Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, sain kutsun mammografian jälkeisiin jatkotutkimuksiin

Help
23.04.2018 |

Ultraäänitutkimukseen.
Onko muilla ollut? Mitä tämä voi tarkoittaa? Olen kauhun vallassa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt läpi tuon. Se on hirveä kokemus. Tehtiin ultra ja sitten samalla paksuneulanäytteet. Tuloksia odotin kaksi viikkoa. Se on kauheaa. Jos joka kerta saanut heti normaalituloksen, niin ei voi ymmärtää mitä tuo odottelu on. Kaikki lohduttaa, että ei siinä mitään ole, haluavat vain tarkastaa. Aika monella kuitenkin on myös syöpä, ei niitä huvikseen tarkistella.

Vierailija
82/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

arpitissi kirjoitti:

Mulle tuli lisätutkimuksissa todellinen kauhu, en pystynyt menemään edes töihin ennen kuin tieto tuli vajaan viikon kuluttua.

Ultrassa näkyi möykky, joka radiologin mukaan "varmuudella ei ole rasvapatti eikä kysta". Otettiin suoraan paksuneulanäyte (eikä ohutneula), jotta "saavat sairaalassa tarvittaessa heti tiedon kasvaimen laadusta, jos se on siis". Eli ohutneulanäytteellänäkee onko syöpäsoluja, paksuneulanäytteellä minkä sorttisia syöpäsoluja.

Mahdollisuudet oli kuulemma 50:50.

Kun puhelu lopulta tuli, se alkoi: "Hyviä uutisia, arpikudosta on.". Ei siis olltu syöpäsoluja eikä mitään! Myöhemin kysyin toiselta lääkärilät että mikä tississä saattoi näyttää tollaselta, niin kuulemma maitorauhanen voi arpeutua.

Kaikki merkit siis vittasivat syöpään vaan ei ollutkaan, ota rauhallisesti!

Kai olit palkattomalla. Ei kai tommosesta saikkua annettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän