapa nyt siitä. 

Siis miten tuo anoppi ilmaisee sen, ettei niitä ruokia saa ottaa?

Vierailija
12/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kivaa. Juokse vielä jos voit. Olen itsekin säästäväinen ja harkitsen ostoksiani, mutta mielestäni elämä ei ole kivaa jos tarvitsee moittia sitä, jos pari kertaa kuussa käy ulkona edullisesti syömässä tai menee joskus hierojalle. Sellaisesta meillä riideltiin, ja molemmat tienasivat omat hyvät rahansa ja yhteiset kulut menivät puoliksi. Pihit ihmiset tykkäävät kontrollista ja puolison (omien) rahojen käytön kontrollointi menee mielestäni kyllä liian pitkälle.

Puolison rahojen kontrollointi lienee jo sitten sitä taloudellista väkivaltaa, joka on lähisuhdeväkivallan muoto.

Vierailija
13/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pihi tarjoaisi monenlaista, pilallehan ne menevät jos ei niitä kukaan syö? Ei varmasti edes avaisi pakettia ja kiikuttaisi pöytään tarjolle alunperinkään.

Vierailija
14/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata lisääntyä pihin miehen kanssa! Siinä saa lapsi kokea lama-ajan puutetta täysillä, sairastaa ja vaikka mitä, ilman että isäänsä juuri kiinnostaa.

Vierailija
15/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni oli pihi. Siihen tottui. Kävin kampaajalla vain kahdesti vuodessa yms. Ei hän tosin sairaalloisen pihi ollut.

Hyvä juttu oli, että kun hän vaihtoi minut lennosta toiseen 20 aviovuoden jälkeen, pystyin käteisellä ostamaan 200 000 euron asunnon. Vaikka perintöä oli tullut vain tuhansissa, ja kunnalla oltiin molemmat töissä.

Vierailija
16/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli pihi. Siihen tottui. Kävin kampaajalla vain kahdesti vuodessa yms. Ei hän tosin sairaalloisen pihi ollut.

Hyvä juttu oli, että kun hän vaihtoi minut lennosta toiseen 20 aviovuoden jälkeen, pystyin käteisellä ostamaan 200 000 euron asunnon. Vaikka perintöä oli tullut vain tuhansissa, ja kunnalla oltiin molemmat töissä.

Siis hän hallitsi myös sun rahankäyttöäsi, ei ainoastaan yhteisiä menoja? Aika hurjaa.

Vierailija
17/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan iäkästä isääni, joka on sairaalloisen pihi. Mihinkään ei saisi kuluttaa rahaa. Itse jäin työttömäksi ja elän itse köyhänä. Isälläni on hyvä eläke ja rahaa pankissa, mutta mitään ei saisi käyttää. Jokaisesta maitopurkista, pesuaineesta on käytävä hirvittävä taistelu. Kuitenkin hänen mielestään minun on velvollisuus auttaa häntä.

Miksi suostut tuohon? Sano suorat sanat ukolleja jätä selviytymään itsekseen. Typeryyttä ei tatvotse ruokkia.

Vierailija
18/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän hallitsi myös sun rahankäyttöäsi, ei ainoastaan yhteisiä menoja? Aika hurjaa.

Ensimmäiset viisi vuotta minä opiskelin ja seuraavat viisi vuotta olin lasten kanssa kotona. Ei minulla ollut tuloja. Ja kun hän itse kantoi kaikki rahansa perheen hyväksi,niin minä vastavuoroisesti osallistuin rahan säästämiseen sen osalta kuin voin, eli säästämällä kuluissa.

Kymmenessä vuodessa minä itsekin kasvoin pihiksi. Kun aloin samaan palkkaa, se jäi kokonaan säästöön.

Vierailija
19/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää?

Vierailija
20/54 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä arvostan säästäväisyyttä mutta liika on liikaa. Kaverillani on pihi mies, eivät voi koskaan edes matkustella kun se on kuulema vain rahan tuhlaamista. Yhden kylpyläloman voivat tehdä vuosittain ja maks yksi päivä, muu on tuhlausta. Kaikesta säästetään. Ja kyseessä on kuitenkin hyvätuloinen perhe, vuositulot pitkälle yli 100 t. Myös auto ikivanha romukasa. Olen itsekin säästäväinen mutta mielelläni kuitenkin käytän rahoja johonkin mukavaan joskus, sitä varten töissä kuitenkin käydään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi