Surkeimmat huijausyritykset, joita olette kohdanneet?
Sekä netti- että muut huijaukset käy. Minua on ainakin yritetty huijata Helsingin rautatieasemalla useaan otteeseen antamaan "rahaa junalippuun". Raha tietysti luvataan maksaa takaisin heti kuin pyytäjä pääsee kotiinsa Ouluun, jonne hän on kuulemma lompakkonsa unohtanut. Ei ole rahaa tippunut.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset kusettavat jatkuvasti esim Kelassa ja verottajalla.
En noista tiedä, mutta TE-toimistossa kiusataan ja kyykytetään.
Vierailija kirjoitti:
Töissä yrittävät aina huijata tekemään enemmän töitä. Joskus oon mennyki lankaan😢
Mä kostan aina kaksin verroin kun huomaan että pomo on kusettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä yrittävät aina huijata tekemään enemmän töitä. Joskus oon mennyki lankaan😢
Terve työnantaja-työntekijäsuhde teillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve työnantaja-työntekijäsuhde teillä...
Minä en ainakaan haluaisi olla hetkeäkään töissä paikassa, jossa työnantaja kusettaa. Toisaalta ymmärrän hyvin, ettei työnantajakaan halua katsella kusettavaa työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Joku ulkomaalainen mies tuli kadulla kauppaamaan mulle auton takakontista jotain "aitoja italialaisia takkeja". Hän oli olevinaan joku muotisuunnittelija joka on tullut Suomeen messuille ja halusi päästä takeista eroon ennen paluulentoa, koska ei halua maksaa niistä takeista ekstraa. Pyysi jotain 300e kuudesta takista, jotka on kaikki paljon paljon arvokkaampia ja että varmana saisin sen 300 takaisin kun myisin ne takit. No, eipä ole mulla 300e heittää tuiki tuntemattomalle takkeja vastaan, eikä mulla ole markkinoitakaan noille takeille, niin että kieltäydyin kohteliaasti ja jatkoin matkaani.
Tämän tarinan olen kuullut ennenkin. Taitaa olla joku sarjahuijari.
Verottajan nimissä lähetettiin huonolla suomella kirjoitettu sähköposti, jossa pyydettiin pankkitietoja. Tästä taisi olla lehdissäkin.
SDP yritti huijata äänestämään lupaamalla koulutusta, hyvää hoitoa jne... en äänestänyt.
Meneekö joku oikeasti noihin nigerialaiskirjeisiin?
Olin myymässä autoa nettiautossa, joku englantilainen eversti sanoi että hän maksaa tilinneni pyytämäni summan ja rahikulut jne.
Sanoin että olen r-asisti, enkä myy ulkomaalaiselle mitään...
Automees kirjoitti:
Olin myymässä autoa nettiautossa, joku englantilainen eversti sanoi että hän maksaa tilinneni pyytämäni summan ja rahikulut jne.
Sanoin että olen r-asisti, enkä myy ulkomaalaiselle mitään...
Kai sinun piti ensin maksaa jotain hallintokuluja?
Sijoitusyhtiöstä soittivat ja pyysivät kahville. En mennyt. Hyvä niin, koska sama sijoitusyhtiö on ollut paljon otsikoissa kokemattomien sijoittajien huijaamisesen takia.
Eräs tuttava lainasi autoani , hän ajoi ylinopeutta autollani . Tästä sakko , joka tietysti tuli minulle kun olen auton omistaja.
Kun ehdotin että hänen pitäisi maksaa tuo sakko ,ehdotti hyvää ideaa. Tehdään paperit , että auton omistajuus siirtyy hänelle. Silloin sakkokin siirtyy hänen nimiinsä.
No en tähän suostunut. Kävin poliisilaitoksella selvittämässä että en itse ajanut autoa ja nopeuskameran ottamassa kuvassa olevan henkilön tiedot annoin.
Ei ole sen jälkeen yhteyttä pitänyt, onneksi.
Kokoomus ja keskusta vetävät nenästä tyhmiä massoja, jotka uskovat että nyt maamme pelastuu heidän vedätyksellään!
Kaksi nuorta tyttöä yritti lainata puhelintani, sanoin, että tää on työnantajan puhelin ja liikenne tarkkaan valvottua, luovuttivat. Olisivat todennäköisesti kipaisseet tiehensä puhelimeni mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi nuorta tyttöä yritti lainata puhelintani, sanoin, että tää on työnantajan puhelin ja liikenne tarkkaan valvottua, luovuttivat. Olisivat todennäköisesti kipaisseet tiehensä puhelimeni mukanaan.
Jotkut ulkomaalaiset tekevät tuota samaa Helsingin keskustassa.
AV-Suomi niminen höyrypesurifirma huijaa ihmisiä sopimaan tuote-esittelyn kotiinsa. Vanhemmilleni olivat soittaneet, että ovat ”voittaneet ilmaisen siivouksen”. Juuri näillä sanoilla. Vanhempani eivät halunneet ketään kotiinsa siivoamaan (vanhan kansan ihmisiä), mutta äitini keksi että minä voisin palkinnosta ilahtua. Sai valita tuleeko uuninpesu tai lattian pesu kemikaalittomalla höyrypesulla. Sovittiin kivilattian pesu ja firman edustaja kysyi lattian mitatkin. Sovittua aikaa piti kertaalleen siirtää ja silloinkin langan päässä puhuttiin nimenomaan sovitusta lattian pesusta. Haistoin kyllä hiukan palaneen käryä hommassa enkä kovasti yllättynyt, kun ”siivooja” saapui paikalle ja alkoi pitää tuoteesittelyä. Kerroin heti, että en osta mitään, mutta lattia pitää pestä kuten on sovittu. Esittelijä oli muka ihmeissään, että näinkö oli markkinoitu. Ja ei tietenkään koko lattiaa ehdi pestä. No pesi sentään puolet ja hankalimmat kohdat etenkin tuli kuin uudet, mutta melko tökeröä touhua firmalta tuo miten esittelyjään ihmisille markkinoivat.
Vierailija kirjoitti:
AV-Suomi niminen höyrypesurifirma huijaa ihmisiä sopimaan tuote-esittelyn kotiinsa. Vanhemmilleni olivat soittaneet, että ovat ”voittaneet ilmaisen siivouksen”. Juuri näillä sanoilla. Vanhempani eivät halunneet ketään kotiinsa siivoamaan (vanhan kansan ihmisiä), mutta äitini keksi että minä voisin palkinnosta ilahtua. Sai valita tuleeko uuninpesu tai lattian pesu kemikaalittomalla höyrypesulla. Sovittiin kivilattian pesu ja firman edustaja kysyi lattian mitatkin. Sovittua aikaa piti kertaalleen siirtää ja silloinkin langan päässä puhuttiin nimenomaan sovitusta lattian pesusta. Haistoin kyllä hiukan palaneen käryä hommassa enkä kovasti yllättynyt, kun ”siivooja” saapui paikalle ja alkoi pitää tuoteesittelyä. Kerroin heti, että en osta mitään, mutta lattia pitää pestä kuten on sovittu. Esittelijä oli muka ihmeissään, että näinkö oli markkinoitu. Ja ei tietenkään koko lattiaa ehdi pestä. No pesi sentään puolet ja hankalimmat kohdat etenkin tuli kuin uudet, mutta melko tökeröä touhua firmalta tuo miten esittelyjään ihmisille markkinoivat.
Tuollaisia firmoja on muitakin.
Kaikki netin vertailukoneet. Mukaan pääsee vain, jos maksaa koneen ylläpitäjälle mukaaanpääsystä. Eivät näytä kaikkien tuotteiden hintoja.
Facebookissa kiersi huijaus, jossa kerrottiin yhdellä klikkauksella voivan voittaa 500 euron Prisman lahjakortin. Klikkaus vei virussivustolle.
Viranomaiset kusettavat jatkuvasti esim Kelassa ja verottajalla.