Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä näistä syistä uskot vaikuttavan eniten syntyvyyden laskuun?

Vierailija
24.04.2018 |

Mitä arvelette suurimmaksi syyksi

Minkä näistä syistä uskot vaikuttavan eniten syntyvyyden laskuun?

Vaihtoehdot

Kommentit (460)

Vierailija
361/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut kenen mielestä tämä ei ole ongelma? Suomi tyhjä, maapallo täynnä. Nähkää isompi kuva

Vierailija
362/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi vapaaehtoinen lapsettomuus teilataan itsekkääksi valinnaksi. Objektiivisesti katsottuna se on ehkä epäitsekkäin valinta, jonka tällä hetkellä voi tehdä. Katsotaan vähän omaa napaa ja aikajanaa pidemmälle. Maapallo ei kestä kaikkien tämänhetkisten ihmisten kuormitista, saati sitten lisäksi heidän jälkeläistensä. On täysin normaalia, että jotkut eivät halua tässä maailmantilanteessa lisääntyä, jotta ihmislaji säilyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä on hankkia lapsia, kuluttava maasturi ja iso tontti. Sitten ravata prismassa ja hoplopissa ylipainoisen vaimon kanssa. Ei kiitos!

Vierailija
364/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni perustaisin perheen kun löytyisi vain se nainen joka haluaisi sen minun kanssani myös perustaa. Itsellä siis syy se ettei löydy sellaista puolisoa. Edellinen ei halunnutkaan lapsia.

M35

Vierailija
365/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35, minä ainakin haluaisin lapsia. Itsellä on ollut niin niiden 2 miehen kanssa joiden kanssa olen seurustellut, että miehet eivät ole halunneet lapsia. Itsellä alkaa taas tuntua siltä että kohta pitäisi alkaa yrittää lapsen saantia, koska 30 vuoden ikä lähestyy. En ymmärrä myös miksi monet ajattelee että lapset pilaavat elämän, kyllä lastenkin kanssa voi matkustaa, nauttia elämästä yms. Ja lapset rikastuttavat elämää.

N27

Vierailija
366/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällähetkellä työtön, joten olen yhteiskunnan pohjasakkaa, eikä minulla ole oikeutta lisääntyä, eihän köyhät saa lisääntyä. Tuntuu että tällainen ajatusmaailma on todella monella. Pitäisi olla kunnon työ, jossa kunnon palkka, plus vakityö. Poika ystävä kyllä hyvä palkkaisessa duunissa on, mutta ei se taida rittää. Pitäisi niitä omia tuloja olla. Äitiyspäiväraha kun olisi todella pieni, jos nyt lapsi tulisi. Ennen oli ihan normaalia, että naiset oli kotiäitejä nykyään se ei tunnu olevan ok. Lisäksi nykyään lasten kasvatus on niin erilaista. 90-luvun alussa kukaan ei katsonut kieroon, kun kulki jossain halpis vaatteissa, vaatteet ei ollut syy kiusaamiseen, nykyään pitäisi olla rahaa vuodessa ihän älyttömästi, jotta lapsen edes pystyy tässä yhteiskunnassa kasvattamaan.

Vierailija
367/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yhteiskunnassa jotain vikaa jos lasta ei voi tavallisilla tai pienillä tuloilla kasvattamaan. Myös se ilmiö on nykyään että moni pelkää perheen perustamista.

Vierailija
368/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35, mitä toiveita sinulla on naiselle? Itse olen joutunut jo monta kertaa pettymään miehessä siihen ettei tämä halua lapsia joko "vielä " tai ei ollenkaan.

N27

Vierailija
369/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti M35 ja N27 löytävät nyt toisensa. :)

Vierailija
370/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä on hankkia lapsia, kuluttava maasturi ja iso tontti. Sitten ravata prismassa ja hoplopissa ylipainoisen vaimon kanssa. Ei kiitos!

Kuluttava maasturi on jees, samoin myös iso tontti on jees, mutta prismassa & HopsLopsissa ravaaminen, ylipainoinen vaimo ja varsinkin se kersa ovat ehdoton HYI YÖK PTHYI YÖKS !!!!!

Vierailija
371/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun puute. Sitä myöten syrjäytyminen. Naiset taasen saavat miesvaltaisilla aloilla työpaikan, jos ovat kauniita. Antavat varmasti pillua siel työhaastikses

M32. 

Vierailija
372/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi kansoitetaan ählämipaskanaamoilla joten siksi!!herätkää jo. Ei kukaan halua lapsiaan raiskattavakssynnyttää.

+1  sama täällä en aio koskaan hyväskyä tätä!

Vierailija
373/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi kansoitetaan ählämipaskanaamoilla joten siksi!!herätkää jo. Ei kukaan halua lapsiaan raiskattavakssynnyttää.

tän vuoksi jätän lapset tekemättä myös,minun mielenosoitukseni,kiitti v*****i vaan suomen pilaamisesta! oli tämä hyvä maa joskus!

Vierailija
374/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lapsia, mutta mies ei halua vielä. Olen vasta 22v. Mies haluaa joskus 30v+ vasta. Hyväksyn tämän koska haluan kuitenkin olla miehen kanssa. Ero ei tulisi kysymykseenkään. Jos en saakaan lapsia, niin olen sitten saamatta.

Vierailija
375/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko suomalaiset laittaa etusijalle? Suomalaisilta vaan leikataan ja leikataan ja toisille kyllä rahaa löytyy, tiedätte keille....

Ja se rikosten määrä mitä ne tekee . Ihan oikeasti! En yhtään ihmettele syntyvyyden laskua :(

Ja tuomiot on ihan naurettavia!!!!!

he herää tähän asiaan sitten vasta kun on liian myöhäistä jos hallituksen lampaita edes kiinnostaakaan ja kun ne on rikkaita niin voivat halutessaan muuttaa pois suomesta kun ovat ensin paskoneet sen

Vierailija
376/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet vanhoillislestadiolaiset hyväksyvät nykyisin ehkäisyn käytön. Etenkin eteläsuomessa

Vierailija
377/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset oppinu ajattelemaan et ei tähä maailmaa lapsii kannata hankkia?

Vierailija
378/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet vanhoillislestadiolaiset hyväksyvät nykyisin ehkäisyn käytön. Etenkin eteläsuomessa

Ja muut ei tee ollenkaan lapsia koska ei halua leimautua lestaksi

Vierailija
379/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disneyn piirretyt

Vierailija
380/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta lapsia, koska on kivempi tienata rahaa, bilettää ja matkustaa. Elää ns. high lifea. :D tai jos ikinä lapsia ryhdytään tekemään, yksikin riittää.