Kuka olet ihan oikeasti, sinä joka palstailet juuri nyt?
Kuka sinä olet, joka olet nyt täällä? Mies vai nainen vai joku muu, nuori vai vanha? Työtön vai työssäkäyvä vai eläkkeellä vai jotain muuta?
Minä olen 34-vuotias, nainen, eläkkeellä. Täytän päiviäni netissä pyörimisellä. Syön lounasta tässä samalla, pestopastaa ja vuohenjuustoa ja salaattia.
Kommentit (591)
Irtaudu vanhempiesi elämästä ja maailmasta. Unohda toistaiseksi yliopisto ja hakeudu vaikkapa amk:hon tai ulkomaille opiskelemaan. Muuta minne tahansa paikkakunnalle . Hanki uusia ystäviä. Aina voit palata, mutta tuskin haluat. Monet asiat ovat vain järjestelykysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin joskus, että jos vanha äitini olisi täällä, hän itkisi ja kauhistuisi melkein joka viestiä. Sitä, miten rumasti ihmiset kirjoittavat, miten he solvaavat toisiaan ja mistä asioista he kirjoittavat.
En nyt ihan tavoita tätä ajatustasi. Oma äitini on 84-vuotias, enkä usko ikimaailmassa, että hän solkenaan itkisi ja kauhistuisi melkein joka viestiä täällä. Tosin äidin pää pelaa vielä hyvin. Ehkä tilanne on erilainen, mikäli on muistisairautta tai muuta sellaista... ? Äitini surffailee netissä joka päivä. Hänen mielestään netti on parasta, mitä hänelle viime vuosina on tapahtunut. Iäkkäänä kun ei aina jalat pelaa tai on muuta kolotusta, niin netin kautta avautuu uusia maailmoja. Minun äitini ainakin inhoaa yli kaiken sitä, kun häntä vanhana mummona kohdellaan rassukkana, jolle lääkäritkin liki huutavat ja puhuvat muutenkin kuin idiootille... ;)
Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia? Sinun äitisi ei kauhistuisi netissä pyörivistä asioista, mutta toisen voi kauhistua jo rivosta kielenkäytöstä. Tämä meni vähän ohi aiheen, mutta vtuttaa tuollainen näköalattomuus, jolla voi pahimillaan olla todella kauaskantoisia seurauksia.
Mikä oli kysymys aloituksessa.
Kuka olet ihan oikeasti, sinä joka palstailet juuri nyt.
Nämä ylläovet keskustelijat painukoon hevon sinne jutustelemaan
ongelmistaan.
Olen ihminen, ihan oikeasti olen!
32v k.ilttimies, tasoteorian maisteri. Vapaaehtoisesti työtön.
Koit tarpeelliseksi sitten kertoa meille, että et koe sitä tarpeelliseksi?
30-vuotias nainen. Hoitovapaalla.
Marika 44v. Anoppilassa ja hyvillä mielin. Huomenna vedetään laituri rantaan ja sunnuntaiaamuna ehkä uimaan😊 Oon palstaillut jo 19 vuotta
22 v. nainen, avioliitossa, 1 kissa, työkokeilussa.
21v työtön luuseri nainen joka ahistuu masentuneena kotona ylhäisessä yksinäisyydessään poikaystävän ollessa viihteellä.
53 vuotias nainen. Leski. Lapset aikuisia.
47- vuotias työssäkäyvä kolmen lapsen äiti. Palstalla olen vieraillut vuodesta 2001, välissä pitkiäkin taukoja.
Nelikymppinen oloneuvos. Sinkku. Vilvoittelemassa tissutellen alkoholitonta olutta.
M40
Vierailija kirjoitti:
22 v. nainen, avioliitossa, 1 kissa, työkokeilussa.
Hyvä idea laittaa kissa työkokeiluun. Ehdotanpa sitä omallenikin.
Vierailija kirjoitti:
47- vuotias työssäkäyvä kolmen lapsen äiti. Palstalla olen vieraillut vuodesta 2001, välissä pitkiäkin taukoja.
Samat! Välissä oli yli 10 vuoden tauko, kunnes vuosi sitten löysin tänne takaisin.
20-jotain vuotias mies. Täällä on joskus ihan oikeasti todella mielenkiintosta juttua, ja jotkut viestiketjut taas herättää halun kävellä takaisin mereen.
Olisihan se hyvä, mutta moni nyt on vain niin sekaisin, että toisen asemaan samaistuminen on käytännössä mahdotonta.