Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun kasvattaja

Vierailija
23.04.2018 |

Tulevan koiranpentumme kasvattaja haluaa pitää koiraa heillä kunnes se on n.9 viikkoinen. Onko normaalia? Entä jos heillä ei ole mahdollisuutta opettaa sisäsiisteyttä pennulle, niin kai se oppii vielä kun tulee meille? Jotenkin tuntuu epäilyttävältä

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi jo päätellä paljon. Luovutusikä on normaali, mutta pentu on seropi ja ilmeisesti vahinkopentue. Älä maksa liikaa.

Vierailija
22/23 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedätte osoitteen missä pentu on niin sen kun menette katsomaan. Kasvattaja ei pahastu jos hänellä on puhtaat jauhot pussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän pennut 12-viikkoiseksi (kääpiörotu). Olen huomannut kokemuksen myötä, että se on kaikille osapuolille helpompaa niin: niin pentujen emälle, joka saa kunnolla lopettaa imetyksen ja vähän jo kyllästyä riekkuvaan laumaan, kuin pennuille jotka eivät enää ole niin pieniä ja hauraita että esim. pieni ripuli uhkaa terveyttä ja henkeä, kuin myös uusille omistajille.

Ja kyllä, minä opetan "paperisiisteyden" pennuille ennen luovutusikää eli jos lattialla on jossain papereita niin pennut osaavat lähtiessään meiltä yleensä etsiytyä niille pissalle ja kakalle. Toki pieneltä voi innokkaan leikin kesken joskus lirahtaa muuallekin, mutta pääosin tekevät kuten on pienestä asti opetettu. Ulos noin pieniä kääpiökoiran pentuja ei ole juuri järkeä opettaa, koska vilkkaus ja pieni rakko tekevät sen että siellä ulkona saisi juosta niin usein ettei kukaan sellaiseen yleensä halua ruveta. Mieluummin pitää esim. kuukauden verran ne paperit sisällä ja sitten vasta opettaa ulos.