Lapsen etäisä suuttui kun lapsi unohti koulukirjan isän luokse!
Huomattiin, että yksi kirja oli jäänyt isän luokse, kun lapsi halusi ottaa tehtäviä mukaansa viikonlopuksi. Lapsi on ekaluokalla.
Laitoin isälle viestin, että toisi kirjan postilaatikkoomme jos liikkuu täälläpäin. Lapsen isä vastasi ettei ollut ihan heti tuomassa kirjaa ja että hän oli sanonut lapselle ainakin neljä kertaa pakkaamisesta. Vastasin, että aikuisen pitäis tarkistaa pakkaamiset ja sen jälkeen tulikin ihan kunnon tykitystä... "Älä rupee mulle näsäviisastelemaan", "en todellakaan aio ruveta tarkistamaan", "opeta lapsi huolellisemmaks", "saa tästä eteenpäinkin ihan ite pakata"...
Miksi sen pitää AINA heti olla noin hyökkäävä??
Kommentit (5)
Ei tullut mieleen hakea sitä kirjaa jos liikut sielläpäin?
Lapsen isä asuu 50km:n päässä mutta käy täällä päin töissä. Mulla ei taas ole sinne päin mitään asiaa yleensä. Ja mielestäni lapsen isä on nyt vastuussa unohduksesta, kun se siellä päässä sattui.
Ap
Ikävää, että isä käyttäytyy asiattomasti. Itse tarkistin lapsen kirjat ekanluokan alussa, kunnes minulle tuli pari muistutusta unohduksissa. Päätin lopettaa tarkisteltu ja parin unohduksen jälkeen lapsi alkoi oikeasti itse huolehtimaan koulutarvikkeistaan. Lopeta sinäkin tarkistelu, niin lapsi oppii unohduksistaan.