Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö mikä on pahinta, kun on ollut yhdessä narsistin tms. häiriintyneen kanssa?

Vierailija
23.04.2018 |

Minäpä kerron.
Se ei ole väkivalta, alistaminen ja mitätöiminen. Ne on pystynyt itse järkeilemään, että toinen oli (on) sairas.

Huomaan, että pahinta on se hetki, kun omaan tajuntaan lyö se, ettei kukaan olekaan minua koskaan rakastanut. Että kaikki ne alkuvuosien hyvät ajat, ja myöhemmät hyvät hetket, ne kaikki ovat pelkkää valhetta.
Ei ole ollut mitään rakkautta. Ei ikinä. Pelkkää näytelmää.

Nyt on aika tuore ero takana tuollaisesta suhteesta. Ero oli suuri helpotus mutta tämä totuus repii sisältä nyt ja pahasti. Sattuu. Sattuu paljon enemmän kuin yksikään lyönti.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pahinta on martyyrisuus. Kuinka häntä on nyt kohdeltu väärin ja kaikki uskoo tätä narskua. Kuinka se olinkin minä joka oli julmuri, riistäjä, pahantekijä ja pettäjä.

Ihan kaikki.

Ja kun harmistuneena yritän puolustautua niin leimataan entistä enemmän julmuriksi, riistäjäksi, pahantekijäksi ja pettäjäksi että se olenkin minä joka valehtelee.

Miten paljon voi sattua kun oma äitikin uskoo narskun juttuja.

Omien kokemuksien kautta on tullut tunne, että narsistin uhri alkaa uskomaan muiden ihmisten uskovan narsistin tarinoita. Näin ei välttämättä ole. Tapailin miestä, josta vähitellen tuli esiin, kuinka hän syytti kaikesta eksäänsä eli lastensa äitiä tai työkavereita  työpaikan ongelmista jne. Minusta se uhriutuminen ja syyttely oli liiankin dramaattista, etten uskonut oikeastaan enää sanaakaan mitä hän sanoi. Myöskin lähipiirini reagoi siihen, että olen tainnut tavata narsistin, jolle vika löytyy aina kaikista muista. Suhde onneksi loppui lyhyeen. Tuttavapiirissä yksi erosi narsistiaviomiehestään ja selitti, kuinka kaikki uskovat hänen eksänsä tarinoita. Oikeasti oltiin lähinnä ihmetelty, mitä hän siinä miehessä näki. Myös pettäminen useiden naisten kanssa oli yleisesti tiedossa, joten ihan siltäkin pohjalta kukaan ei pitänyt kyseistä ex-miestä katalan vaimonsa uhrina, vaikka tämä sitä kovasti esittikin. 

Vierailija
62/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällasista asioista ei opeteta kouluissa??

Helpottaiskohan ihan pikkasen monen elämää, kun tietäis jo ennen ensimmäistä kumppania, että kannattaa oikeesti olla varuillaan pari vuotta ennenlö tekee MITÄÄN siirtoa syvemmälle!!

Siis täähän on oikeesti saatava opetussuunnitelmiin.

Mielestäni itsetuntemus on se, mitä tulisi opettaa. Ja nimenomaan sillä tavalla, että opitaan hakemaan omia vahvuuksia ja hyödyntämään niitä. Puutteiden ja vikojen ja syyllisten etsiminen ei auta, vaan pahentaa olemassa olevia ongelmia. Toista ei voi muuttaa vaan itseään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että se tilittää suhdettaan av-palstalla?

Sinkkumies

Vierailija
64/66 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
65/66 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta selvittyäni tuosta rikkovasta suhteesta, on ollut huomata siitä jäämiä itsessäni.

Uusi suhde on saanut kärsiä traumoistani ja siitä, että olen toistanut tahattomasti oppimiani käytösmalleja.

Vierailija
66/66 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävintä on tajuta että narsisti katsoo itse toimineensa täysin oikein ja pitää itseään hyvänä ja hienona ihmisenä. Minä vaan olen niin alikehittynyt etten ymmärrä tätä enkä yllä hänen tasolleen. Hänen mielestään minun ainoa mahdollisuuteni tässä elämässä olisi ollut seurata ja totella häntä, jolloin minunkin elämästäni olisi tullut elämisen arvoista. Edelleenkin hän valehtelee muille kuinka rukoilen koko ajan että hän ottaisi minut takaisin. Ja aina löytyy joku joka uskoo, ja pönkittää narsistia aikansa. Narsisti elää täysin tämän sokean ihailun varassa. Ja hyväksikäyttää muita ihmisiä koko elämänsä ajan. Se on kaikkein kamalinta.