Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä näistä syistä uskot vaikuttavan eniten syntyvyyden laskuun?

Vierailija
24.04.2018 |

Mitä arvelette suurimmaksi syyksi

Minkä näistä syistä uskot vaikuttavan eniten syntyvyyden laskuun?

Vaihtoehdot

Kommentit (460)

Vierailija
341/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on syyllisiä. Nykyään tuntuu että kaikille on Turn off kun ei ole työelämässä. Minullahan olisi nimenomaan aikaa lapsille.

Vierailija
342/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin eniten ääniä saanut vaihtoehto: ihmisiä ei vaan enää kiinnosta lasten hankinta. Ja ne jotka ovat hankkineet, odottavat kuin kuuta nousevaa että lapset kasvavat ja lentävät pois pesästä että voivat elää omaa elämäänsä.

onnellinen vela 51v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listalta puuttui tämä:

- naisten itsekkyys

Se on ylivoimaisesti suurin syy. Vikaa etsitään kaikkialta yhteiskunnasta ja tottakai myös miehistä, mutta ei sitä syytä tarvitse tuon kauempaa etsiä. 

Kun tämän syyn ottaa esille, tulee aina valtavasti alapeukkuja. Se todistaa, että suurin syy on juuri tuo.

Hoitakaa naiset velvollisuutenne.

Itsekkyys? Mikä ihmeen itsekkyys? Tuntuu kuin olisin jotenkin velvollinen vastaamaan tekemisistäni syntymättömälle lapselleni, jota ei koskaan tule olemaan. Jos minulla olisi lapsi ja laiminlöisin sen kokonaan niin silloin olisin itsekäs. Mutta en silloin kun minulla ei sellaista ole eikä tule. Ja ketä kohtaan tuo velvollisuus on? Suomen valtiota vai ketä? Enkä ylipäätään käsitä miksen saisi "viettää pidennettyä nuoruutta". Tykkään elämästäni tällaisena, olen vapaa tekemmän mitä tykkään ja lapset eivät ole taakkana. Joku tykkää lapsiperheelämästä, minä en.

Vierailija
344/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on lapsirakas insinöörimies jonka puoliso ei lapsia halua. Varallisuutta on hankittu ja varma työpaikka esimiesasemassa. Ei jatku suku minulla.

Älä aikuinen mies pillitä kuin elli, ole onnellinen että olet löytänyt tuollaisen rotunaisen. Nuo ovat meinaan harvinaisuudessan tryffeli-tasoa.

Vierailija
345/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin huono työllisyystilanne, koska se oli noista lähinnä sitä omaa mielipidettä, eli taloudellinen epävarmuus. Vaikka olisi töissäkin, potkut voi tulla koska tahansa ja uutta työtä voi olla vaikea löytää. 

Suomalaiset ovat itsekkäitä. Maahan muuttajat tekevät enemmän lapsia koska rakkaus on materiaaliaa tärkeämpää

Vierailija
346/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltanut pitää lasta vaan tein abortin 40 vuotiaana 10 raskausviikko.. Edellisen suhteen traumat pelottivat niin paljon, että oikeasti pelkäsin että multa viedään lapsi.

Olen ollut koko elämäni hyvä äiti, hankkinut maisteritutkinnon ja tehnyt töitä. Mä en uskaltanut synnyttää lasta tähän maahan. :(

Vierailija
347/460 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen mies ei halua lapsia "vielä" ja en ole löytänyt tähän mennessä muutakaan miestä joka oikeasti haluaa lapsia.

N27

Vierailija
348/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei suostu lasten tekon, naiset lykkää miehen tahdosta kunnes huomataan ettei enään onnistukkaan.

Vierailija
349/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eivät kelpaa.Rahan ahneus.

Vierailija
350/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäluokassani 1989 syntyneet naiset ovat kyllä valmistuneet, mutta työtilanne on epävarma pätkätöineen. Ei siihen uskalla lapsia tehdä.

Vierailija
351/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989 syntyneillä olisi nyt ihan hyvä aika tehdä lapsia. Ihmettelen joskus miten ennen on hankittu lapsia vaikka olisi oltu vaatimattomissa töissä ja vieläpä nuorena... Toinen mummoni oli esim. Siivooja ja miehensä joku duunari ja heillä oli 6 lasta ja iso omakotitalo ison kaupungin keskustassa hyvällä paikalla. Itse voisin hyvin hankkia lapsia, opiskelen vielä mutta kohta valmis, töitä on ja mies mutta mies ei halua lapsia. Miehellä vakituinen työ. Itse olen 27 ja kohta alkaa biologinen kello tikittää.

N27

Vierailija
352/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu nainen ja minulle kelpaa ammattikoulun käynyt mies tai amk:n. Olen seurustellut muutamien miesten kanssa mutta ongelma on että kukaan ei halua lapsia tai sitoutua, ja jos haluaa niin sitten haluaa lapsia vasta "joskus". Ja sitten jotkut miehet myös häviävät johonkin mystisesti kun alkaa kirjoitella heidän kanssaan. Moni mies haluaa mieluummin esim. Matkustella tai viettää huoletonta opiskelijaelämää. Tämä on erittäin harmi sillä itse voisin jo hankkia lapsia hyvin, tunnen olevani siihen valmis.

N27

Vierailija
353/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnosta ja kemikaaleista ja ympäristöstä jne. tulevat myrkyt jotka laskee hedelmällisyyttä.

Vierailija
354/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten korvien väli ja kaikki mikä siihen vaikuttaa. Miehistä tämä ei ole kiinni.

Arvostan ja kunnioitan miehiä ja heidän korvien väliään.

Vierailija
355/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se uutinen oli tässä joku aika sitten, että nuoret ei enää harrasta seksiä? Niitä ei vaan kiinnosta se...

Vierailija
356/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen ja menojen tasapainottaminen alkaa käydä hankalaksi.

Auto on oltava, jotta pääsee töihin, mutta autojen verotus + muut autoiluun liittyvät maksut ovat suuret eikä niiden tuotto näy missään. Tiestö rapistuu niin, että pitäisi ajella maasturilla, ja se taas on kalliimpaa kuin tavallisella autolla ajaminen.

Sähkö maksaa pirusti - tai ei sähkö mutta se sähkönsiirto, jota ei pysty kilpailuttamaan. Viime laskussa oli 70 e sähkö ja 130 e sähkönsiirto.

Keskituloisen puolelle yltävänä maksan täydet maksut päiväkodista ja kaikesta muustakin.

Kiky leikkasi siivun meidän kunnallisten työntekijöiden lomarahoista ja lomautettunakin olimme toissavuonna, mutta en tiedä, mihin nekin rahat upposivat. Varmaan herrojen lounaisiin.

Meillä ei vain ole varaa kuin yhteen lapseen, mikäli haluamme elää mielekästä elämää.

Vierailija
357/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nykyään nuoret saattaa harrastaa myös vähemmän seksiä kuin ennen. Oman kokemukseni mukaan monet miehet ei hirveästi halua seksiä, ainakin mitä omalla kohdalla ollut. Olen seurustellut 2 miehen kanssa ja toinen ei halunnut ikinä, toinen max. Kerran kuussa ja seksiä oli aina vain miehen aloitteesta. Jos minä tein aloitteen ei mies halunnut vaan selitti että "ei tee mieli" tai "tyydytin jo itseäni tänään, en jaksa enää toista kertaa". Nykyään myös monet miehet on todella tarkkoja siitä ettei vaan "käy vahinkoa".

N27

Vierailija
358/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kritiikkiä antaisin AP:n kyselylle, että tuo suosituimmaksi vastaukseksi noussut "ei vain yksinkertaisesti kiinnosta" on kyllä todella epämääräinen selitys asialle. Asiat maailmassa kiinnostavat tai eivät kiinnosta ihmisiä aina jostain syystä.

Vierailija
359/460 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ihme syntyvyystrolli täällä meuhkaa joka päivä. kyllä meillä ihmisiä riittää, ongelma on päinvastainen, liikaa ihmisiä.

See että Afrikassa ja Intiassa syntyy likaa lapsia ei poistaa sitä ongelmaa että länsimaissa syntyy lian vähän.

Ei ihmisiä synny missään liian vähän. Meitä täytyisi olla puolet vähemmän.

Kyllähän esim. Suomessa syntyy liian vähän ihmisiä. Suomalaisia voisi hyvin olla esim. tuplasti enemmän.

Vierailija
360/460 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix ja chill vai itkua, parkua ja paksan hajua.