Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelutapaa et ole koskaan ymmärtänyt?

Vierailija
23.04.2018 |

Kovaa oikeistolaisuutta

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joitain vaikeasti sairaita tulee pitää elossa viimeiseen asti. Tänään oli uutisissa siitä vauvasta, jolla oli aivorappeumatauti minkä takia aivot jo melkein kokonaan tuhoutuneet ja elää keinotekoisesti hengityskoneessa. Vanhemmat vielä kahden vuoden ikäisenäkin haluavat pitää sitä elossa. Millainen elämä sillä edes olisi edessä, vaikka selviäisikin?

Vierailija
42/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, koska oikeasti yritin miettiä. Mutta en keksi mitään, mitä en jollain tasolla ymmärtäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitää tehdä. Se on itsetiedottomien lampaiden alistumista.

Vierailija
44/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaa oikeistolaisuutta

Kyllä minä ainakin kovan oikeistolaisuuden ymmärrän oikein hyvin. Siis, niiltä, joilla on pääomaa. Sen sijaan köyhien pienyrittäjien, etenkin ammatinharjoittajien oikeistolaisuuutta en ymmärrä ja duunarien oikeistolaisuus on jo totaalista idiotismia.

Vierailija
45/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

Sairas on ihminen joka ei osaa sääliä tuntea.

Mitä hyötyä säälistä on? Minusta se on pääosin negatiivinen tunne, jossa on läsnä jonkinlainen ylemmyysasema säälittävää kohtaan. Empatia on ehkä enemmän se mitä ihmisyys kaipaa, säälistä en niinkään ole varma. 

Itse pyrin olemaan säälimättä siksi, että uskon jokaisen ihmisen mahdollisuuksiin, joten vaikka hän tällä hetkellä olisikin heikossa jamassa niin en ala leimata häntä säälittäväksi olennoksi.

Tämä. Vaikkapa sairas ihminen ei ole pelkästään sairas ja sairautensa, reppana jota tulee sääliä. Sääli sisältää aina oletuksen siitä että säälin kohde on jotenkin alempana,huonompi,heikompi. Sanalla "säälittävä" on vain negatiivinen merkitys.

Vierailija
46/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

Mitä hyötyä säälistä on? Minusta se on pääosin negatiivinen tunne, jossa on läsnä jonkinlainen ylemmyysasema säälittävää kohtaan. Empatia on ehkä enemmän se mitä ihmisyys kaipaa, säälistä en niinkään ole varma. 

Itse pyrin olemaan säälimättä siksi, että uskon jokaisen ihmisen mahdollisuuksiin, joten vaikka hän tällä hetkellä olisikin heikossa jamassa niin en ala leimata häntä säälittäväksi olennoksi.

Tämä. Vaikkapa sairas ihminen ei ole pelkästään sairas ja sairautensa, reppana jota tulee sääliä. Sääli sisältää aina oletuksen siitä että säälin kohde on jotenkin alempana,huonompi,heikompi. Sanalla "säälittävä" on vain negatiivinen merkitys.

Mitä pahaa siinä on, jos ajattelee toisen olevan heikompi (siinä mielessä, että tällä menee huonommin), jos niin oikeasti onkin? Eikö ole hyvä, että silloin tuntee sääliä eikä vaikkapa halveksintaa tai ylimielisyyttä?

Vierailija
47/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 jatkaa: Ja joo, "säälittävä"-sanalla on negatiivinen merkitys, koska ihmiset käyttävät säälimistä niin usein halveksinnan synonyyminä, vaikkeivat ne ole sama asia. "Mä säälin sua!" ei tarkoita, että oikeasti säälisi toista, vaan että halveksii tätä. Ehkä on helpompi sanoa että säälii, koska sitten se ilkeys on muka jotenkin hyveellisempää.

Vierailija
48/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt millaisia vastauksia täällä saa, kun kertoo/valittaa vaikkapa, että "naapuri parkkeeraa aina meidän paikalle (voi olla kaksi autoa ja vain 1 paikka tai naapurin vieraat asialla) kun olemme poissa. Kun saavumme kotiin, on paikka varattuna, ja joudumme omaamme penäämään". Riitaakin tulee asiasta ihan varmasti, normaalilla kansalaisella

Ja esimerkkejä on lukuisia, mutta periaate näissä oudoissa kannanotoissa aina sama: V*ttuako nillität pienistä asioista?

Eli olisi mielenkiintoista tietää miten itse oikeasti toimivat, mainitulla tavalla vai sillä toisella, eli sanovat napakasti ja ellei sana kuulu, seuraavat toimenpiteet?

Toinen ihmetyksen aihe jos joku pettää kumppaniaan, se tulisi ymmärtää, eikä vaatia esim. terapiaan tms. Vastauksissa on paljon, liian paljon provoiksi siis, näitä "Miksi lihoit ja pihtasit"?  "Syytä itseäsi" jne. Miten jotkut jaksaisivat tehtailla näitä trolleja? Onko noin tylsää ja tyhjää?

Vierailija
49/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuinka tärkeää joillekkin ulospäin näkyvä raha ja pinnallisuus on.On oltava kallis auto,merkkilaukku ym.

Tällainen ei ole kiinnostanut minua ikinä.Raha on minulle toissijaista ja välttämätön pakko,jota tarvitaan ruokaan ja asumiseen.

Haluaisin muuttaa metsämökkiin,eläinten keskelle ja unohtaa pinnallisen maailman.Siellä olisin onnellinen.

Vierailija
50/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

kutsu sitä millä sanalla haluat, mutta se on tunne jota ilman ihminen ei ole normaali.

Vierailija
51/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

Ei pidä paikkaansa, kyllä sääli on tarpeellinen ja normaali tunne, mitä ihmeen ylemmyyttä siinä muka tuntee kun näkee vaikka kidutetun eläimen. En minä ainakaan tunne kuin häpeää sillä hetkellä, koska olen ihminen.

Sääli on tarpeellinen tunne, se saa auttamaan apua tarvitsevaa. 

Vierailija
52/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

Mitä hyötyä???!!!!

Pidät kai siitä että meillä on terveydenhuolto, sosiaalihuolto jne, että meillä pidetään apua tarvitsevista huolta. Ilman säälintunnetta (myötätuntoa) eipä olisi noitakaan koskaan aikaansaatu.

Jotkut ketkut taas yrittävät käyttää sääliä hyväksi jäädessään kiinni, esim bc, törhönen, louhiniemi, murhaajat jne, se taas on säälin väärinkäyttöä.

Vierailija
53/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajattelutapaa, että kun aamulla tullaan töihin 6.40 ja lähdetään töistä myös 14.40, koska on tultu niin aikaisin..tai vastaavasti samaan aikaan liittyvä ajattelutapa; tullaan aikaisemmin, että päästään aikaisemmin. WTF? Hoitoalalla vanhempien akkojen ajattelua, jota yöhoitajana en vieläkään ymmärrä. Toivottavasti joskus meillekin tulee kellokortti..

Vierailija
54/58 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sääli

1.Varsinkin toisen ihmisen mielipahaan, suruun, kärsimykseen,onnettomuuteen tai muu sellainen, tai muuta sellaista kohdistuvaosanoton tunne, myötätunto(isuus). 

Esimerkiksi: Tuntea sääliä jotakuta kohtaan. Minun on häntä sääli.Minun tulee tai käy häntä sääli, käy häntä sääliksi. Tehdä jotakinsäälistä. Nälkäisen lapsen kuva herätti jokaisessa sääliä. Hänessäheräsi sääli miestä kohtaan. Itsesääli.

2. alentuvaa, halveksivaa tai vaivautunutta suhtautumistailmaisemassa. 

Esimerkiksi: Hänen selittely-yrityksensä saivat osakseen lähinnäsääliä.

3. pahoittelevissa ilmauksissa: vahinko, harmi, harmillista, surullista,murheellista, valitettavaa. 

Esimerkiksi: On sääli kaataa noin komeita puita. Sääli, ettei hänpäässyt mukaan."

Lähtökohtaisesti ei sii mitäänylemmyydentuntoisuutta, mutta sitäkin sävyä joissain tilanteissa sanaan sisältyy.

Vierailija
55/58 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että alastomuudessa nähdään aina jotain seksuaalista tai häpeällistä. Tämäkin ajattelu on kiihtynyt amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksesta. En myöskään ymmärrä joidenkin ihmisten rajoittuneisuuden opettamista lapsille esim. ryhmiksessä, jossa tytölle sanottiin, ettei hän voi nukkua "tissit paljaana".

Vierailija
56/58 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sääli on sairautta"

Ei pidä paikkaansa, kyllä sääli on tarpeellinen ja normaali tunne, mitä ihmeen ylemmyyttä siinä muka tuntee kun näkee vaikka kidutetun eläimen. En minä ainakaan tunne kuin häpeää sillä hetkellä, koska olen ihminen.

Sääli on tarpeellinen tunne, se saa auttamaan apua tarvitsevaa. 

Ilmeisesti ihmiset kokevat sanan "sääliä" kovinkin erilailla. Minusta se on pelkästään negatiivinen sana, heikkoja rassukoita säälitään hieman alentuvasti. Itse en halua että kukaan minua säälisi. Empatia ja myötätunto on eri asia.

Vierailija
57/58 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta alastomuudesta...

En voi ymmärtää, että vähäpukeinen nainen/tyttö mielletään heti joksikin tyrkyksi ja helpoksi, joka vain provosoi miehiä kimppuunsa ja haluaakin oikeesti seksiä, eli heitä saa vapaasti käyttää hyväkseen, vaikka toinen huutaisi EI!

Tottahan toki kaunisvartaloinen haluaa näyttää sen mitä on, mutta jääköön se siihen. Olettaisin, että ei halua äijiä rintojaan lääppimään? Kai sitä saa tuntea hyvää oloa kropastaan? Itsetuntohan siitä myös paranee, jos joku kehuu? Vääränlainen itsetunto/pinnallisuus ei nyt kuulu tähän.

Hienolta näyttää ainakin nuo tv:n "korjatut naiset" jotka toimenpiteen jälkeen ovat niin onnellisia useiden synnytysten jälkeen uusituista rinnoistaan ja sileästä vatsastaan. Hekin rais kaa jaa vailla?

Ei minusta ainakaan minihameinen nainen yöllä baarista tullessaan ole mikään "sallittu" rais kauk sen kohde, kuten yleisesti annetaan ymmärtää, eli "Mitäs läksit"? Eläimellistä ajatella noin. Vai onko vaan puolustelua, vaikka tiedetään kuinka pitäisi elää?

Vierailija
58/58 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jokin sanottu asia ei voi olla ilkeää, jos se on joko huumoria tai totuus. "Se oli vaan vitsi." "Se oli vaan fakta."